"Babaaaaa!"
Bu ses tüm mahalleyi uyandırmaya yeterdi. Gözlerimi açtığımda Ilgaz yeni uyanıyordu. Kapı hızla açıldı ve Asya bir süre bize baktıktan sonra Ilgazın kollarına atladı.
Ilgaz sevinsede uykusuzluktan gözlerini açamıyor gibiydi.
Asyayı tutarak oturduğunda Asya onun yüzüne baktı. Yüzündeki gülümsemeyle her bir tarafına dokunuyordu. Kirpiklerine dokunduğunda Ilgaz huylanıp güldü.
Asya Ilgazın gülmesiyle daha çok gülmeye başladı ve bana baktı.
"Anne bak babamın gözleride benim gibi değişik."
Ona gülerek başımı salladım. Belkide hep bu anı bekliyordum.
Ilgaz Asyayı kucakladı ve ayağ kalkıp onu havada uçurdu "Doğum günü kızı varmış burada."
İkisi gülüşüp hasret giderirken ben onları izlemekle yetiniyordum. Ilgaz Asyayı üzerime doğru uçurduğunda Asya çığlık attı ve üzerime atladı.
Aayadan hiç beklemediğim bir atakla gıdıklamaya başladı. Ilgazda onunla birlik olup beni gıdıklarlarken gülmekten ağlamıştım.
"Baba dur annem ağlıyor." demesiyle durmuşlardı. Rahat bir nefes verdim. Asya yüzünü yüzüme yaklaştırdı "Canını mı acıttık?" gözlerimi sildi "Ağlama."
Hem ağlayıp hem gülmeye devam ettim ve yanaklarından öptüm "Yok annecim üzüntüden ağlamıyorum. Çok mutluyum bir yerimde acımıyor."
Ilgaz Asyayı kucağımdan aldı "Anneye kahvaltı hazırlayalım mı?"
"Eveeettt."
İkisi kakara kikiri odadan çıktıklarında ben cidden ağlamaya başlamıştım.
Yatakta oturdum ve buna devam ettim. Asyanın mutluluğu gözümün önünden gitmiyordu. Ona binlerce yalan uydurmuş olmamda...
Kalktım ve elimi yüzümü yıkayıp yanlarına indim. Sesleri yukarıdan duyuluyordu zaten. Kapının eşiğinde onlara baktım.
Ilgazın bu anı bu kadar çok beklediğini düşünmüyordum. Asya desen bulutların üzerindeymiş gibiydi ve her an gülüyordu.
Kapı çaldığında çok bekletmeden gidip açtım. Gelen teyzem ve Oğuzdu.
Teyzemin o bakışını size tarif edemem ama ben ağlamıştım. Ona sarıldım.
"Gözün aydın güzel kızım."
"Geldi teyze. Tuttu sözünü."
"Dramatikliği bırakın." diyerek beni dürten Oğuza ters ters baktım. Güldü ve bana sıkıca sarıldı.
"Asya öğrendi mi?"
İçeriyi gösterdim "Seslerden anlaşılıyor olmalı."
Gülümsediler ve içeriye girdiler. Kapıyı kapatıp kendimi düzelttim ardından yanlarına geçtim.
Asya Oğuzun kucağında babasının onun dileğiyle geldiğini anlatırken teyzemle Ilgaz sohbet ediyorlardı. Mutfağa geçip onların yarım bıraktığı işleri hallettim.
"Canım?"
Başımı kaldırıp Ilgaza baktığımda bıçak elimden kaydı. Ufak bir çizik olduğuna eminim ama canım yanmıştı.
Dudağımla orayı emerken Ilgaz yanıma geldi "Çok mu kestin?"
Olumsuzca başımı salladım.
Elimi tuttu "Bakıyım."
Bakmasına izin verdim. Diğer yandan çekmeceden yara bandı aldım. Ben tek elimle açmaya çalışırken Ilgaz aldı ve parmağıma taktı.
"Beraber hallederiz acele etme."