One way out

323 27 6
                                    

Zobudila som sa na mäkkej posteli a keď som otvorila oči, zasvietilo mi do nich príjemné slnečné svetlo.
Hoci sme boli vo zvláštnom svete, kde neboli iní ľudia než nás päť, všetko ostatné tu bolo; slnko a mesiac sa pravidelne striedali; byliny a hríby rástli; zvuky okolo boli stopercentne skutočné a dokonca som cítila aj hlad a smäd.

Vstala som z postele a donútila sa usmiať. Síce už nikdy neuvidím svojho druha a svoju svorku, no bola som naozaj vďačná za to, ako nádherný tento svet je. Bohyňa nás mohla zavrieť kamkoľvek, mohla nás znovu a znovu nútiť zažívať naše najväčšie traumy alebo sme mohli byť každá sama a zbláznili by sme sa, ale našťastie sme ostali v naozaj mierumilovnom a prekrásnom svete.

Obula som si papučky a vykročila dolu dreveným schodiskom, z ktorého som počula veselý smiech a štebot dievčat z jedálne.

"Dobré ráno," povedala som ospalo vo dverách a zývla si.
"Dobré ráno, slniečko," usmiala sa Bridget, "mysleli sme, že budeš spať dlhšie."

Opäť som si zývla a pokrútila hlavou, "nie som ten typ, ktorý vyspáva až do poludnia."

Stella zakrochlala a odpila si z kávy.
"A si si tým tak istá? Pretože podľa toho, ako sa na teba pozerám, to tak rozhodne nevyzerá."

Zaškerila som sa a chcela si spraviť z vlasov drdol, no keďže moje vlasy naň boli príliš dlhé, spravila som z nich len cop.

"Poď, sadni si a povedz mi, na čo máš chuť," povedala Bridget a až vtedy som si uvedomila, že na sebe má kuchársku zásteru a v ruke drží varešku.

"Ja... nemusíš mi nič variť," povedala som a sadla si vedľa Lillie, ktorá si potichu srkala čaj.
"Nezmysel!" rozhodila rukami Bridget, "musíš sa najesť," povedala a ukázala na poloprázdne taniere, ktoré pred sebou mali dievčatá.

"Tak povedz, hamandeggs, volské oko, praženica, palacinky, lievance, toast? Na čo máš chuť?" usmievala sa Bridget a Stella sa potichu chechotala.

"Ja, no... čo je najjednoduchšie?" pokrčila som ramenami a Madison sa zaškerila.
"Odkedy sem Bridget prišla, nič iné okrem varenia pomaly nerobí. Takže sa nehanbi a povedz, na čo máš chuť," povedala a Bridget horlivo prikývla.

"Tak... palacinky?" povedala som nakoniec a Bridget sa rozžiarili oči.
"Výborne! Spravím rovno trojitú dávku! Potrebuješ jesť a keď Ava konečne vytiahne riť z postele, bude hladná a všetko ti zje, tak pripravím aj jej!" zvolala nadšená Bridget a hneď sa do toho pustila.

"Nie nie, to nemusíš, ja toho aj tak veľa nezjem," povedala som a Stella sa schovala za šálku s kávou, aby som nevidela, ako sa smeje, ale bolo to úplne zbytočné, keďže som to stále mohla počuť.

Bridget ju trafila vareškou po hlave a Stella na ňu naštvane zasyčala.
"Hej!" vyštekla a pošúchala si hlavu.

Ich boj však prerušila Ava, ktorá sa ospalo dohrnula do jedálne a sadla si vedľa mňa.
Nestihla povedať ani dobré ráno a Bridget nám pod nos hneď položila palacinky s čokoládou.

Ava zamrmlala prispaté 'ďakujem' a pustila sa do toho, hoci si jednou rukou podopierala hlavu a mala som pocit, že ešte stále spí.

"Takže, poriadne sa najedz, pretože dnes budeš potrebovať veľa sily," povedala Lillie a obom nám naliala kávu.

Zatvárila som sa nechápavo a palacinka mi zamrzla na pól ceste k ústam, ale Lillie sa len usmiala a znovu si naliala čaj.

Po jedle som položila príbor na tanier, odpila si z kávy s mliekom a mierne sa vystrela.
"Odkiaľ to tu vlastne všetko je?" opýtala som sa a Bridget mi zobrala tanier, aby ho mohla umyť.

Kill my MateWhere stories live. Discover now