Hoofdstuk 15

4.2K 219 17
                                    

POV Lynn
We liepen de deur uit, en een paar mensen, correctie: wolven, keken ons verbaasd aan. Ellie glimlachte naar ze. 'Kom mee, ik laat je de school zien!' Ik liep achter haar aan, en ze stopte bij een gebouw dat rood geschilderd was. Er lag een pleintje voor de deur, met wat speeltoestellen. 'Dit is onze basisschool, waar iedereen verplicht heen moet. Er is een klas voor de kinderen die naar de middelbare school willen, en anders moeten ze naar New York toe. Dat mogen ze zelf bepalen, of ze kiezen om na de basisschool te stoppen, dat mag. Achter de school licht een grote moestuin waar de kinderen hun eten kweken voor school, en Timor is de tuinman van de pack zeg maar, hij heeft een moestuin, met van alles, en een groentewinkel. Hij werkt ook voor de school. Zijn winkel ligt an het pleintje. We hebben hier een pleintje, dat centraal ligt, met een fontein. Er is een terrasje, een groente winkel dus, een kleien kleding winkel en een kleine super markt. En een tweedehands winkeltje. Om het pleintje heen staan rijtjes huizen, waar de leden van de pack wonen, en het packhuis. De begane grond is voor iedereen, en de 1e verdieping is alleen voor de beta en de Alpha, en de 2e verdieping is zolder. Het is het grootste huis wat er staat, hierzo. Waar jullie dus net al waren. Het gebouw ernaast is het ziekenhuis. Daarnaast staat de school, waar we dus nu weer zijn. Kom, dan gaan we terug, meer dan dit is er namelijk niet te zien, dan gaan we terug naar de keuken, ik moet namelijk eten gaan maken voor de jagers, die komen zo terug'. De jagers zijn wolven die normaalgesproken jagen voor de pack en de grenzen controleren. In dit geval zal het wel alleen het laatste zijn, gezien deze pack geen vlees eet. 'Ellie?' Vroeg ik. Ze keek me vragend aan 'ja?' 'Nou, was het niet raar om plots geen vlees te eten?' 'Oh, nee hoor, ik was al niet zo'n fan van vlees, dus tja... Waarschijnlijk ben ik daarom aan Zack gekoppeld'. Ik knikte. We liepen het pack huis weer in, en meteen gingen we naar de keuken. 'Ik ga pasta maken, spaghetti. Kunnen jullie me helpen?'. 'Ik wel hoor, maar laat Lynn niet bij de saus of de spaghetti, dat word je vreselijkste ervaring ooit' zei Nikki. Nep beledigd keek ik haar aan 'hè, ik deed het niet expres, als je dat soms denkt' 'ja, ja, ik laat ook per ongeluk een pan met spaghetti vallen, en daarna doe ik het nog drie keer!'. Ik wierp haar een boze blik toe. Ellie begon te lachen. 'We weten allemaal dat je een keukenprinses bent, Lynn, maar je kan er wel bij gaan zitten, dat is wel gezellig, toch?' 'Ja...' Mokte ik. Ik mocht thuis ook nooit in de keuken helpen. 'Lieverd, ik hoop voor je dat als je je mate ontmoet, dat hij kan koken' zei ze. Ik veerde overeind. Mijn ogen versmalden zich tot spleetjes en ik begon boos te grommen 'No way dat ik die verlepte bananenschil voor mij laat koken'. Ellie keek me verbaasd aan. 'Ja, eh..' Zei Nikki. 'Ze heeft zeg maar haar mate al ontmoet, maar eh... Hij... Eh...' 'Heeft hij haar afgewezen?' Vroeg Ellie verschrikt. Nikki schudde haar hoofd 'nee, erger nog, hij heeft haar opgesloten en... Ze is bang voor hem, ondanks dat ze sterker is'. Ellie keek geschokt 'wie het ook is... Ik ga hem vermorzelen tot een platte pannenkoek... Wie is het?' De ogen van Ellie stonden boos. 'Ryan nog iets, de Alpha van de Black Engels pack' antwoordde Nikki. Ellie keek verbaasd 'een Alpha? Met Luna? Van verschillende roedels?'. Ik zuchtte. 'Ik weet ook niet waarom. Ik weet alleen dat de maangodin dat wil. Maar ik vervloek haar, met haarbal voor mijn mate. Nu vervloek je jezelf, slimbo, je bent zelf de maangodin zei Kira tegen me. Ik zuchtte inwendig. Kira, je snapt wel wat ik bedoel ja, dus? Oh... Laat ook maar. Zeg, hoe kwam je op verlepte bananenschil? Hij is te slecht voor een echt en bestaand scheldwoord. Da's niet waar, hij is best aardig, diep van binnen, ik weet het zeker... Zeker zijn wolf... Hij is zo schattig... Jeej, een verliefde wolf. Dat hoorde ik nou en, het is toch zo? Stilte. Ha! Gewonnen!. Nog steeds een stilte. Nou ja, moet ze het zelf weten. Nikki en Ellie gingen pasta maken, en ik zat er gezellig bij, en we kletsen heel veel, over van alles en nog wat. Net toen de spaghetti klaar was, kwamen er een stuk of 15 mannen en jongens binnen. 'Ha, Ellie, wat eten we vandaag?' Vroeg de voorste. 'Spaghetti' antwoordde ze, en ze begon op te scheppen. 'Wie zijn die twee meiden?'. Ahum! Ik sta voor hun neus! Ik ben er ook!. 'Ja, ik sta voor je, eikel, je kan ook gewoon aan mij vragen: wie ben je'. Hij grinnikte 'oké, wie ben je?' 'Ik ben Lynn, toekomstige Luna van de Silver Moon pack en het nichtje van Zack, jullie Alpha'. Hij keek me verbaasd aan. Serieus waar, hoeveel verbaasde blikken kan je wel niet krijgen op een dag? Dit is zeker weten het record, kan niet anders. Nou, dat is overdreven hoor. He, kir! Ik dacht dat jij niks meer tegen me wilde zeggen ofzo? Ja ja, grappig hoor. Maar pak een bord, anders is er niks meer over voor ons. Ik zuchtte, stond op, en pakte een bord. Toen ik terug naar de tafel liep, zat er een jonge gozer op mijn plek. 'Ik zat daar' zei ik alleen. Hij keek me schamper aan 'ja, nu ik'. Had ie niet moeten zeggen, gezien ik een beetje uit mijn humeur ben. 'Opzouten, dikke bamibal, of ik word boos'. Hij keek me aan. 'Oh nee, nu word ik bang'. 'Tja, dan is het jouw keuze,' zei Ellie 'maar ze is sterker dan je denkt hoor'. Ik zuchtte. Ik ging naast hem zitten. Ik had geen zin om iemand van een stoel af te duwen. 'Ha, zie je, ze geeft al op' zei hij grijnzend" oke, ik mag hem niet zei Kira. Ik ook niet, zei ik terug. 'Mag ik vragen wie je bent?' Vroeg een ander jongen, die aan de andere kant naast me ging zitten op een arrogante toon. 'Dat mag. Ik weet alleen niet of ik in staat ben er antwoord op te geven'. Hij keek me arrogant aan. Ik zuchtte 'best, laat maar. Ik ben Lynn'. Ik zuchtte, en begon te eten. Arrogante kwast, zo ga ik hem noemen. Hij keek me grijnzend aan. 'Dus, Lynn, wil je vanavond iets met me doen?' Vroeg hij op een flirterige toon. Ugh, vieze, gore, papzak. Ik keek hem recht in zijn ogen aan 'wat denk je zelf. Ben jij nou echt zo dom als je eruit ziet?' Siste ik boos. Zijn gezocht betrok even. Ha! Hebbes! 1-0 voor Lynn versus arrogante kwast! Riep Kira uit. 'Oh, ik weet zeker dat wij twee een leuk avontuurtje gaan beleven' zei hij zwoel. Iedereen die aan tafel zat, keek ons aan. Ze hadden door wat er gaande was, en ze waren nieuwsgierig naar mijn reactie. 'Jij vieze, gore, arrogante kwast! Wie denk je wel niet dat je bent?! En haal die vieze, stinkende handen van me af!' Zei ik boos. Hij had zijn handen namelijk op mijn been gelegd. Maar hij grijnsde alleen maar. Ik stond op, pakte mijn bord, en zette deze in de vaatwasser. Ik wilde de keuken uitlopen, maar arrogante kwast pakte me vast, en wilde me zoenen. 'IEUW!!!' Gilde ik, en ik schopte hem in zijn... Gevoelige deel. Hij keek me boos aan, en probeerde me weer te zoenen. Plots werd hij met een ruk achteruit getrokken. Zack keek hem woest in de ogen 'luister, Bing, als jij nog een keer met je poten aan mijn nichtje komt, dan zal ik er persoonlijk voorzorgen dat je nooit meer iemand ziet, ben ik duidelijk?' Siste hij. Arrogante kwast keek hem met grote ogen aan. 'BEN IK DUIDELIJK?!?!?!' Schreeuwde Zack, op Alpha toon deze keer. Arrogante kwast knikte snel. Zack liet he, los. 'Gaat het?' Vroeg hij me. Ik knikte. 'Dank je. Maar volgende keer is hij dood, voordat jij er bent' zei ik, grommend op het eind. Zack grinnikte. Hij nam me mee de keuken uit, en liet me zien waar ik kon slapen. Al snel dook ik het bed in, en vielen mijn ogen dicht.

*** ik denk dat ik even wat duidelijker moet zijn bij wie wat zegt... Dus hier een lijstje:
Dikgedrukt: Kira zegt iets
"Dikgedrukt met aanhalingstekens": Shannon zegt iets
Gewoon: Lynn denkt iets, doet iets, of er gebeurt iets. Of ze praat tegen haar wolf
'Gewoon met aanhalingstekens': iemand zegt iets.
Schuingedrukt: er word iets in de packlink gezegd
ALLES IN NORMALE HOOFDLETTERS: IEMAMD SCHREEUWT IETS

Zo is het misschien iets duidelijker... I hope so!***

The special wolf-girl (voltooid)(herschrijven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu