Lily Amani membuka matanya perlahan.Dia menyentuh perutnya yang mula terasa lapar.Hampir dia terjerit apabila melihat Haleyna yang berada dihujung katil.Wanita itu hanya tersengih melihatnya.
"Kau nii!!terkejut aku tau."
"Good morning Queen.Cukup tidur tak?"
Haleyna kemudian bangun dari katil.Dia menarik langsir.Cahaya yang memasuki ruang bilik memaksa Lily Amani mengecilkan matanya.
"Better Leyna.Thanks to you and Benji.Eyh waitt...you're pregnant???"
Lily Amani menjerit kecil.Tangannya ditepuk berkali kali.Semalam dia tidak perasan keadaan perut Haleyna.Mungkin disamarkan oleh dress yang dipakai.
"Yeahhhh erm 5 months already.Aku dan Benji bernikah selepas kau hilangkan diri dulu.Puas kami cari kau tau."
Haleyna mencekak pinggangnya.Dia kegeraman sebenarnya. Setahun yang lepas sebelum dia disatukan dengan Benji dia turut menjejak wanita itu.Dia ingin Lily Amani berada bersamanya ketika hari bahagianya.Bila ditanya pada Lily Amanda, wanita itu hanya mendiamkan diri.
"Aku minta maaf.Kau pun tahu kenapa aku hilangkan diri.Aku tak kuat Leyna.Mahu dengar nama dia pun aku tak mampu inikan mahu berhadapan dengan dia.Hati aku sakit."
Keluh Lily Amani. Dia merenung jemarinya.
"Lily..percayalah Abang Andi seperti hilang arah bila kau tiada.Kau sendiri tengok betapa kurusnya dia sekarang."
"Dia sepatutnya move on.Balik pada Thalia.Buka hati untuk Thalia."
"Thalia cuma sejarah Abang Andi,Lily.Dia tak pernah lupakan kau.Kau tahu?Abang Andi hampir bunuh Thalia sebab perempuan tu berani keluarkan barang barang kau dalam bilik dekat Moscow.Bilik kau sentiasa ada orang kemas.Abang Andi cakap dia yakin kau akan balik ke rumah tu.Malah dia habiskan kebanyakan masanya dalam bilik kau.Kau mungkin fikir aku sebelahkan dia sebab Abang Andi family aku.Nope Lily.Aku saksi malam kau dihina kemudian dicederakan hingga keguguran.Abang Andi buat semuanya untuk menjaga ribuan pekerja Alinoshka Corp.He is a great leader.He sacrificed himself for the sake of his employees!"
"Great leader? I' am disadvantage in here Leyna.He wasnt sacrificed himself but me..my unborn children.Do you know how much pain I have to swallow?"
Bidas Lily Amani tegas.Terasa panas hatinya apabila Haleyna seolah olah menyanjung tindakan Andrei.
"Lily..dont get me wrong...I'm sorry okay.Aku tahu kau susah nak lupakan.Tapi boleh aku tanya kau satu soalan?"
"What?"
"Erm macam mana kau boleh kenal Lorenzo?"
Tanya Haleyna.Dia seperti berminat untuk tahu perihal Lorenzo.Setahu dirinya Lorenzo merupakan musuh Andrei sejak sekian lama.Dia dan Benji terkejut besar bila dimaklumkan bahawa selama ini Lily Amani di Bali bersama Lorenzo.
Sebelum ini jika mereka berdua
bertemu pasti akan ada pertelagahan.Pertelagahan hingga mengakibatkan pertumpahan darah."Kenapa?Kau kenal Lorenzo?"
"Abang Andi tak pernah cerita apa apa?"
"Ermmm tak..something is fishy.Sebab diorang macam kenal.."
Haleyna mengeluh.Hanya seseorang sahaja yang boleh merungkai pertanyaan Lily Amani.
"Ermmm..kau mandilah dulu.Aku tunggu.Semua baju kau dalam almari."
Lily Amani melangkah ke arah almari.Semua baju baju miliknya elok tergantung di dalam almari.
Lily Amani mengerutkan dahinya.Gantungan baju diselak satu demi satu.
'Macam mana baju aku boleh ada dekat sini?'
YOU ARE READING
Twisted Love (COMPLETE)
RomanceLily Amani membawa diri keluar negara selepas kematian suaminya.Takdir menemukan Lily Amani dan Andrei apabila Lily Amani menyelamatkan Andrei di dalam satu tragedi yang hampir meragut nyawa lelaki itu.6 bulan kemudian Andrei Aleksei menjejak semula...