6

638 18 0
                                    

Işıklarda bekliyorduk. Teyzem ve Asya sohbet ediyorlardı. Bende küpemle oynuyordum. Oldukça dalgındım.

Yeşil ışık yandığında ilerledim ve çarşıya geldiğimizde arabayı bir otoparka park ettim.

"Teyze Asyayı alır mısın?"

Başını sallayıp arabadan indi. Güle oynaya indiler ve bende çantasını aldıktan sonra arabayı kilitleyip otopark parasını ödedim.

Peşlerinden giderken telefonuma gelen mesaja bakmak için kenarda durdum. Mesajı okurken yanımdan geçen tanıdık kokuyla etrafıma bakındım.

Ilgazın parfümüydü. Hala her yıl alırım ondan. Her onu hissetmek istediğimde sıkardım.

Kimse yoktu ama etrafta. Koku niye bir anda burnuma gelmişti onu da anlamadım.

"Anne!"

Arkamı döndüğümde Asya eliyle yanlarına gitmem için işaret yapıyordu. Telefonu çantaya attım ve karşıya yanlarına geçtim.

Beraber yürümeye başladık. Teyzem beni dürttü "İyi misin?"

Başımı salladım ve Asyanın elinden tutup teyzemi benim olduğum tarafa aldım.

"Ilgazın kokusunu aldım resmen."

"Burcu..."

"Teyze sordun söyledim yargılama beni."

Nefesini verip başını salladı ve koluma girdi.

"Asya."

Ona seslendiğimde durdu bana baktı.
Eğildim ve çantasını sırtına taktım.

Kendi çantamı da koluma taktığımda alışveriş maratonumuz başlamıştı. Bu bahaneyle Asyanın doğum günü için elbise de bakıcaktık.

"Ay Burcu bak burası efsane bir yer. Çok tarz şeyler var."

Beni çekiştirdiğinde Asyayı önüme aldım ve yavaş yavaş yürüttüm.

İçerisi çok hoş kokuyordu. Yüzümde bir gülümseme yayılmıştı bile.

"Hoş geldiniz."

"Hoş bulduk" dedi benim küçük versiyonum olduğunu düşündüğüm kızım.

Mağaza çalışanı ona gülümsedi ve bize baktı "Nasıl yardımcı olabilirim?"

Kadın direkt olarak bana baktığı için gülümsedim "Aslına bakarsanız aklımda yalnızca renk var. Yeşilden gitmek istiyorum şık bir şeyler olabilir."

"Tabii. Benimle gelin lütfen."

"Asyam sen benimle durup bana bir şeyler seçmeye ne dersin?"

Bana baktığında gözlerimle onu onayladım. Teyzemin yanına gittiğinde bende çalışanın peşinden ilerledim.

"Kızımın doğum günü partisi için. Rengi yeşil düşünüyorum. Asker yeşili."

Başıyla onayladı ve eliyle koymuş gibi bir elbise seçti "Yeşil dediğiniz gibi aklıma hemen bu elbise geldi. Daha bugün geldi ayrıca ve bence size çok yakışacak."

"Biraz fazla şık değil mi?"

"Sizin bunu güzel taşıyacağınızı düşünüyorum. Lütfen beni kırmayın."

"Pekii." gülümseyip elbisenin kendi bedenimi aldım ve kabinde denedim.

Gerçekten çok güzel olmuştu. Normalde sade tercih ederdim ama bu sefer bunu alıcaktım.

Elbiseyi üzerimden çıkarttım ve direkt kasaya gittim. Aldıktan sonra bana yardım eden kadına teşekkür edip teyzemleri aradım. Asyayı tutamamış ve karşıdaki mağazaya geçmişler.

IlBurAsHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin