"Čože?" opýtala som sa nechápavo, keď Luke prestal rozprávať.
"Chceš mi povedať, že som Alba Lupus a môj osud je zničiť Lovcov, ale ani jedna z piatich vlčích bojovníčok to nezvládla, takže mi to zakazuješ?""V podstate áno. Bolo ich päť a ani jedna neprežila. Nebudem riskovať, že sa ti niečo stane," povedal Luke a preložil si ruky na hrudi.
"A čo chceš robiť? Máš v pláne ma tu zamknúť a držať do konca môjho života?" opýtala som sa naštvane.
"Mhm, dalo by sa to tak povedať," povedal Luke.
"Luke-"
"Vieš, čo sa im stalo? Každá z nich trpela neskutočným spôsobom a čím roky plynú, tým hroznejší Lovci sú. Čo si myslíš, že ti urobia, keď ťa nájdu? Smrť prvej z nich bola milosrdná. Smrť piatej bola najhoršia, týrali pred ňou jej druha a zároveň týrali aj ju. A ja nedopustím, aby sa to stalo aj tebe."***
Luke ma zaviedol dolu pod jeho dom - o ktorom som sa mendzičasom dozvedela, že je to vlastne hrad - a plýžil sa, akoby tu nebol Alfa a zároveň aj ten najmocnejší Alfa na svete.
Držal moju ruku a nechcel mi dovoliť vytrhnúť si ju z jeho zovretia, preto som ho znudene nasledovala studenými kamennými chodbami jeho hradu. Zrazu sa však zastavil pred dverami, ktoré boli čisto biele a otvoril ich.
Nakukla som dnu a uvidela, že v miestnosti sa postupne zažali fakle. Luke nás tam zavrel a otočil sa, aby sa pozrel na päť veľkých sôch, ktoré boli po krajoch okrúhlej miestnosti. "Kde to sme?" opýtala som sa a premerala si každú sochu.
"Toto sa nazýva Hall of the White Shadows. Je to svätyňa každej Alby Lupus, ktorá kedy žila." Ukázal na sochu ženy, ktorá na sebe mala jednoduché šaty, bosé nohy a vlasy - hoci celá socha bola z kameňa - boli žiarivo biele. V bruchu mala zabodnutý meč a keď som sa pozrela na jej tvár bližšie, zbadala som, že po lícach jej stekajú kamenné slzy.
"Lillie," povedal Luke a kývol k nej hlavou, "úplne prvá Alba Lupus."
Až vtedy som si všimla, že má na podstavci vyrytý text.
Lillie
"Meč môže prejsť telom, ale dušou nie."
Napravo od nej stála socha ženy, ktorá mala na chrbte tulec so šípmi a v ruke držala obrovský luk, no na krku mala veľkú čiaru, akoby jej niekto podrezal hrdlo. Jej vlasy boli biele, rovnako ako každej sochy a aj jej po tvári tiekli slzy.
"Madison," povedal Luke a ukázal na text vyrytý na jej podstavci.
Bridget
"Na niektoré veci sa nedá ísť oceľou. Treba na ne inú silu."
Pozrela som sa na tretiu ženu, ktorá mala na sebe brnenie, no bola zamotaná v sieti, cez hruď jej prechádzal meč a jeho rukoväť bola na jej chrbte. A opäť tam boli tie slzy...
"Stella. Bola zo všetkých najdivokejšia a najzapálenejšia. Takmer sa jej to podarilo," povedal Luke a znel naozaj sklesnuto.
Stella
"Keď budeš otvárať zámok v strese, nikdy ho neodomkneš."
Štvrtá žena na sebe mala oblečenie, akoby išla z džungle, ruky mala zviazané lanom, biele vlasy mala sotva po plecia a bola zo všetkých najnižšia. Lenže v hrudi aj v bruchu mala zabodnuté kamenné dýky, akoby ju niekto dobodal, a tak ako všetkým, aj jej po tvári tiekli slzy z kameňa, hoci tvár každej z nich bola kľudná.
"To je Ava. Snažila sa im vyhodiť základne do vzduchu, ale chytili ju a ako vidíš... nemilosrdne ju dobodali, rovnako ako jej druha, ktorý ju zo všetkých síl bránil."
Ava
"Čo je silnejšie než výbuch bomby? Výbuch duší."
Pozrela som sa na poslednú, piatu, ženu, ktorá mala biele vlasy asi po zadok, v rukách držala guľovnice a na celom jej tele boli akési dráty, ktoré mali ostne a zabárali sa jej do pokožky. Na lícach mala okrem sĺz škrabace, akoby ju niekto rezal nožom...
"To je Madison. Úplne posledná Alba Lupus. Až na teba."
Madison
"Duša a kosti si pamätajú."
***
"Čo znamenajú tie nápisy na ich podstavcoch?" opýtala som sa, keď sme sa s Lukom vrátili do spálne, kde nás, samozrejme, hneď zamkol.
"To nikto nevie," povedal a niečo naťukal do smiešnej skrinky, z ktorej vychádzali zvuky a svetlo.
"Ako to?" opýtala som sa nechápavo.
"Tie sochy sa tam zrazu len tak ocitly. Neprišla ti divná farba ich vlasov? Ani po storočiach sa z kameňa nevytratila, ak to vôbec je kameň. Vždy po smrti Alby Lupus sa tam zjaví nová socha, ktorá ukazuje, ako umrela a nesie na sebe jej meno a text, ktorému nikto nerozumie a nikto nevie, ako sa tam dostali."
Ahojte! Ospravedlňujem sa, že dnes iba taká krátka kapitola, ale sľubujem, že ďalšie kapitoly už budú dlhšie!
Čo myslíte, ako sa tam sochy dostali? 🕵️♀️
Čo znamená text, ktorý je vyrytý pod nimi? Ako sa Viv rozhodne? Príjme svoju úlohu ako Alba Lupus, alebo poslúchne Luka a nikam nepôjde? 🤨
YOU ARE READING
Kill my Mate
WerewolfUž od dávnych čias na zemi žili zvláštne stvorenia, napoly ľudia, napoly vlci. Alebo inak povedané, ľudia s vlčom dušou. Viviane Rivver je jednou z nich, malá osamelá vlčica, ktorá zúfalo čaká na spásu, ktorá si ju však nájde v tej najhroznejšej pod...