Hoofdstuk 18

4.4K 224 54
                                    

***zie hierboven een foto van Alice, de mate van James***

POV Lynn
Nadat we werden rondgeleid, werden onze slaapkamers aangewezen. Ik sliep samen met Nikki op een kamer, en Sem, Dave en James sliepen samen op een kamer. Voor het eerst ga ik medeleven met de jongens krijgen, want James gaar waarschijnlijk de hele tijd over Alice praten... Tja, logisch. Ik zou denk ik ook wel een avond lang over Ryan kunnen praten, en zijn geweldige wolf.... Ja, leuk. Volgens mijnheer je niet eens hoe zijn wolf heet. Jawel, Dean. Zijn wolf heet Dean. Mooie naam he? Ja... Net zo mooi als Ryan. Mooi, zijn we het daar over eens, maarre, hoe zit het nou? Hoe zit wat? Nou, over, eh, is even tellen..... Het is nu maart, dus.... Over 4 maanden ben je jarig, want dan is het juli. Dan miet je terug naar Nederland, dan word je de Luna! Ja, ik ga ook terug daarvoor. Echt waar. Maar ik wil het liefste zo lang mogelijk door blijven zoeken, naar de mate's van Nikki, Sem en Dave, snap je? Ja, oke... Daarna bleef het stil. Ik zuchtte. Nikki lag al te slapen, en ik deed ook mijn ogen maar dicht.

