4

730 18 0
                                    

"Hala biliyor musun" dedi Gayenin kucağında uykuya dalmak üzereyken.

"Neyi halacım?"

"Ben bugün bir abiyle tanıştım onun babası da süper kahramanmış ve benim babamla arkadaşlarmış."

Gaye bana baktı sonrada Asyaya dönüp şaşırmış gibi yaptı "Yaa öyle mi?"

Başını salladığında Gaye fısıldadı.

"O zaman sana bir sır veriyim mi?"

"Ne sırrı?"

"Benim babamda süper kahraman."

"Gerçekten mii?" gözleri büyümüştü. Gaye başıyla onayladığında Asya Gayenin saçlarıyla oynadı "Senin baban benim babama mesaj yollayabilir mi?"

"Ne mesajıymış o?"

"Benden bir mesaj."

Gaye bana baktı sonra Asyaya döndü "Yollar belki. Sen şimdi söyle ne söylemek istiyorsan. Babam seni duyacak ve babana söyliyecek."

"Ben babamı bekliyorum. Herkesi kurtarsın ve beni bulsun. Gelsin. Annem onu çok özlemiş." Gayeye baktı "Bu kadar."

Her ne kadar gizlemeye çalışsada gözleri dolmuştu Gayenin.

"Mesajını ileticek kesin. Sen şimdi uyu ve baban mesajını okusun tamam mı?"

Hemen gözlerini kapattı ve uykuya daldı.

Gaye onun saçlarını okşarken ağlamaya başlamıştı.

Oğuz içeriye girdiğinde tam konuşacakken onu susturdum ve Asyayı Gayenin kucağından alıp odasına çıkardım.

Yatağına yatırdığımda kolumdan tuttu "Babama mesajını ilet. Annem onu bekliyor."

Ağlamamak için ağzımı kapattım ve kolumu bıraktığında üzerini örtüp odadan çıktım.

Aşağıya indiğimde Gaye Oğuzun kollarında ağlıyordu. Koltuğa oturup yüzümü ellerimin arasına aldım.

"Son zamanlarda çok anıyor Ilgazı."

"Doğum gününe az kaldı. Bu sefer ne planlıyorsun?"

Başımı kaşıdım "Bilmiyorum."

Gaye hıçkırarak ağlamaya başladığında ona bir bardak su getirdim.

"Gaye nolursun yapma kendimi zor tutuyorum zaten. Bu evde ağlama. Ilgaz çok kızar."

Gaye dediklerimi tam dinledikten sonra daha çok ağladı "Nolur kızsın. Bana kızmasını bile özledim."

Saçını okşadım "Ah güzelim."

Kendime hakim olamayan ben başkalarına destek vermede üstün bir başarı sergiliyordum.

"Biz kalkalım. Yarın iş başı yapıcam."

"Evet evet kalkalım. Hem annem uyumadan eve geçmem lazım."

Ayağa kalktıklarında onları kapıya kadar geçirdim.

"Güle güle."

"Kendine iyi bak abla."

"Evet Burcu sakın gardını düşürme."

Başımı salladım "Beni düşünmeyin. İyi geceler."

El sallayıp gittiklerinde kapıyı kapatıp kilitledim ve mutfağı toparladım. Işıkları söndürüp yukarıya çıktığımda Asyanın sesini duydum.

Hızla odasına gidip ışığını açtığımda yatakta olduğunu ve uyuduğunu gördüm. Sonra baktım kendi kendine mırıldanıyor.

"İnanmazsanız inanmayın. Benim babam kahraman. Geldiğinde göreceksiniz. Tabi gelicek. Anneme sözü varmış gelicekmiş."

Başımı yan yatırıp onu izledim yatağında döndü ve mırıldanıp geri uyumaya başladı. Rüyasında konuştuğundan haberim yoktu. Belkide bu ilk defa oluyor olmalıydı.

Nefesimi verdim ve ışığı kapatıp odama gittim. Psikoloğumun önerisi olan günlüğüme yazı yazmak için kalemimi alıp masaya oturdum.

Üç defter bitirmiştim ve bunuda yarılamıştım. Yazdıklarımı okumuyordum. Yazıp geçiyordum yalnızca.

'Sevgilim...
Bugün çok ahmakça bir şey yaptım. Koskoca 6 senedir çok dikkatliydim asla açık vermiyordum Asyayla başa çıkabiliyordum ama büyüdükçe çok soru soruyor. Yapamıyorum ona mantıklı bir cevap veremiyorum. Bugün kaçıp gitti. Onu kaybettim diye aklım çıktı. Zaten onun öncesinde sen geldin. Gördün beni kriz geçirirken. Niye kızgındın Ilgaz? O yüz ifaden aklımdan çıkmıyor. Bana öyle bakmandan hiç hoşlanmadım. Olsun geldin. Gördüm seni. Hayal bile olsa..

Sensizlik 6 yıl oldu bile. Son üç senedir günlük tutuyorum. Her satırı okumanı isterim. Keşke beraber olsaydık. Her güzel acı anı beraber yaşasaydık. Ama eminim bir çaresi olsa gelirdin. Bundan eminim.'

Günlüğü kapatıp çekmeceye koydum ve yatağa girdim. Hep sağ tarafta yatıyorum. Ilgaz solunda birinin olmasından hoşlanmazdı ve kalp atışımı dinlemesinin onu mutlu ettiğini söylerdi

Kapımın aralandığını duyduğumda başımı kaldırıp yanımdaki ışığı açtım. Asya elindeki oyuncağıyla yanıma geldi ve yatıp bana sarıldı.

Bunu yapması aşırı hoşuma gidiyordu. Yalnız hissettirmiyordu.

Ona sarıldım ve defalarca öpüp kokusunu içime çektim. Beni aşırı rahatlatıyordu.
Bir kızım olması gerçekten güzel bir histi.

IlBurAsHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin