02. Meet

2.6K 171 9
                                    

9:30p.m

Di sebuah rumah yang sederhana, ada seorang gadis yang sedang berdiri di balkon bilik sambil meminum wine dengan tenang. Tiba-tiba anak buahnya datang " Boss kami suda mendapatkannya, sekarang dia berada d bawah " kata anak buah gadis tersebut. Gadis itu pun menghadap anak buahnya sambil mengganguk dan dia langsung turun kebawah denga pakaian santainya. Sesampai di lantai bawah orang yang di katakan anak buah nya tadi telah di ikat dan wajahnya terdapat banyak lebam " Apa khabar kawanku? " tanya gadis tu dengan nada yang lembut smbil tersenyum " Tolongg Lisa maafkan saya " kata orang tersebut dengan wajah memohon. " Ahh kau mengelapkan uang ku dengan bermain judi dan membeli pelacur untuk memuaskan mu, huh? " tanya Lisa " Saya janji akan ganti balik, tolong lepaskan saya " mohon orang tersebut. " Ini suda kali ke 3 kau menipu ku Kim Jongin " kata Lisa dengan datar. Yah dia orang itu bernama Kim Jongin atau Kai.

Belum sempat kai menjawab satu pukulan mendarat di perutnya. " arghhhh!!! " teriak kai dengan kesakitan dia menahan rasa perih itu " kau fikir kau siapa huh? Janji-janji mu sudah tidak berguna untukku " kata Lisa " akhhhhhh!!! Uhukkk uhukkk !! " suara kesakitan Kaii dan secara langsung darah keluar dari mulut dan hidungnya. " Bagi makan buaya-buaya ku yang ada d belakang " suruh Lisa dengan datar. Anak buahnya pun mengikuti arahan bossnya dan terus membawa Kai ke kandang buaya yang terdapat 5 ekor sedang menanti makanan.

Setelah Lisa selesai berurusan dengan bekas pekerja syarikatnya tadi, dia terus membawa keretanya menuju ke rumahnya untuk berehat kerana besok dia mempunyai meeting penting. Tapi sebelum itu Lisa berenti tepat di kedai berdekatan dengan Sungai Han untuk membeli susu coklatnya.

Seketika Lisa tidak sengaja berlanggar dengan seseorang " joesonghabnida!! joesonghabnida!! Saya tidak melihat tadii " ucap seorang gadis yang lebih kecil. Lisa yang di langgar itu pun langsung ingin memarahinya seketika itu

Deggg degg degg

Tiba-tiba saja jantungnya berdegup kencang " gwaenchana? " panik gadis itu melihat orang yang dia langgar membeku di sana. " ahh so okey, I'm sorry. Saya pun tidak melihat jalan tadi ehm " ucap Lisa dengan lembut dan langsung jalan meninggalkan gadis yang bingung dengan kepergian Lisa.

" Jennieyahhhhh! " panggil Jisoo yang baru sahaja selesai membayar belanjaannya. Jennie yang mendengarkan namanya dia panggil pun melihat kakak sepupunya " apakah semua sudah unnie beli? " tanya Jennie " yah sudah, dan kenapa muka kau sepertinya bingung? " tanya Jisoo kembali sebabkan Jennie melihat di pintu masuk sejak Jisoo datang menghampirinya tadi " ahh tadi aku terlanggar seorang dan dia memakai mask serta topi, hanya matanya saja yang saya lihat " kata Jennie " ahh mungkin dia seorang artis hahaha " kata Jisoo sambil ketawa. Jennie yang mendengarkan itu pun langsung memutarkan matanya dan meninggalkan Jisoo masih tertawa " yakkk Jennie Kim! Aish anak ini selalu saja tinggalkan sepupunya " Jisoo pun langsung menghampiri adik sepupunya itu dan pulang ke rumah.

Kediaman Kim

JENNIE POV

Aku baru saja sampai dalam bilik dan langsung merebahkan diri di atas katil king size ku dengan wajah ku terasa sangat lelah untuk pembelajaran hari ini. Aku memejamkan mata untuk seketika tapi tiba-tiba aku teringat dengan orang yang aku langgar tadi dan bayangan orang yang mata hazel itu buat ku tertanya-tanya. Ah kenapa dia memiliki mata yang indah dan dia menetap ku seketika tadi. Aish ada apa dengan ku? Aku belum pernah merasakan ini sebelumnya, cara dia menetapku tadi itu bikin aku tertegun seketika dan jantung ku berdegup kencang. Yakkkk ada apa dengan mu Jennie Kim! Jangan macam-macam dan ingat sekarang bukan masanya untuk jatuh cinta.

Setelah aku tenang, aku langsung masuk kedalam kamar mandi untuk membersihkan diri dan sedia untuk tidur sebab besok akan ada ujian jadi badan aku harus berehat banyak supaya tidak lelah.

My Happiness Only For You - (JENLISA) ENDWhere stories live. Discover now