Yetişim Başlangıç Alemi ile başlar. Başlangıç Alemi birisinin yetişim yapıp yapamayacağını belirler. Bir insan bu adımı atamazsa bu onun hayatı boyunca yetişimci olamayacağını gösterir.
Temel Kurma Alemi 2. alemdir. Bu alemde insanlar gelişimin ötesinin hayallerini kurur. Güçleri fazla inanılmaz değildir. Başlangıç Alemindeki bir uzmandan bir kaç tanesi ilk aşamadaki bir Temel Kurma Alemi gelişimcisi ile dövüşebilirdi. Bu alemde fazla hızlı olunmamalı. Böylece temel sağlam bir şekilde kurulabilir. Mais bu düşünceyi aşıyor çünkü o zaten oldukça sağlam olan bir temelle, Tao ile sınırlarını aşıyordu. Onun için zayıf bir temelin varlığı hızlı olsa bile pek mümkün değildi. Bedeninde bir sorunu olmadığı müddetçe bu aleme adım atan herkes bir sonraki aleme adım atmayı başarırdı. Elbette yaşlılıktan ölme ihtimalleri vardı fakat bu sadece tembellik yaparak yetiştirme yaparlarsa gerçekleşirdi.
3. alem Köken Enerji Alemidir. Bu alemde insanlar doğanın içerisinde bulunan köken enerjiyi hissetmeye başlar. Onu kullanabilir. Onu silahlara aktarabilirdi. Bu alemde kayda değer teknikler kullanabilirdi. Bu alemde yaşam süresi köken enerji bedene aşılandığı için 170 yıl civarına ulaşırdı. Köken enerjiyi kullanmakta ustalaşırsa bu alemdeki kişilere köken ustası denirdi. 20 Temel Kurma Alemi ustası bile bir köken ustası ile dövüşemeyebilirdi. Fakat tuzağa düşerse aynı şekilde normal bir insan hala onları öldürebilirdi. Yani henüz insanlığın sınırlarını tamamen aşmış sayılmazlardı.
4. alem Çekirdek Alemi. Bu alemde köken enerji bedende birleşir ve bir çekirdeğe dönüşürdü. Her aşamada bir çekirdek oluşurdu. Her çekirdek akıl almaz bir fiziksel güç bahşederdi ve aşamalar arasındaki farkı açardı. Ömür 250 yıl ile başlardı ve her aşamada 10 yıl eklenirdi. Ölümlüler ile aradaki uçurum bu alem ile açılırdı. Baygın bir çekirdek yetişimci normal bir insan tarafından fiziksel kuvvetle öldürülemezdi.
Yine de bedenini lava falan atarsa çekirdek yetişimci ölüp gidecektir.
5. alem Bilge Alemdir. Bu aleme adım atmak için bir Tao İzini kavramak gerekir. Tao hakkında bir fikri olmayanlar bu Aleme hayatları boyunca ulaşamazdı. Gelişimin zorlu yolu burada başlar. Ömür 500 yıla ulaşırdı.
Mais Bilge Alemine kadar Tao ile ilerlemeyi planlıyordu. Böylece hazineleri kullanacak alt sınıra ulaşabilir ve gücünü daha hızlı bir şekilde arttırabilirdi.
Fakat Bilge Alemine yaklaştıkça Tao İzlerini kavrayarak gelişmek de zor olacaktı. Ne de olsa Bilge Aleminde olan birisi Tao İzi kavradığında güçlenmezdi. Haliyle Çekirdek Aleminde de bir Tao İzi ile belki en fazla 1 aşama kaydedebilirdi.
"...cuk! Çocuk ! Hey! Beni duyuyor musun?!"
Mais kulaklarında yankılanan ses ile beraber o an nerede olduğunu hatırladı. Karanlıkta karşısında bir adam olduğunu biliyordu. Etrafı doluydu. Bir çok memur ve sorunları için gelen insan vardı. Bunu biliyordu ve karşısındaki adamın onun karşı koyamayacağı biri olduğunu da biliyordu. Derin bir nefes aldı. Şimdi kör bir çocuk olarak insanların onu ciddiye almasını sağlaması gerekiyordu.
Elleri önünde birleşirken konuşmaya başladı.
"Eğer barbarlar ile alakalı önemli bir bilgi olursa kasaba şerifini bilgilendirmemi söylediler. Durum böyle olduğundan kendimi tanıtmamda fayda var. Ben Hokka köyünden Mais. Geçmişte aldığım bir kılıç yarası nedeniyle kör oldum. Ardından köy halkının eline muhtaç bir şekilde yaşasam da gelişimde yetenekli olarak doğdum. Bu yüzden Temel Kurma Alemine ulaşabildim. Barbarlar saldırdı ve arkadaşım onları bertaraf edebildi. Fakat benim dışımda hepsi öldürüldü. Buraya intikam almak için geldik. Onları yakalamanıza yardım etmek istiyoruz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Antik Ölümsüzün Günceleri
FantasyBir imparatorun çocuğu yetişim için yetersiz olsa da bilgeliği onu hayatta tutar. Mais her şeyini kaybettiğinde ve kör olduğunda artık yaşamak için bir nedeni olmadığına ikna olmuştur. Sadece kısa bir süre sonra ona intikamı için umut verecek yetene...