Hoofdstuk 31

3.1K 202 7
                                    

POV Nikki
We mochten blijven slapen in het roedel huis, en we hadden alle vrijheid om ook door het roedel dorp te lopen. Dat waren ik en Dave nu ook aan het doen. Lynn was met Alpha Maurits aan het bijkletsen, en James en Alice gingen samen een spelletje doen ofzo, maar daar hoefden Dave en ik niet bij te zijn, omdat we allebei zo'n idee hebben dat ze niet alleen maar een spelletje gaan doen. Ik had nooit echt een goed gesprek met Dave gehad, maar nu wel. Hij vertelde dat hij zijn moeder en zusje heel erg mist, maar dat hij niet naar ze terug kan omdat hij verstoten is. Ik zei daarop weer dat mijn moeder was gestorven bij mijn geboorte. Ik was alleen met mijn vader, die nooit helemaal over de dood van mijn moeder heen was gekomen. Ze waren mate's, dus dat is niet zo gek. Als ik mijn mate had ontmoet, dan zou ik ook nooit over het idee zijn gekomen dat hij dood ging. Dave vertelde dat zijn vader en moeder geen mate's waren, en dat zijn vader op een dag verdwenen was. Best sneu allemaal. En eigenlijk mis ik Sem best wel, hij maakte altijd grappen, ze sloegen nergens op, maar hij maakte ons wel aan lachen. Maar Lynn had wel gelijk, mate's moeten bij elkaar blijven, we houden contact met Sem, en we hebben een nieuwe vriend erbij, zeg maar. Een nieuwe roedel met wie we kunnen samenwerken, gezien hij de mate is van de dochter van de Beta. Ik moet er niet aan denken dat mijn mate bijvoorbeeld een Jager is, want dan moet ik eigenlijk bij hem blijven. Ik kan wel toekomstige Beta zijn, ik ben het nog niet. Ik hoop dat mijn mate gewoon een normale wolf is. En dat hij aardig is, en lief, en uiteraard ook het liefst knap. Maar ja, helaas kan je niet alles in een krijgen, nou ja, het kan wel, maar het komt niet veel voor. Maar ja, Alice en James vormen het perfecte koppel, ook al zijn ze allebei zeker niet perfect. Ik keek naar Dave, en ik zag dat hij plots verstijfde. Nee, ruikt hij nou serieus zijn mate? Ben ik echt gewoon de enige die zometeen nog geen mate heeft? 'Nikki...'  Zei hij. 'We moeten nú naar Lynn en nú vertrekken' zei hij. 'Hoezo?'.  'Die zwartharige jongen daar, die achter die bomen. Dat is Alpha Ryan. De mate van Lynn'. 'Nee. Je maakt een grapje. Zeg me dat het een grapje is'. 'Sorry, maar fat is hem echt' zei Dave. We draaiden ons als de bliksem om en liepen terug naar het roedel huis. Lynn gaat helemaal flippen als ze dit hoort...

We stonden voor het kantoor van Alpha Maurits. Met we bedoel ik dan Dave en ik. Dave klopte op de deur, en Alpha Maurits deed zelf open. Lynn stond achter hem, zoals we al verwachtte. 'Ehm, mogen we even kets met Lynn bespreken?' Vroeg ik. Hij knikte sn liet ons binnen. 'Lynn, er is iets dat je moet weten' zei ik tegen haar. Dave en ik hadden afgesproken dat ik het woord zou voeren omdat ik haar BFF ben. 'Wat is er?' Zei ze. 'Je gaat dit niet leuk vinden, maar, eh.. We zagen Ryan daarnet'. Lynn trok wit weg. 'Je zag wie?' 'Ryan. We weten het zeker'. Lynn zei even niks, maar haar ogen spuwden vuur. 'Oke. Waar is die mislukte gehaktbal?' 'Hij stond in het bos, verstopt achter bomen. Hij zal wel een geurverdwijner dragen'. Lynn snoof een keer. 'Waar precies?' 'Achter het ziekenhuis' 'dan ga ik die mislukte gehaktbal eens een lesje geven' brieste ze, en voor we iets konden doen, stoof ze de kamer uit. 'Ehm, dit is niet goed he?' Vroeg Alpha Maurots. Ik schudde mijn hoofd. 'Nee. Dit is zelfs heel erg slecht. Niet voor Lynn, maar voor Ryan. Hij word zometeen in mootjes gehakt. Dat moet ik voorkomen' zei ik, en ik stoof daarna meteen achter Lynn aan de gang op. Buiten zag ik haar in de richting van het ziekenhuis rennen. 'Lyyyyyyyynn!!!!!!' Gilde ik hard, maar ze hoorde me niet. Of ze deed alsof. Ik racete achter haar aan 'LYYYYYYYNN!!!!! WACHT NOU EVEN!!!!!' Iedereen om me heen keek me verbaasd aan. Maar ik trok me er niets vandaan. Die Ryan mag danwel een klootzak zijn, ik laat Lynn hem niet tot moes slaan. Lynn kan voorspelbaar zijn, maar ook heel onvoorspelbaar. Zij ziet het als volgt: Ryan volgt haar, hij stalkt haar. En dat moet je niet doen met Lynn, wie je ook bent. Ze heeft een keer een vriendje gehad, maar toen ze het uitmaakte bleef hij haar volgen en lastig vallen. Ze had hem het ziekenhuis in geslagen, hij had een gebroken neus en been, en hij had bijna in coma gelegen. Dus tja, ik weet hoe gevaarlijk ze kan zijn.

The special wolf-girl (voltooid)(herschrijven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu