27. Together

1.1K 83 2
                                    

Jennie POV

Setelah semua yang berlaku kebelakangan ini adalah sesuatu moment yang aku tidak ingin berulang kembali, Lisa di tembak dan koma selama 5 tahun dan yah aku sangat sedih kerana aku merasakan bahawa Lisa tidak akan bangun dari koma tapi siapa yang menyangka bahawa Tuhan memberikan kesempatan untuk dia bersama kami. Kami? tentu kerana aku telah melahirkan seorang putra tampan Kim Jericho Lael Manoban dan itu adalah nama putra ku dan juga Lisa. Selama Lisa koma, putra ku lah yang menjadi penyemangatku untuk meneruskan perjalanan hidupku dan tidak lupa juga sahabat-sahabat terutama orang tuaku serta mertuaku menjadi pembimbing aku.

Di bulan pertama setelah aku melahirkan Jericho, aku sangat report kerana sempat mengalami depresi kerana Lisa masih juga belum bangun sedangkan aku sangat berharap bahawa ia akan bangun tepat saat aku melahirkan. Tapi bersyukurlah kerana aku mempunyai sahabat-sahabat yang sangat mendukungku, mereka menasihatiku dan juga membantu aku untuk menguruskan baby L. Aku sangat beruntung mempunyai sahabat seperti mereka dan juga mempunyai mertua yang sangat menyayangiku dan juga Jericho. Bulan berganti bulan sehingga tahun aku sudah mulai terbiasa melalui semua itu dan aku memulaikan kehidupan ku dengan normal serta aku juga kembali ke perusahaan. Aku kembali memegang kendali sebagai CEO di Kim Crops setelah setahun libur.

Kalian bertanya soal Taehyung? dia sudah di uruskan oleh Daddy Marco, bagaimana mereka mengurusinya aku juga tidak tahu kerana sampai saat ini daddy tidak memberi tahu dan aku juga tidak ambil tau. Aku tidak peduli kerana fokus utamaku adalah suamiku, kesihatan suamiku yang utama kerana dia adalah sumber kebahagiaanku dan juga putra kami. Melihat Lisa pertama kali sadar dari masa komanya membuat aku sangat bahagia kerana sangat lama aku menantikan hari itu tiba dan yah Lisa sadar dari koma dan sekarang ia sudah sehat dan bisa bermain bersama putra kami di halaman belakang mansion.

Senyumanku tidak luntur memperhatikan mereka berdua bermain kejar-kejaran bersama kuma. Oh iya, aku memelihara seekor anjing imut berwarna coklat dan aku memberinya nama kuma dan lihatlah ayah dan anak itu sangat asik bermain.

" HAHAHAHAHA kuku geli, dad tolong ini geli kikikiki."

Aku menggelengkan kepala sambil tersenyum melihat kuma menjilat wajah putraku dan Lisa terkekeh membantu Jeri berpisah dengan kuma.

" Kuku suka bermain denganmu baby L hehehe." Ucap Lisa.

" Aku juga suka bermain dengan kuku daddy tapi kuku selalu menjilati wajah tampanku." Katanya.

" Woah benarkah baby tampan?." Goda Lisa.

" Baby tampan seperti daddy dan imut seperti mommy hihihi." Ucap Jeri sambil terkikik.

Aku hanya duduk di bangku sambil menyimak pembicaraan mereka yang begitu tidak ada habisnya dengan baby L duduk di pangkuan suamiku dan kuma berada di gendonganya.

" Baby sangat beruntung kerana mempunyai daddy yang tampan dan mommy yang cantik, imut, mengemeskan dan kadang-kadang juga galak."

Aku membulatkan mata mendengarkan ucapan Lisa dan what? Aku baru ingin berbangga pada diri sendiri.

" Yak Manoban! Apa kau bilang?!."

" Kamcagiyaaaa!."

See? Rupa-rupanya Lisa tidak menyadari keberadaanku di sini dan jika aku tidak ada di sini entah apa yang sudah dia bicarakan tentang aku kepada putraku.

" Kau bilang apa tadi, huh? Galak?."

" Hehehe sayang."

Aku memutarkan bola mataku dengan malas lalu melipatkan tanganku di dada sambil memberi tatapan tajam kearah Lisa. Kalian ingin melihat bagaimana wajah paniknya sekarang hahaha sangat mengemeskan tapi aku tetap dengan pendirianku.

My Happiness Only For You - (JENLISA) ENDWhere stories live. Discover now