STRANGER DANGER!!

178 5 0
                                    

BALI, INDONESIA

"Keren banget mbak Lily.Waduh pasti bundanya Anggun jatuh cinta sama gaun ini"

Lastri mengelilingi gaun berwarna krim yang tersarung pada manequin.Lily Amani tersenyum lebar.Setelah 3 bulan dia berhempas pulas menyiapkan gaun perkahwinan tempahan pelanggan butik mewah di Bali.

"ANGGUN AXALEA"

Butik tempat Lily Amani bekerja.Pemiliknya merupakan penduduk lokal Kepulauan Bali.Puan Anggun membuka butik ekslusif tersebut sejak 10 tahun lalu sekembalinya dari London.Wanita separuh abad itu berpewatakan lembut dan keibuan.Malah wanita itu membahasakan dirinya bunda  dikalangan pekerjanya.Wanita itu hidup bersendirian setelah anak perempuan dan suaminya terlibat dalam nahas kapal terbang 10 tahun yang lalu.

"Hmmm syukur siap sudah.Boleh aku istirehat dengan tenang."

Lily Amani mengerling jam di tangan sudah pukul 6.Dia perlu pulang segera.Dia akan ke Rock Bar.Lily Amani membuat kerja sambilan sebagai penyanyi live band di bar ekslusif yang berada di tepi pantai.Sudah 2 bulan dia bekerja di bar tersebut.Kadang kala dia mendapat tip dari pengunjung bar.Dengan cara itu dia dapat memujuk hatinya yang masih terkesan dengan peristiwa hitam beberapa bulan yang lepas.

Lily Amani meloloskan diri di dalam kereta.Dia memandu tenang ke arah rumahnya.Dia perlu bersiap segera memandangkan kerjanya bermula pada pukul 8 malam dan berakhir pada pukul 11 malam.

Sepanjang Lily Amani bekerja di bar tersebut ada juga lelaki lelaki yang menghulurkan salam perkenalan. Namun begitu Lily Amani bertegas tidak akan semudahnya memberi peluang kepada mana mana lelaki seperti sebelum ini.

Sejarah yang lepas masih menghantui dirinya.Biarlah jika ada yang mengatakan dirinya sombong.Untuk bercinta semula pada waktu ini tidak sama sekali.Dia rela menggalas tanggungjawab membesarkan anaknya seorang diri.Dia sanggup memikul status ibu tunggal itu seumur hidupnya.

________________________________________

Lo-re-lo-re-lo-re-lo-re
Lo-re-lo-re-lo-re-lo-re
Lo-re-lo-re-lo-re-lo-re
R.I.P. love

Oh no, think I did it again (think I did it again)
And it kills me to see you like this, like this
Should've known from the moment we met (the moment we met)
I'd rip your heart right outta your chest, ayy

Swore I learned from the last time
Dressed in black I guess I lied
Warned you, God knows that I tried
I told you
I told you

Man down, man down
Oh, another one down for me
Said you'd die for love
But I never loved you, sorry
So long, you're gone
It hurts to see
Said you'd die for us
So now R.I.P. love

Lo-re-lo-re-lo-re-lo-re
Lo-re-lo-re-lo-re-lo-re
Lo-re-lo-re-lo-re-lo-re
R.I.P. love
Lo-re-lo-re-lo-re-lo-re
Lo-re-lo-re-lo-re-lo-re
Lo-re-lo-re-lo-re-lo-re
R.I.P. love

When I lay in my bed at night (lay in my bed at night)
I remember the way that you cried
But I can't go back
No, I know it's too late
And it haunts me everyday (oh)

Swore I learned from the last time (oh)
Dressed in black I guess I lied (lied to you)
Warned you, God knows that I tried
I told you (lo)
I told you (lo)

Twisted Love (COMPLETE)Where stories live. Discover now