23. Empty Feeling

1K 72 2
                                    

Doktor sudah menyatakan bahawa Jennie baik-baik saja dan begitu juga janinannya. Apabila doktor menyampaikan Jennie tidak memiliki luka yang serius semua orang yang menunggu di luar ruangan itu merasa lega tapi yang mengejutkan lagi bagi kesemua bahawa Jennie sedang hamil. Yes she is pregnant dan betapa bersyukur mereka semua yang menantikan ini dan mereka bersorak bahagia tentang kehamilan Jennie.

Tapi perasaan itu tidak di rasakan oleh gadis bermata kucing yang sedang berbaring dan menetap kosong kearah atas. Perasannya hampa kerana ia tidak melihat Lisa di sampingnya.

Pada saat itu juga Yejin sedang merayu putrinya untuk makan tapi sayangnya tidak berhasil. Melihat putrinya menetap kosong keatas dengan airmatanya yang mengalir itu membuat hatinya sakit.

" Nini?."

Hening

" Nini makan nak, tidak baik untuk kesihatan nini dan juga bayi yang ada dalam perut kamu sekarang. Betapa sedihnya Lisa jika dia mengetahui bahawa nini tidak makan hum? Lisa pasti marah kerana nini tidak makan. Sekurang-kurangnya makan sedikit nak, hikss Eomma mohon." Air mata Yejin tidak dapat di bendung lagi setelah menyelesaikan kalimatnya.

Jennie melihat Eommanya nangis itu pun merasa bersalah lalu ia perlahan memegang tangan Eommanya.

" Suapi nini Eomma." Ujarnya.

Yejin menghapus airmatanya lalu mengganguk dan mengambil kembali makanan Jennie dan menyuapinya dengan perlahan. Hal itu membuat Yejin terukir senyuman lalu ia menghapus sisa makanan yang ada di sudut bibir anaknya.

Setelah selesai menyuapi Jennie, Yejin mengatur agar Jennie selesa untuk berbaring lalu tiba-tiba Jennie menahan tangannya.

" Lisa di mana Eomma?."

Deg!

Yejin seketika tertegun dengan pertanyaan Jennie. Ia tidak tahu bagaimana mengatakan kepadanya kerana ia takut akan mempengaruhi janinan putrinya dan juga kesihatan Jennie. Bersusah payah Yejin ingin menghindar dari pertanyaan itu.

Celekk

Pintu ruang rawat Jennie terbuka dan Chitthip lah yang masuk ke sana dengan senyuman paksa melihat kearah Jennie kerana ia tidak ingin terlihat sedih ketika berhadapan dengan menantunya. Jadi sedaya upaya Chitthip menyembunyikan kesedihan itu.

Tapi Jennie bukanlah bodoh tidak dapat membaca wajah kedua Eommanya itu.

" Hei sayang, apa kau merasa lebih baik sekarang, hum?" Ucap Chitthip dengan lembut.

" Lisa di mana Mommy?."

Bukan malah menjawab pertanyaan mertuanya tapi Jennie bertanya kembali kepadanya. Itu membuatkan kedua Eomma yang ada di sana tertegun dan Yejin ingatkan Jennie bisa melupakan soalannya tadi tapi siapa sangka bahawa Jennie menanyakan kembali kepada Chitthip.

Yejin sudah tidak bisa menahan air matanya lalu ia keluar dari ruang rawat Jennie sambil menangis. Chitthip yang melihat sahabatnya keluar sambil menangis itu pun merasa faham bahawa Yejin tidak tega membicarakannya kepada Jennie. Jadi Chitthip menarik nafas dalam-dalam lalu tersenyum lemah melihat kearah Jennie dan mengusap kepalanya.

" Please, Mommy. Beritahu Jennie." Mohon Jennie dengan matanya sudah berkaca-kaca kerana ia merasakan firasat yang buruk kala sudah melihat Eommanya keluar dari ruangan sambil menangis dan di tambah senyuman lemah ibu mertuanya.

" Baiklah, tapi Jennie harus janji sama Mommy bahawa setelah mendengarkan apa yang Mommy katakan kau tidak boleh mengabaikan kesihatanmu dan ini." Ucap Chitthip mengelus perut Jennie dengan lembut.

" Kau harus tetap menjaga bayi yang ada dalam perutmu." Tambahnya.

Jennie menggangukan kepalanya setelah mendengarkan saranan ibu mertuanya itu.

My Happiness Only For You - (JENLISA) ENDWhere stories live. Discover now