'WORD WAKKER!!!!!!!' Gilde Nikki in mijn oor, en ik vloog overeind. 'Jemig, kind, schreeuw niet zo, je zou ook gewoon een pannendeksel kunnen gebruiken' mopperde ik. Nikki trok zich er niks van aan 'opstaan! Ik heb honger! En jij bent de enige die Inge's zalige pannenkoeken kan maken! Want jij hebt het recept! Dus, tjop tjop, opstaan!'. Ik zuchtte. Ik stond op, rekte me tergend langzaam uit. Daarna kleedde ik me super sloom aan, om Nikki te plagen. Even later liepen we naar de keuken toe, en begonnen we pannenkoeken te maken. Het enige eten dat ik wel normaal kan maken. Goed hoor zei Kira. Ik negeerde het. Al snel was het beslag klaar, en goten we beslag in een pan. Even later kwam Alice de keuken in, en begon ze ons te helpen. 'Ik heb een paar vragen, over James' zei ze verlegen. Ik glimlachte 'vertel, we weten bijna alles over hem'. Nikki knikte instemmend. 'Nou, hou oud is hij eigenlijk? En hoe ziet zijn wolf er uit?' 'Hij is twee weken geleden 18 geworden, en zijn wolf is heel schattig, zwart, met overal bruine plukjes. Maar het ziet er dan ook alleen maar schattig uit, hij is een van de beste jagers en krijgers van mijn roedel. Dat is een van de redenen waarom hij mijn beta word. Heb je verder nog vragen?' 'Nou, eh, ja... Gaat, of ging, hij veel met meisjes om?' 'Je bedoelt of hij veel relaties heeft gehad, zeker. Nou, nee. Eigenlijk niet. Hij heeft nog nooit een vriendinnetje gehad, ondanks zijn super uiterlijk. Geloof me, je hebt het goed getroffen. Hij is én een lekker ding, én een aardige gozer. Een minpuntje aan hem, is dat hij heel beschermend is, ook naar zijn vrienden toe. Hij zal dus waarschijnlijk een beetje overbeschermd (***heeft iemand een idee of je dat zo schrijft ofzo?***) doen, maar verder....'. Alice knikte opgelucht. 'Ja, weet je, ik was bang dat misschien wel zo'n player is, snap je' 'tuurlijk snap ik dat. Maar James is geen player hoor'. Ze glimlachte. 'De pannenkoeken zijn klaar' zei Nikki. 'Zullen we de jongens roepen, of ze zelf opeten?' 'Wat denk jij! Zelf eten natuurlijk!' Riep ik. We gingen aan tafel zitten, en Nikki pakte drie boorden. 'Ook een voor jou' zei ik tegen Alice. Ik mag haar wel. Ik ook, weet je, volgens mij is ze net zoals jij en Nikki zijn, ondanks dat ze verlegen is. Oh ja? Dat zou leuk zijn, arme jongens... Ik grinnikte. Nikki en Alice keken me vragend aan. 'Oh, niks hoor, Kira, mijn wolf, zei iets tegen me'. Plots kwam er een jongen de keuken binnen, van ongeveer 20 jaar ofzo. 'Wat is die overheerlijke geur?' Vroeg hij. 'Dat zijn pannenkoeken' zei Alice. Meteen liep hij op de stekel af, maar voor hij er een kon pakken, sloeg Alice hem op zijn hoofd 'afblijven, mislukte boterham, die zijn voor ons drieën! Ga zelf maar bakken!' Hij keek haar met een pruillippen aan, en zei 'maar zusje toch, ik heb zo'n hongeeeeeeeer..... Plies??' 'En jij word de Alpha, vanavond?' Zei ze grinnikend. Beledigd keek hij haar aan. 'Pas maar op, of ik laat je in de kerkers gooien!' Zei hij nep boos. 'Pech voor jou, dan ben ik weg! Ha!' 'En waar ga jij dan heen?' Vroeg hij. Alice werd helemaal vrolijk, en begon op en neer te springen 'ik heb gisteren mijn mate gevonden!!!!'. De jongen keek haar verbaasd aan, maar daarna glimlachte hij 'ik ben trots op je, zusje' en hij gaf haar een knuffel. 'Logan, laat me loooooooos!!!!!' Riep ze lachend uit. Hij liet haar grijnzend los 'mijn kleine zusje wordt groot'. Ze glimlachte, maar toen ze langs hem heen keek begon ze ze stralen. 'James!!!!' Riep ze uit, en ze rende op hem af. Ze gaf hem een grote knuffel. Verbouwereerd keek James haar aan, maar daarna glimlacht hij 'hè Alice, lekker geslapen?' Alice knikte blij. 'Ja,' zei Nikki toen mopperend 'kimt hij zeker ook onze pannenkoeken stelen! Dacht het even niet he!'. Ze draaide demonstratief haar hoofd weg, maar daardoor zwiepten haar bruine, gekrulde haren door de stroop van de pannenkoek heen. Ik grinnikte 'Nikki?' 'Ja?' 'Er zit nu stroop in je haren...' 'Oke... Wat?!?! ER ZIT DTROOP IN MIJN HAAR?!?! HAAL HET ERUIT!!!!!!!!!!!!!' Gilde ze, en ze stormde langs me heen naar boven. 'Alice, zou jij Nikki de badkamer kunnen wijzen, ze is op het moment in staat om alle deuren open te zwiepen, en dat is nou niet zo handig, zeg maar'. Alice knikte lachend, en rende achter Nikki aan. 'Wie zijn jullie eigenlijk?' Vroeg de jongen, die dus Logan heet en de broer is van Alice. 'Oh, we zijn op doorreis, op zoek naar onze mate's. Ik ben Lynn, dat meisje dat net hysterisch weg rende is Nikki, hij daar is James, en de mate van je zusje, en er liggen nog twee jongens te slapen die bij ons gezelschap horen, dat zijn Sem en Dave'. 'Oke, maar hoezo gaat mijn zusje dan met jullie mee, want ze is een kind van de Alpha' 'James is de toekomstige beta van mijn roedel, en ik de toekomstige Luna. Vandaar'. Hij knikte, en zuchtte. 'Laat me raden, jullie komen hier niet uit de buurt, dus ik ga mijn zusje lang niet zien?' Ik knikte 'ja, we komen uit Europa. Nederland'. Hij knikte. 'Ach ja,mik ben blij voor haar dat ze haar mate heeft gevonden. Maar,' zei hij, en hij liep dreigend op James af 'als ik er achter kom, dat je mijn zusje iets aandoet, of hebt aangedaan, of iets doet waar ze het niet mee eens is, dan ga je er aan' siste hij. James knikte 'ik zal op haar passen, beloofd'. Logan knikte tevreden. Ik ging verder met pannenkoeken eten. Er kwam een klein meisje binnen huppelen. 'Logan?' Vroeg ze. Hij tilde haar op 'ja, Amy?' 'Ik heb honger'. Hij lachte. 'Is dat je kleine zusje?' Vroeg James. Logan knikte 'ja'. Ik vond haar zo schattig. 'Kom maar hier, ik heb heerlijke pannenkoeken gemaakt, wil je er ook een?' Het meisje knikte enthousiast, sprong uit Logan's armen, en klom op een stoel. Ik pakte een pannenkoek en legde deze op een bord. 'Mag ik met poedersuiker?' Vroeg ze. Ik gaf hem aan 'asjeblieft'. De jongens keken mij met open mond aan. 'Wat?' Vroeg ik. 'Wij mogen niks, en zij wel?' Vroeg James. Ik knikte 'ja, dat zie je toch'. Lachend at ik de rest van mijn pannenkoek op.

The special wolf-girl (voltooid)(herschrijven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu