Hoofdstuk 1

9.2K 323 37
                                    

POV Lynn
Ik liep vrolijk door de schoolgangen: mijn laatste les zat er net op, en ik was op weg naar buiten. Ja hoor, natuurlijk. Daar komt Lisa aan. Echt, ik snap niet waarom alle jongens, correctie, bíjna alle jongens, haar zo aanbidden. Ja, ze ziet er mooi uit, maar ze is echt een vreselijk kreng. Ik weet zeker dat als ik mijn wolf heb, zij Lisa ook niet kan uitstaan. Daar komt bij, dat Lisa geen wolf is. Het dorp waar mijn school staat ligt in ons territorium, het territorium van de Silver Moon Pack. De mensen weten niet dat wij wolven zijn, en dat moet ook zo blijven. Mensen geloven niet in weerwolven, of vampiers. Die bestaan wel degelijk, maar mensen mogen daar niet achter komen. Maar goed, terug naar Lisa. Ze komt op me af gelopen 'he, Lynn,' wow, ze weet mijn naam? 'Ga aan de kant. Je staat voor mijn vriendje'. Ik zuchtte, deed een stap opzij terwijl ik me omdraaide. Daar stond Sem, de hunk van de school, en een van mijn beste vrienden. 'Succes, Sem' zei ik grinnikend, en ik liep door 'hey, je kan me hier niet zomaar achter laten?' 'Jawel hoor'. Sem zuchtte, en keek me zielig aan. 'jij kent mijn vriendje?' vroeg Lisa met opgetrokken wenkbrauwen. 'Nee, ik ken Sem wel, maar niet jouw vriendje' 'tsss, jij denkt dat je alles bent he?' Toevallig ben ik ook alles, bitch, ik ben de dochter van de Alpha. 'Nope, jij denkt dat je alles bent. Sem, ik zie je wel weer". Ik liep naar buiten, pakte mijn fiets en reed het bos in. Het dorp ligt middenin een heel groot bos, ons territorium. Over 2 dagen word ik 16, en krijg ik mijn wolf! Ik heb er echt zoveel zin in!

'Mam, ik ben thuis!' 'Oke, Finn wil je spreken' klonk het vanuit de keuken. Finn is de beta, de rechterhand van de Alpha. En de Luna is de mate van de Alpha, en dus ook een soort van rechterhand. Ik ging naar Finn opzoek, en ik vond hem in het packhuis, waar alle gezamenlijke ruimtes zijn en ook de kantoren van de Alpha en beta. Ik word later de Luna van de Silver Moon Pack, en mijn mate, als ik die vind, word dan de Alpha. 'Je zocht me?' Ik vond Finn in zijn kantoor 'ja, inderdaad. Je word 16 over 2 dagen, en ik neem aan dat je dan wilt veranderen voor de rest van de roedel en...' 'Nee, ik wil niet voor het eerst transformeren bij de rest van de roedel' onderbreek ik hem, en hij keek me verbaasd aan 'maar...' 'Het kan me niet schelen of dat een traditie is. Ik ga voor het eerst veranderen in het bos, alleen, en op een plek die ik wil. Begrepen?' 'Ja, Lynn. Maar ik weet niet wat je vader hier van vind' 'ik ook niet, dus we zien het wel vanavond'. Met die woorden liep ik zijn kantoor weer uit, terug naar huis. Ookal was ik de dochter van de Alpha, normaal gesproken kon ik niet tegen de Alpha of beta in gaan, maar ja, ik was eigenwijs, en door een of andere manier kon ik dat wel. En eigenlijk is het zo, dat als de beta iets zegt, je dat doet omdat hij dat zegt in opdracht van de Alpha, anders zeggen roedelleden wel eens nee. Maar tegen een Alpha kan alleen de Luna ingaan, maar dat is ook niet makkelijk. Ik heb het altijd geen probleem gevonden om tegen mijn vader in toegaan, alleen als hij zijn Alpha toon opzet lukt het me niet, en anders ook niet altijd met gemak. Maar goed, ik ging dus terug naar huis en trof daar mijn vader en moeder aan, die samen op de bank tv keken en Nyls, mijn broertje, die probeerde ongemerkt chocola te stelen van de tafel naast de bank. 'Pap? Ik wil je even spreken' zei ik 'waarover?' 'Mijn eerste transformatie' 'tuurlijk, kom maar mee'. We liepen naar zijn kantoor en gingen zitten. Ik schraapte mijn keel 'nou, ehm, het zit zo. Ik wil het liefste transformeren in het bos, alleen. Niet voor het packhuis met alle roedelleden erbij. Ik weet dat het tegen de traditie is, maar ik zou het fijner vinden om alleen te transformeren in het bos, op een plek die ik wil'. Het was even stil. 'Ja, ik snap je punt, maar het gaat inderdaad tegen de tradities in. Wij zijn de Alpha's, jij word de toekomstige Luna. Wij moeten het goede voorbeeld geven, snap je. Het gaat dus niet gebeuren. Je transformeert gewoon op het plein, voor de andere roedelleden' 'maar...' 'Nee, geen gemaar,' zij hij op Alpha toon, waardoor ik er niet tegen in kon gaan 'jij transformeert volgens de tradities, punt uit'. Ik zuchtte 'ja pap. Sorry'. Ik stond op en liep zonder nog iets te zeggen zijn kantoor uit, ik stormde naar beneden, naar de voordeur, en ik rende het bos in, naar de plek waar ik altijd was, en waar niemand van af wist. Er was een kleine open plek met een klein maar helder meertje, en je kan de vissen zien zwemmen aan de overkant, zo helder zelfs. Het gras was daar heel zacht, en er stonden grote rotsen om de open plek heen, waar je lekker tegenaan kon leunen. Ik deed mijn ogen dicht en al snel waande ik me in een diepe slaap.

