Die vrijdag opende Melody de deur van een leeg gave beheersing lokaal. Nerveus keek ze de ruimte rond. Ook al hadden Langeveld en zij hier afgesproken, het voelde alsof ze hier niet alleen hoorde te zijn. Als ze Lucas papieren moest geloven, was ze te gevaarlijk om alleen gelaten te worden. En toch was de deur los geweest en de schaduwen aan de binnenkant van haar huid, smeekten om eruit te komen.
Straks, beloofte ze de duisternis. Stilletjes liep ze naar het bankje en ging zitten. Ze haalde haar mobiel uit haar zak en scrolde door de groepschat van haar vriendengroep, om haar vingers bezig te houden. Aan de vele berichten te zien waren ze al druk bezig met hun "Melody cult"
Melody
Hoe gaat het met het oprichten van de cult?Vincent
Onze leider is online gekomen!Dominique
Ik dacht dat ik de leider was.
Evan
We hebben te veel Melodys lolNoah
Mel, kun je videobellen? Dit moet je zienEen glimlach verscheen op haar gezicht. Waar waren ze nu weer mee bezig? Ze keek kort naar de deur. Meneer Langeveld was nog nergens te zien, dus drukte ze op het icoontje op haar scherm. Zodra de verbinding overging, zag ze Vincent, Evan en twee Melodys in het gave beheersing lokaal van het Niverium staan. Een lach ontsnaptte uit haar mond. 'Wat is dit? Dit voelt heel raar.'
Haar vrienden schoten in de lach. 'Nu zijn we met drie,' riep een van de Melody's met Dominques stem.
'Ik heb uitleg nodig,' zei Melody die hoofdschuddend naar het scherm staarde.
'Het was Luciles idee,' grijnste Evan. 'We wilden een foto maken, maar toen kwam je online.'
'Wacht, ik haal Luc op.' Vincent kwam overeind.'Dus wie is wie?' Melody staarde naar de twee andere Melody's.
'Dat vraag ik me ook af,' klonk een mannenstem achter haar.
Geschrokken keek ze om naar meneer Langeveld. Hij keek met opgetrokken wenkbrauwen naar haar scherm.'Melody heeft problemen, snel Vincent, doe het licht uit,' riep Evan. Direct werd het beeld donker.
'Dat...' Melody keek naar haar docent. 'Dat zijn mijn vrienden.'
'Ben je een drieling?' Hij nam haar in zich op.
'Nee, een shapeshifter en de ander kan gaven na doen.'
'Hé, je verraad ons plan,' klonk Vincents verontwaardigde stem.
'Jongens, ik moet ophangen,' verzuchtte ze. Dit ging ze niet aan de man uitleggen met hen op de achtergrond. 'Ik spreek jullie later en alsjeblieft doe niks doms.'
'Ik zal ze tegenhouden,' beloofde Noah. 'Hou je taai Mel.'Ze verbrak de verbinding. 'Sorry voor dat.'
'Laat me raden, zij zijn de reden dat je niet bang was voor Kims gave.'
'Correct.' Ze kwam overeind. 'Ze hebben geprobeerd mij gave beheersing te leren, omdat de docent het niet deed. Helaas had het weinig zin. Mijn gave is onbestuurbaar.'
'Dat wil ik niet horen. Als je gelooft dat je gave onbestuurbaar is, dan krijg je het nooit onder controle.'
'Sorry meneer.'
'Zeg maar sorry tegen jezelf.' Hij keek naar de deur. 'Mijn collega's kunnen hier elk moment zijn, maar je bent te vroeg. Doe maar wat voor jezelf tot ze hier zijn.'
Te vroeg. De twee woorden galmden na in haar hoofd. Een rilling liep over haar rug, maar ze deed haar best om haar gezicht strak te houden en te knikken. Ze haatte dat ze niet begreep waarom het juist die twee woorden waren die haar misselijk maakten.
JE LEEST
Schaduw spel | Deel 2
FantasiZe was altijd bang voor monsters, maar nu is zelf het monster geworden. Nadat Melody Summers een dodelijke keuze heeft gemaakt, probeert ze onder een andere naam een nieuw leven op te bouwen. Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan, want zowel de...