Bir Tutam Pamuk

427 24 2
                                    

Merhaba ballı çöreklerim!🍯
Aslında kafamda böyle bir bölümü yazıp yayımlamak yoktu ama siz kitabımızı 8 bin okunmaya ulaştırmışsınız, ben de size minik bir sürprizle teşekkür etmek istedim.
Teşekkür ederim, iyi ki varsınız.🥺
Keyifli okumalar.❣

Bir Tutam Pamuk

Pamuk Akçahan

Hayat bazen öyle insafsız ki,
Küçük bir boşluğundan yakalar.
Hissettirmez en zayıf anında
Seni ta yüreğinden yaralar...

Hayat gerçekten insafsızdı. Minik, anneye muhtaç bir bebeği annesiz bırakacak kadar insafsız ve acımasızdı.

Hayat gerçekten insafsızdı. Bir annenin acı içinde dünyaya getirdiği bebeğini bir kez olsun öpememesi, kokusunu içine çekememesi insafsızlık ve acımasızlıktı.

Ben Pamuk, Allah'ın her günü acı çeken ama hiç belli etmeyen bir kızım. Yaralı ama en çok mutsuz bir insanım.

Ben Pamuk, zaten kırılmış bir kızım...

Her yılbaşı olduğu gibi bu yılbaşında da yine Gülnihaller'de toplanacaktık. Herkes güler şakırken ben her zaman olduğu gibi sessiz kalıp yine annem olsaydı nasıl bir yılbaşı geçirirdik acaba diye düşüneceğim. Kendi kendime acı çektirip gözlerimin dolmaması için gözlerimi sık sık kırpıştıracaktım.

Boğazıma dizilen yumrular geçsin diye sıcak çay yudumlayıp stresimi atmak için bol bol çekirdek çitleyecek ve ertesi güne yüzümde birkaç sivilceyle uyanacaktım. Klasik bir yılbaşı eğlencesi olacaktı yani.

Bu yılbaşını diğer yılbaşı gecelerinden ayıran tek bir unsur vardı. Toprak...

Belki yeni yıla birlikte giremeyecetik ama yeni yıla girerken ikimizin de aklına birbirimiz olacaktık.

Dolabımın kapaklarını açıp elbiselerimin altına sakladığım ahşap kutuyu açığa çıkardım. Ellerim ahşap kutunun yüzeyinde gezinirken gözlerim istemsiz olarak doldu.

Derin bir nefes alıp kutunun kapağını araladım. Gözlerimin önüne düşen zarflar acı bir iç çekmeme sebep oldu. Dolu gözlerimden akan yaşlara o vakitten sonra bir çare bulamadım.

Gözyaşlarım aktı, geçmiş bir ilmek olup boğazıma sarıldı ama ben yaşamaya kaldığım yerden devam ettim. Nefes aldım, nefes verdim. Her nefeste canım yandı ama elimden bir şey gelmedi.

En üstte olan zarfı elime alıp yavaşça içindeki mektubu çıkardım ve sanki yıllardır ezberlememişim gibi katlarını açtım, okumaya hazır hale getirdim.

Kızım, Pamuğum...

Hiçbir zaman sevgi dolu kelimeler etmeyi bilemedim, öğrenmedim. İçimden nasıl gelirse öyle davrandım. Bu satırları da senin için, canım istediği için yazıyorum.

YABAN GÜLÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin