1 ay geçmişti. Kasuur ve Mais şehrin aristokrat bölgesine kısmi bir şekilde tanıtılmıştı. Şehir lordunun malikanesinden gelen bu haberler bahsedilen dahiler hakkında fazlasıyla övgülüydü. Bu da insanları şüpheye düşürmüştü. Fakat yakında bunu kendi gözleriyle görebilecekleri bir etkinlik olduğu için herhangi bir sabırsızlık belirtisi göstermediler.
Bugün Kasuur'un doğum günüydü ve akşam kutlama vardı. Mais ve Kasuur'un yeteneği Maria'nın bildiği kadarıyla Baro'ya anlatılmıştı fakat Maria ne kadarını biliyordu? Mais'in bir simya dahisi olduğundan bahsetmişti. Onun bir Simya Ustası olduğunu söylemişti. Baro buna oldukça şaşırmış ve bu hoşuna da gitmişti. Bir Simya Ustası Sarı Şehirdeki en yüksek simyacı ünvanıydı ve sadece 3 Simya Ustası vardı. Ve üçü de en azından 40'larında yaşlı adamlardı. Oysaki Maria'nın söylediklerine göre Mais daha 10 yaşına bile girmemişti.
Elbette Maria'nın söylediklerine tamamen inanmamıştı. Maria gördüklerini yanlış yorumlamış olabilirdi. Söylediği gibi Maria sadece 9 yaşındaydı.
Üstüne gelişim yeteneği de açık ara Maria'nın yeteneğinden daha zayıf değildi. Muhtemelen kendi yaptığı simya hapları tarafından geliştirilmiş olsa da Maria da babası tarafından desteklenmişti. Yani burada onun yeteneği sorgulanamazdı.
Üstelik daha bir çok gizemli yanı vardı. Mais'in Tao'nun İzi kavrayışı - şüphesiz Baro onun bir Bilge olmadığını biliyordu- çoktan bazı adamları ile onu teyit etmişti. Ve de çekirdek zirve tekniğinin asıl sahibi olmasına dair bir şüpheye yer vermişti. Fakat Baro umursamazca ona doğru saldırmadı. Öncelikle Mais'in yanında bir Bilge Canavar vardı. Baro bu canavarın kendisinden çok daha zayıf olduğunu anlamış olsa da Maria'dan bütün hikayeyi dinledikten sonra bütün bilgileri kendinde sakladı. Şüphesiz Mais onun bunları bilmesini umursamıyordu. Maria'nın ilk gelişi ile davranışlarına bakılırsa Mais Maria'nın onları tehlikeye sokacağını düşünseydi şüphesiz onu öldürürdü. 9 yaşında bir çocuk olsa bile Baro buna inandı. Bu çocuk kendi güvenliğini riske atmayacak bir kurnazlığa sahipti.
Kasaba liderinin ölümünü öğrenmişti. Onlar ve bu çocuklar arasındaki ilişkiyi öğrendiğinde daha da tedbirli oldu. Kasuur pek zeki görünmese de Mais küçük kurnaz bir tilkiydi.
Doğum günü çocuğu ise farklı bir hikayeydi. Kesinlikle yeteneği ikisini de aşmıştı. Gelecekte krallığın umudu olacağına şüphe yoktu. Bu yüzden Baro ona da Mais kadar değer verdi. Belki fazla zeki değildi fakat anlaşması kolay biriydi. Maria ile yakınlıklarından Baro sık sık Kasuur ile görüşüyordu. Çocuğun gerçek bir çocuk olduğunu anlayınca rahat bir nefes aldı.
Anlaşılan Mais sadece üst seviye bir zekaya sahipti. Bu olgunluk ve yetenekle onların büyük bir mezhebin kaçakları olmalarından endişelenmemiş değildi.
Ne de olsa basit bir köyden böylesi iki dahinin çıkması aşırı bir tesadüftü. Üstelik Mais simyayı kendi kendine öğrenmiş olamazdı.
Mais'in sinyayı nereden öğrendiği aklını kurcalasa da her insanın şanslı karşılaşmaları olduğunu biliyordu ve bunun üstüne fazla gitmedi. Ne de olsa çocuk sadece simya ustasıydı. Simya Tanrısı değil.
Kasuur çoktan binadan ayrılmıştı. Doğum günü çocuğu olarak erkenden ayrılmış ve onun doğum gününü kutlamaya gelen soylularla buluşmaya gitmişti.
Avlanmaya gidiyor ve avladığı hayvanların derisini satarak para kazanıyordu. Onun avladığı kadar yüksek seviyeli canavarları avlamanın zorluğuyla piyasada oldukça ünlenmişti. Ne yazık ki yaşıtı avcıların yoksunluğu onu yalnız avlanmaya itiyordu. Sadece Maria bazen ona katılıyordu.
Kasuur oldukça geniş bir smokin yaptırmıştı. Yaptırmıştı diyorum çünkü bu şişmanlığa sahip başka bir insan yoktu. Haliyle hazır kıyafet de yoktu. Mais ona özel dikimini partinin sonuna kadar parçalamaması için şans diledi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Antik Ölümsüzün Günceleri
FantasyBir imparatorun çocuğu yetişim için yetersiz olsa da bilgeliği onu hayatta tutar. Mais her şeyini kaybettiğinde ve kör olduğunda artık yaşamak için bir nedeni olmadığına ikna olmuştur. Sadece kısa bir süre sonra ona intikamı için umut verecek yetene...