Bu sefer Asyanın bağırmasıyla uyandım. Hızla kalkıp ona baktım.
"Ne oldu kızım?"
"Tokam yok anne tokam yok." dolabını karıştırıyor her şeyi yere atıyordu.
Kalkıp ellerini tuttum "Bende tokan."
Sakinleşti ve başını omzuma koydu "Kaybettim sandım."
Elinden tutup odama gittim. Gece üzerimizi değiştirmiştim. Tokada hırkamın cebindeydi.
Çıkarıp ona uzattığımda tokaya baktı ve sonra aynanın karşısında saçına taktı. Şimdi mutluydu. Yüzümü ovuşturdum ve ayağa kalktım.
"Hadi kahvaltı yapalım."
"Bugünde mi okul yok?"
Başımı olumsuzca salladım. Zıplaya zıplaya odadan çıktı. Bende peşinden gittim. Merdivenlerden inerken onu durdurdum.
"Asya yüzümüzü yıkıyoruz annecim."
Geri döndü ve banyoya girdik. Yüzünü yıkamasında yardım ettim ve kurulayıp onu aşağıya gönderdim.
Elimi yüzümü yıkadığımda uzun zamandır aynaya bakıp gülümsemediğimden bu sefer gülümsedim.
"Seninle konuşmayalı da uzun zaman oldu."
"Anne!"
Asyanın seslenişiyle banyodan çıkıp aşağıya indim. Merdivenleri bitirdiğim gibi Asya kenardan çıkıp bağırdı.
"Bö!"
Gerçekten hiç beklemiyordum ama korkmamıştım da. Hızla geriye çekilip kalbimi tuttum.
"Beni korkuttun annecim."
Yanıma geldi gözleri düşmüştü "Özür dilerim."
Yüzüne üzgün üzgün bakarken onu tutup kucağıma aldım ve kollarını ısırmaya başladım.
"Anne" gülmekten nefesi kesilmişti.
Masaya oturttum ve önünde eğildim "Bir omlet adam yapıyorum."
"Yaşasın."
"Sende bu süreçte odanı toplayabilirsin güzel kızım."
Onu öptüğümde kapı çaldı. Ayağa kalktığında ona seslendim.
"Odana çıkıyorsun Asya."
"Tamam anne."
Kapıyı açtığım gibi asılı olan poşet elime çarptı. Biraz kapının önünde ilerledim Ilgaz ilerden el sallıyordu. Ona gülümsedim ve poşeti alıp içeriye geçtim.
İki simit birde ekmek almıştı. Sıcacık olmalarının mutluluğunu yaşarken Asya geldi.
"Kimmiş anne?"
"Ne kadar çabuk topladın?"
"Simit mi aldın?"
"Niye sorularıma soruyla karşılık veriyorsun?"
"Ne yapıyorum?"
Bunu dediğinde kendime geldim. Küçücük çocukla ne konuşuyordum?
"Geç otur bakalım."
"Kim almış bunları?"
"Halan geçerken bırakmış."
Önüne kahvaltılıkları koydum. O kapaklarını açıp yerlerini düzenlerken bende omlet yapıp domates doğradım.
Önüne koyduğum tabaktaki omletin üzerine göz olsun diye zeytin burnuna peynir ağzına domates koydum ve balla saçlarını yaptım.
Karşısına geçtiğimde aynısından kendime de yaptım.