Más országokban a november elseje gyásznap, nevezetesen Mindenszentek, ehhez képest itt, az Egyesült Államokban hagyományosan erre a napra hívják be a szülőket és a diákokat beszélni a tanárokkal, egyfajta hatékonyságnövelés szempontjából. Nos, ez az én esetemben minden volt, csak nem hasznos. A napot még csak-csak túléltem valahogy - habár nem sokat segített, hogy az első történelemteszt bejelentésre került, méghozzá egy hét múlva fogjuk írni és elég nagy súlya lesz a félévi jegyeinket illetően, amelyek ugyan tájékoztató jellegűek, de azért mégsem lenne okos ötlet egy F-fel hazaállítani. De a délutántól egyenesen rettegtem, mivel fogalmam sem volt, mi várhat még rám egy ilyen őrült nap után.
Így hát a szokásos garbós felsőt viselő apámmal karöltve, megannyi belém fojtott dühhel és kimondatlan szóval léptem be az iskolámba, amelyben ő abszolút nem volt jártas - nem csodálom, eddig nagyjából háromszor lehetett itt, és ez így volt rendjén: egyszer a beiratkozásomnál és a kilencedikes év eleji tájékoztatón, illetve az évzáró ünnepségen, amelyen iszonyatosan büszke lehetett rám a gazdasági versenyen elért eredményeimért, csakhogy ezt képtelen volt kimutatni. Mi több, egyetlen egyszer nem mondta nekem, hogy büszke lenne rám.
Sajnos miután tegnap este a késői órákban, tíz körül értem haza, puhatolózva vont kérdőre, de én csak lerendeztem annyival, hogy kissé elhúzódott ez az egész Halloween - arról nem kellett tudnia, hogy kivel. Vacsorával kínált, ugyanis úgy tűnt, Grace visszahozta a kedvét a konyhatündérkedéshez, aminek eredménye tortilla volt amerikai palacsinta desszerttel.
- Köszönöm, de nem vagyok éhes - utasítottam vissza finoman, nehogy megbántsam. - De holnap ebédre tökéletes lesz - mondtam, ugyanis az ebédszünetemet nem szándékoztam a menzán tölteni. Nem, mert Jackkel megbeszéltünk egy iskolán kívüli találkozót egy olyan helyen, ahol a kutya se figyel ránk: a One World Trade Centernél, amely ugyan eléggé közel van az iskolához, mégsem népszerű az oda járó diákok körében - nem úgy, mint a mellette található gyorsétterem -, elvégre milliószor látták már, nap mint nap elmennek mellette, már-már fel sem tűnik nekik, hogy ott van. Egyetlen szemtanúink a turisták lehetnek majd, de egye fene, nekik legalább halvány lila fogalmuk sem lesz róla, mi folyik közöttünk. Sőt, jó eséllyel azt sem fogják érteni, mit beszélünk, nem, hogy a kettőnk kapcsolatára rájönnének.
- Mostanában alig eszel. Csak nem szerelmes vagy? - Méregetett apa, akinek őszintén szólva minden oka megvolt az aggodalomra, és nem mellesleg jogos is lett volna, azonban tekintetében abszolút nem ez tükröződött. Sokkal inkább örömet véltem felfedezni szemeiben: igen, mintha boldogságot okozott volna neki, hogy én is akkor váltam kiegyensúlyozottá, amikor ő. Hiába volt közöttünk harmincnyolc év, mindketten egyszerre estünk bele a csapdába, amelyet úgy hívnak: szerelem.
- Már ettem korábban, még a gyerekekkel - legyintettem. Igen, ettem öt falat csokit a gyerekekkel, aztán egy komplett vacsorát a tanárommal, aki meghívott a haverjának az éttermébe.
- Vigyél magaddal belőle - szólt utánam, amikor elindultam a konyha felé, hogy szedjek magamnak juharszirupos palacsintát, mert abból sosem elég.
Nem hoztam magammal az ételből a suliba, mert nem tudtam volna mikor megenni, ugyanis abban a pillanatban, ahogy kicsengettek a negyedik órámról - amely egyébként történelem volt -, Bellától sietősen elköszönve az iskola kijárata felé vettem az irányt és próbáltam áttörni az egyre gyűlő tömegen, mert persze a menza sora már a szünet legelején kígyózott.
A táskámat már nem volt időm betenni a szekrénybe, így a porta mellett található padok egyikére dobtam le és cipeltem karomon a télikabátomat, mert akármennyire is utáltam, beköszöntött a tél: már nem lett volna elég egy pulcsi, de szerencsére sál és sapka még nem volt szükséges, mert ha sütött a Nap, egész elviselhetővé vált az idő.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Vihar előtti hullámok
RomanceCarmen Maddox Ryder mindig is szilárd elképzelésekkel rendelkezett a jövőjét illetően - apja nyomdokaiba lépve a Wall Street birodalmában szeretett volna elhelyezkedni. Sorra nyerte a különböző gazdasági versenyeket és az eszét is tudta kamatoztatn...