Ik werd wakker, ik keek even vreemd om me heen, maar toen wist ik het weer, ik was in slaap,gevallen. De ochtend zo'n verscheen al, en eigenlijk moet ik terug naar huis, me klaar maken voor school, maar daar had ik geen zin in, mijn vader zou boos worden, maar dat boeide me niet. Ik mag toch niet doen wat ik wil, dus...... Wacht eens, ik kan gewoon weg glippen! Ja, dat ga ik doen, ik sluip net voor de ceremonie begint gewoon weg! Snel rende ik terug naar huis, pakte mijn school spullen, deed andere kleren aan en ik rende naar school. Ik was nog niet in een wolf verandert, maar ik kon wel snel rennen, dat konden alle wolven die nog niet getransformeerd zijn trouwens. Ik was net op school toen de bel ging, en ik snelde naar mijn eerste les van vandaag, Nederlands.

In de pauze kwam Nyls naar me toe, hij zit nu namelijk in de brugklas 'Lynn?' 'Ja, wat is er?' 'Heb je zin in morgen?' 'Ja natuurlijk! Hoezo?' 'Nou, ik hoorde papa zeggen dat hij vond dat je wel meer enthousiaste moest tonen en niet zo verdrietig en teleurgesteld moest doen' 'echt? Zei hij dat? Nou, maak je maar geen zorgen hoor. Ik heb juist veel zin in morgen!' 'Mooi, dan kan ik Sylvia ook gerust stellen, die hoorde het namelijk ook en zij raakte bijna in paniek' hij grinnikte, en liep naar zijn eigen vrienden toe. Ik weet het, Lynn, Nys en Sylvia, allemaal met een Y. Ik weet niet waarom, maar ja. Ik ging zitten bij mijn vrienden; Sem, Zoë, Nikki en James. 'Dat was je broertje he?' Zei Zoë, zei was namelijk nog nooit bij mij thuis geweest en ze wist alleen van foto's dat ik een broertje en zusje heb, ze is namelijk geen wolf. 'Yep, dat was mijn broertje'. We begonnen te eten en gezellig te kletsen, toen Lisa plotseling voor bij kwam 'Sem? Kom je mee?' Zei ze met een enorme plastic lach. 'Nee' zei Sem kortaf, waarna Lisa zogenaamd gekwetst keek. 'Waarom niet?' 'Omdat ik geen zin heb in jou, echt, wat heb ik ooit in jou gezien?' Kreunde hij hardop. Lisa werd boos 'oh nee, jij komt nu met mij mee'. Ik zuchtte, net als de rest. 'Lisa, laat ons met rust' zei ik op een dwingende toon, en ze keek me vijandig aan 'dus jij bent zijn nieuwe vriendinnetje' 'nee, dat ben ik niet en nou opzouten' 'waarheen dan? Nee ik blijf hier' 'kom jongens, de bel gaat toch zo. We gaan naar buiten' zei Nikki 'wat gaan jullie doen?' Vroeg Lisa weer, echt man, heeft ze watten in haar oren ofzo? 'Zwemmen' zei ik droog, en ik en Nikki sleurde de andere mee naar buiten 'man, hoe kan je nou iets gehad hebben met haar?' Vroeg Zoë aan Sem 'als ik dat nou eens wist.... Lynn, jij moet nog iets doen he, mij zo achter laten met de heks?' 'Nee, ik hoef niks te doen. Wij gaan iets doen! Kom, morgen ben ik jarig! We kunnen gaan zwemmen!' 'Jaaaa!' Riep Zoë uit. Zoë was heel goed met zwemmen, ze deed mee met allerlei wedstrijden. Ja, deed. Ze is er mee gestopt voor school. Maar ze is nog steeds een uitstekend goede zwemmer. 'Oke dan, morgen is het zaterdag, dan is het bad geopend vanaf 10 uur. 11 uur afspreken voor de ingang?' Stelde James voor 'prima plan'. De bel ging en we gingen naar onze laatste les van vandaag, en van de week. Ik verheugde me enorm op morgen, dan zou ik eindelijk mijn wolf krijgen en voor het eerst gaan transformeren.

The special wolf-girl (voltooid)(herschrijven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu