Pov Eva
De wekker gaat. Ik sla hem uit. Het is 7 uur. Ik sta op was mezelf en kleed me om. Ik maak eerst Kian even wakker die moet ik namelijk nog met vanalles helpen. "Goedemorgen schatje" zeg ik. "goedemorgen" zegt hij moe terug. Hij stapt uit bed en loopt achter mij aan de badkamer in. Ik zet hem onder de douch en was zn haar. Als hij klaar is kleed ik hem aan en loopt hij naar beneden. Ik loop naar de kamer van Noah. Ik open de deur en zie dat hij al wakker is. "hoe voel je je?" Vraag ik. Terwijl ik op de rand van zijn bed ga zitten. "ja wel goed! Ik ga vandaag naar school" zegt hij blij. Ik glimlach naar hem dat het goed is. Hij stapt uit bed gaat ook douchen en niet veel later zitten we met zn drieeen aan de keuken tafel te ontbijten. Als het 08:15 is stappen we in de auto en breng io de jongens naar school. Ik had met de juf van noah afgesproken dat als er iets was ze mij meteen zou bellen.Ik kom aan op het werk en loop maar meteen door naar mechels. "Zo waarom was je gister niet komen opdagen van dongen" vraagt mechels. Ik zucht even en krijg tranen in mijn ogen. "Noah heeft leukemie, hij had gister een operatie voor de portocat en daarna had hij zn eerste chemo, ik was u helemaal vergeten te bellen" zeg ik. "oh eva, het spijt me dat ik zo boos was" zegt ze. Ik zie dat ze het meend. Ze staat op en geeft me een knuffel. "Kun je werken of wil je liever naar huis" vraagt mechels. "ik kan werken" zeg ik. Ze vind het prima. Ik leg haar nog even uit wanneer noah chemo heeft enzo, op die tijden mag ik naar het ziekenhuis. Ik mag me afmelden wanneer ik wil als noah zich niet goed voelt. Fijn dat ze het goed oppakt, ze had ook kunnen zeggen, zoek het maar uit. "eva, ik roep even je nieuwe collega" zegt mechels. oja ook dat nog. Niet veel later komt er een man binnen. "hoi, floris wolfs" zegt hij. "eva van dongen" zeg ik. Na nog wat gepraat te hebben zijn we maar aan dossiers gaan werken. "Eva, ik heb nog geen slaapplaats, weet jij misschien een goed hotel maar niet te duur. Ik zat gister in een slecht hotel daar wil ik niet meer naar terug. "ja, mijn overleden vriend had een pension ik woon daar nu met mijn kinderen je kunt wel bij ons wonen" zeg ik. "fijn, dank je! Hoeveel vraag je ervoor?" Vraagt hij. "het is gratis op 1 voorwaarde, jij kookt elke dag en doet de boodschappen want daar heb ik zo'n hekel aan!" Zeg ik. "prima, ik hou van koken!" Zegt hij. Wat een lekkerding denk ik bij mezelf. Sinds het overlijden van Frank heb ik nog geen andere man gehad. Zelfs niet naar gezocht, ik vond het wel prima zo met mijn jongens. Maar nu noah ziek is kan ik wel wat hulp gebruiken. Noah heeft nu steun nodig maar Kian heeft ook aandacht nodig aangezien hij pas 9 jaar is. ik zit zo in gedachten dat ik niet eens mee krijg dat wolfs tegen me aan het praten is. "sorry, wat zei je?" Vraag ik. "of je mee gaat lunchen?" Vraagt hij. "lekker!" Antwoord ik. We pakken onze jassen en lopen naar de auto. Als we aankomen bij een terrasje bestellen we wat te eten en te drinken. We kletsen nog wat en toen kwam het eten alweer. Tijdens het eten is het stil. Ik voel dat hij naar me kijkt. "Wat" vraag ik hem. "je bent mooi eva" zegt hij. Ik begin te blozen. "ik meen het" zegt hij weer. Ik kijk hem aan. Ik zie dat hij het meent. Hij komt met zn hoofd dichterbij en niet veel later voel ik zijn zachte lippen op die van mij. Langzaam trek ik me terug. Ik ken die man net een halve dag en loop nu al met hem te zoenen ik kan mezelf wel voor me kop slaan. "zeg waarom was je er gister eigenlijk niet, die mechels was echt vet chagerijnig" zegt hij. Ik voel de tranen alweer omhoog komen. Ik knipper zodat ik niet ga huilen. Hij heeft het al gezien want hij slaat een arm om me heen. Ik vertel hem wat er allemaal aan de hand is. Hij geeft me een knuffel en zegt dat het allemaal wel weer goed komt.
