11. Trouble Maker

1.9K 117 15
                                    

Seoul National University

Dengan wajah yang sangat santai menulis sesuatu di atas kertas sambil berfikir apalagi yang akan ia isi. Jennie dengan 49 soalan sudah ia jawab dengan hanya 20 minit pertama untuk peperiksaan jurusan bisnes semester akhir dan ini adalah hari di mana dia akan berkencan dengan tunangannya setelah ia tamat menjawab kertas terakhirnya.

" Pstttt pstttt Jen!."

Itu Jisoo yang berada di sebelah kirinya dengan wajah yang sangat kusut, rambutnya sudah seperti orang gila. Jennie memutarkan kepalanya melihat kearah Jisoo yang sudah seperti pengemis.

Jennie menahan tawanya melihat wajah sepupunya yang sudah berantakan seperti kesal. Jisoo yang melihat Jennie menahan tawa itu di buat kesal dan menunjukkan soalan yang ia tidak dapat jawab.

Jennie hanya mengganguk sambil menahan tawanya dan mengambil kertas notenya yang kecil dalam poket seluarnya dan menuliskan jawapan untuk sepupunya itu, setelahnya ia melihat depan lecturer mereka sedang melihat kearah jendela. Dengan cepat Jennie membagikan kertas note itu ke Jisoo.

Dengan wajah yang terbinar Jisoo tersenyum kemenangan kerana mendapatkan jawapan daripada Jennie. Ia menggerakkan mulut untuk mengucapkan terima kasih dan Jennie hanya mengganguk sambil tersenyum.

Click!

Jennie mengetik pennya kala soalan terakhir ia sudah selesai. Dengan senyuman yang merkah ia mengangkat tangan ketika lecturer nya melihat kearahnya.

" Sudah siap Jennie Kim?." Tanya lecturer nya dengan tersenyum.

" Sudah Miss Song, bolehkah aku keluar sekarang?."

" Sudah tentu, silakan." Ucapnya dengan menggangukan kepalanya. Miss Song memang tak heran dengan Jennie yang akan selalu saja mengerjakan tugas dengan cepat kerana ia tahu bahawa Jennie adalah pelajar yang sangat pandai.

" Terima Kasih Miss Song." Ucap Jennie dengan pelan agar tak menggangu pelajar lain untuk mengerjakan tugas mereka.

Sementara Jisoo di buat kesal dengan Jennie yang tidak mahu menunggunya menyelesaikan tugasnya. Jennie melihat sebentar kearah Jisoo dan melemparkan sesuatu di atas paha Jisoo sambil mengedipkan satu matanya dan langsung beranjak dari kerusinya.

Jisoo mengerutkan keningnya melihat ada satu kertas bebentuk bulat atas pahanya. Dengan hati-hati ia melihat Miss Song sedang memainkan handphonenya dengan wajah yang datar, susah payah Jisoo menelan ludahnya dan membuka kertas tersebut dengan perlahan.

Seketika bibirnya tersenyum penuh arti setelah melihat apa isi dalam kertas tersebut.

" Jendeukie ku sentiasa baik hati, tidak sia-sia dia menjadi sepupu kesayanganku." Ucap Jisoo dalam hatinya berasa senang kala Jennie memberikan semua jawapan.

Memang Jennie memberikan kepada Jisoo kerana tidak sampai hati melihat sepupunya tersiksa menjawab soalan yang senang baginya tapi tidak untuk pelajar yang lain. Jisoo membalikkan kertas jawapan dia memutarkan bola matanya.

Kau harus mentraktirku makan Kim Jisoo! Aku sudah membantumu memberikan jawapan jadi don't forget okey Jisoo Unnie <3!

JENNIE MANOBAN

" Cih! Dasar sepupu tidak ikhlas." Sebal Jisoo tapi ia tersenyum dan menyalin kesemua jawapan yang Jennie berikan kepadanya agar ia siap dengan awal.

Dengan wajah yang sangat gembira Jennie berjalan dengan santai menuju ke parking tempat selalu Lisa menjemputnya. Ia membuka pesan Lisa yang sedang on the way untuk menjemputnya.

Sesampai di parking ia mendudukkan diri di sebuah kerusi kosong dengan senyumannua tidak luntur sama sekali, ia mengambil lip balm nya dan mengoreskan di bibir mungilnya itu.

My Happiness Only For You - (JENLISA) ENDWhere stories live. Discover now