Üsteğmen Almila Bolat'ın ağzından...
Şu an uçaktayız. Daha yarım saatlik yolumuz var.
Yahu kendi içimde kurmayım kurmayım diyorum ama sanki Gökalp bana trip atıyor gibi. Bi' soğuk davranıyor, uzak duruyor.
Hayır anlamıyorum ne olmuş olabilir ?
Kürşad ile aramda Ömer vardı. Ona doğru yaklaştım.
"Ömer, Kürşad'a bir şey soracağım. Bana bi' müsade eder misin ?"
"Tabi komutanım."yer değiştirdik.
"Kürşad, bir şey mi oldu ?"
"Ne gibi ?"
"Yani, ne bileyim, Gökalp Yüzbaşı bir durgun. Belki dedim sen biliyorsundur."Gökalp'e baktı, onun bakmadığını anladığında konuştu.
"Benim sana söylediğimi öğrenirse bir daha yüzüme bakmama olasılığı çok yüksek, ama o benim kardeşim. Sonunda ağzımı gözümü de dağıtsa, kurşuna da dizse onun için her şeyi yaparım. Yani demem o ki, Gökalp sana çok fena bozuldu."
"Neden, ne yaptım ki ? Bugün gayet iyiydik. Ne olduysa emniyetten sonra oldu."
"Sanırım senin bir sevgilin varmış, o da bunu öğrendi."
"Nası, nereden ?"
"Bana her şeyi anlattı, at çiftliğine gitmenizi falan. Emniyete beraber geldiğinizide. İşte sen arabadan inince senin telefonun çalmış. Fırat diye biriymiş. Aslında bakmaz bizimki de, önemlidir diye açmış işte. O da ben Almila'nın sevgilisiyim deyince..."
"Şimdi anlaşıldı."
"Ne anlaşıldı ?"
"Fırat beni sonra aradı, seni aradım bir adam açtı dedi. Oymuş meğer."
"Hakkaten kim bu Fırat, Almila ?"
"Peşimi bırakmayan eski erkek arkadaşım."
"Nasıl yani ?"
"Kürşad, gerçekten bana bunları anlattığın için sana çok teşekkür ederim. Ben önce onunla konuşup durumu düzelteyim, daha sonra büyük ihtimalle o sana anlatır."
"Anlatmasada ben anlattırırım ona. Neyse, sen git de sinirli kurt'u yatıştır. Operasyona böyle gitmesi içime sinmiyordu zaten."
"Tamam, tekrar teşekkürler."onun yanından kalkıp Gökalp'in yanına oturdum.
Benim yanına oturduğumu görünce başını çevirdi.
"Yapma böyle, ne bir şey söylüyorsun ne de yüzüme bakıyorsun. Anlat da bende bir cevap vereyim."bana döndü.
"Buna bir cevabın olacağını sanmıyorum."
"Neye ?"
"Neyse ya, benim sevgilisi olan biriyle konuşmam doğru olmaz."
"Benim sevgilim falan yok."bana iyice döndü.
"Öyle mi, ama Fırat bey öyle demiyor."
"Fırat bey, hah ?"
"Aynen öyle, Fırat bey."
"O benim eski sevgilim, ama şu an sevgilim falan değil."
"Niye hâlâ görüşüyorsunuz o zaman, neden hâlâ seni arıyor ?"
"Ayrıldığımızı kabullenemedi de ondan."
"Çok seviyorsa seni !"
"Gökalp ! Onunki sevgi falan değil. Düpedüz takıntı."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KURTALP
Non-FictionBen ne kendimi acındıracağım, ne de derdimi anlatacağım. Benim tek amacım uğruna önce ölüp sonra üniformamı giydiğim, gökte dalgalanan bayrağına kurban olduğum, taşına toprağına ismimi gömdüğüm vatanım, yaşasın, var olsun. Kanla çizdiğimiz sınırları...