Tijdsprong naar 14:45
Ik stap de auto in en rijd naar de school van de jongens. Ik mog van Mechels de jongens ophalen en bij ze thuis blijven. Ik heb wolfs het adres gegeven en als het goed is gaat hij boodschappen doen en koken voor ons. Ik kom aan bij de school en op dat moment komt de juf van noah samen met noah naar buiten lopen. "zou ik u nog even kunnen spreken?" Vraagt ze. "ja, ik wacht heel even op kian anders weet hij niet waar ik ben en dan kom ik eraan" zeg ik. Ze loopt weer naar boven en samen met noah wacht ik even op kian. In die tijd dat we aan het wachten zijn verteld noah zijn dag op school. Ik kan eruit opmaken dat hij het niet leuk vond. Niet veel later komt kian blij aanrennen. Hij laat me een tekening zien. Daarna lopen we met zn 3 een even naar de juf van noah. "noah, wil je daar met kian een leuke tekening maken?" Vraag ik hem. "tuurlijk" zegt hij. Ze lopen samen naar een paar tafeltjes achter in het lokaal en gaan tekenen. "Waar wou u me over spreken?" Zeg ik. "we gaan de laatste schoolweek op kamp van maandag t/m woensdag, ik neem aan dat noah niet mee kan" zegt ze. "nee, hij gaat niet mee" zeg ik. "heeft u het al met hem besproken, want ik wil het met de klas hebben over het kamp deze week" zegt ze. "nee nog niet maar ik denk dat hij deze week niet maar naar school komt" zeg ik. "okee, en volgende week donderdag gaan we spelletjes dag houden" zegt ze. "die kan hij gewoon meedoen als hij zich goed voelt" zeg ik. "prima" antwoord ze. "en vrijdag, gaan ze uitduiken naar het middelbaar" zegt ze weer. "Hoelaat"? Vraag ik. "13 uur" zegt ze. "okee, daar kan hij ook aan meedoen we moeten daarna alleen snel naar het ziekenhuis" zeg ik. "Oke, dan is dat geregeld" zegt ze. We staan op en lopen weer naar de auto. We rijden snel nasr huis. Als we binnen komen ruikt het heerlijk. Ik had de jongens in de auto verteld dat mijn collega een tijdje bij ons komt wonen totdat hij een eigen huis heeft. Ze vonden het wel leuk. We lopen naar de keuken waar onze chefkok staat. "zo chefkok, dat ruikt heerlijk" zeg ik. "het is spaghettie met een heerlijk sausje alla wolfs" zegt hij. Ik lach naar hem. "het is al klaar dus als je de tafel zou willen dekken kunnen we gaan eten" zegt hij. Ik dek de tafel en niet veel later zitten we gezellig met zn 4ren aan tafel. De jongens hebben zich net aan hem voorgesteld. Ik denk dat ze hem wel mogen. "ik heb ook nog een lekker toetje" zegt wolfs met een glimlach. "wat" roept kian blij. "ben en jerry ijs" zegt hij. "lekker" roepen kian en noah blij.
Het is al 22:30 als ik wolfs help zijn spullen naar zijn kamer te brengen. Ja ik denk dat ik verliefd ben op mijn collega, kan het nog erger.
JE LEEST
Stay strong (flikken maastricht)
FanficDit verhaal gaat over de ernstig zieke zoon van Eva van Dongen. Eva heeft 2 zoons samen met Frank, namelijk Noah en Kian. Eva en Frank zijn nooit getrouwt omdat ze daar geen tijd voor hadden. Net toen ze een beetje aan het plannen waren voor de brui...