PROLOG

3.7K 196 11
                                    

My Happiness Only For You
.
.
.
.
.
.

6:00a.m
Bangkok, Thailand

Seseorang yang baru sahaja bangun dari tidurnya itu tengah bersiap-siap untuk memulakan rutin hariannya iaitu untuk bekerja. Yah, sebagai seorang boss besar haruslah menjadi contoh yang baik kepada bawahanya agar dapat mengikuti jejak bossnya kan? Dan di sini la dia sekarang, didalam bilik yang luas dan besar yang mempunyai design yang sangat indah berwarna putih bersih dan juga sangat rapi. Sedang merapikan kameja putih yang ia pakai dan juga memakai kan tali leher dengan sangat kemas. Dia adalah Lalisa Bruschweiler Manoban, si gadis special yang sedang bersiap untuk bergerak ke pejabatnya. Dengan wajah yg serius dan tidak menampakan senyuman di depan cermin itu.

Tokkk

Tokkk

Tokkk

Tiba-tiba pintu biliknya di ketuk. " Lisa sayang !! Sarapan sudah siap nak. Kemari kita makan sebelum kamu bergerak ke pejabat " ucap Mommy Lisa yang sedikit berteriak dalam Bahasa Thailand di luar, dan ketika itu juga Lisa tersenyum lebar " Kejap lagi Lisa turun Mom, ini Lisa juga sudah siap " ucap Lisa dari dalam. Lisa pun keluar dari biliknya dengan senyum lebar menghadap Mommynya. " Bagaimana penampilan Lisa Mom? " tanya Lisa yang sedang memperagakan penampilannya sambil tersenyum lebar. " kamu sangat cantik dan tampan sayang, pasti banyak gadis yang terpesona dengan ketampanan kamu " goda Mommynya sambil menkedipkan matanya kepada sang anak. Lisa yang melihat itu pun hanya menggelangkan kepalanya sambil senyum dan membawa Mommynya turun untuk sarapan.

Sesampai mereka di meja makan, ternyata suda ada Daddy Lisa di meja makan sedang menunggu mereka. " Haii kesayangan daddy good morning " ucap daddy Lisa. " Good Morning too daddy " ucap Lisa langsung mencium pipi daddynya itu. Mereka pun meneruskan sarapannya dengan tertawa bahagia sampai tiba-tiba daddy Lisa mengubah topik pembicaraan mereka.

" Em Lisa, ada sesuatu yang harus daddy tanyakan pada kamu " ucapnya dengan wajah yang serius. Lisa yang melihat itu pun mengerutkan keningnya " tanya apa tu daddy? " ucap Lisa. " Boleh kah kamu menguruskan syarikat kita yang berada di Korea itu ? Sebab syarikat kita yang berada di sana mempunyai masalah dan biar syarikat kita yang berada di sini daddy yang uruskan. Kamu jangan risau dengan syarikat pusat di sini, Okey? " ucap daddy Lisa. " Oh, tidak masalah untuk itu dad nanti biar Lisa yang urus untuk syarikat kita yang berada di Korea. Tapi Lisa harus selesaikan dahulu fail-fail yang belum Lisa tanda tangani di pejabat kita setelah ini " ucap Lisa dengan santai.

" Baiklah jika begitu, tapi kamu harus terbang besok ke Korea untuk mempercepatkan menyelesaikan masalah itu. Daddy percayakan kamu nak " ucap daddy Lisa. " Baiklah dad, jangan risau. Lisa akan selesaikannya secepat mungkin " jawab Lisa dengan santai. Daddy Lisa pun tersenyum dengan jawapan anaknya itu.


8:30a.m
Seoul, Korea

Seorang gadis yang bermata kucing baru sahaja menyelesaikan membersihkan dirinya setelah bangun dari tidurnya. Sekarang dia sedang berada di meja makan bersama dengan Appa dan Eommanya. " Sayang bagaimana pembelajarannya di University? " Tanya Appa gadis itu. " Ahh , sangat menyenangkan appa. Jennie tidak sabar untuk Konvokesyen tahun ini, sudah sangat lama Jennie menantikan kelulusan hihi " Jawab Jennie. Yah tadi itu adalah appa Jennie yang bertanya. " Woah, semangat sekali kau sayang, hum? " Jawab Eomma Jennie. " Of course Eomma, Jennie ingin cepat-cepat kerja dan menggantikan appa " Jawab Jennie dengan gummy smile nya yang sangat comel.

" Emm, Kamu sudah 24 tahun tapi kamu belum pernah mempunyai kekasih sayang? Di umur-umur kamu sekarang ini sudah pantas berumah tangga. Kamu tidak mempunyai seseorang untuk diperkenalkan kepada kami sayang? " Tanya appa Jennie. Sementara Jennie langsung terdiam dibuatnya dengan pertanyaan appanya, bukan ia tidak marah tapi Jennie belum terfikir untuk menjalinkan sebuah hubungan kerana dia sedang memfokuskan studynya yang hampir lulus. " Ehm, Jennie tidak berfikir untuk mempunyai kekasih pada masa sekarang appa. Appakan tau Jennie tengah fokus untuk study, mana mungkin Jennie mau sia-siakan masa pembelajaran Jennie untuk orang lain kecuali dengan appa dan eomma " Jawab Jennie dengan santai. " Huftt , baiklah habiskan sarapan kamu dan langsung bergerak ke University kamu " Jawab appanya.

" ckk , appa selalu saja menanyakan itu . Aku sudah merasa bosan dengan pertanyaan itu " ucap Jennie dalam hati.

Jennie yang tidak mau ambil pusing langsung bergerak ke universitynya untuk memulakan kelas dan juga berjumpan dengan sahabat-sahabatnya.

Next nanti akan di update yah 💗
Jangan lupa vote 😉

My Happiness Only For You - (JENLISA) ENDWhere stories live. Discover now