MY LOVE WONT FADE AWAY

134 4 0
                                    

Lily Amani's POV

"What??"

Terdengar gelak tawa dari Andrei memenuhi ruang bilik.Penceritaan aku sebentar tadi mendatangkan kegelian pada hati sang suami.Aku menjuihkan bibir.Geram dengan penerimaannya tentang cerita aku tadi.

"Mimpi sayang dasyat betul.Boleh jadi pengarah filem.The next Amargeddon.How does it sound??"

Andrei ketawa lagi.Seronok benar nampaknya.Aku menarik nafas perlahan.Cuba menyabarkan hati.

"You ni memang betul tak ada perasaan kan?Agaknya kalau I mati hari tu pun tak apa.You bukan kisah pun"

Bentak aku kasar.Tangan aku tarik laju dari pegangannya.Mujur kami berdua sahaja yang berada di bilik ketika ini.

Andrei menghentikan tawanya.Dia melihat aku lama sebelum menggelengkan kepalanya.

"You dont have idea how much I worried, I care, I miss, I love you Lily Amani.Tak ada satu hari pun bie berjauhan dari sisi sayang.Bie tak suka sayang judge bie macam tu.I almost lost you again.You know how much I had to endure the pain.Sakit.Tengok you terbaring tak berdaya.You kena tanggung semua kesakitan bersendirian.Sedangkan I? Hanya menanti you membuka mata."

Keluhan Andrei membuatkan kemarahan yang berombak didada kembali mengendur.Pada wajah lelaki itu aku lihat dia turut terkesan dengan apa yang terjadi ke atas diri ini.

"I tak minta untuk you sama menanggung kesakitan I.I cuma berkongsi cerita.I takut kehilangan my husband dan anak anak.I takut hilang suami buat kali kedua.You faham tak rasa tu Andrei Aleksei?"

Tangan menggenggam kuat selimut tebal.Hati merasa sayu tiba tiba.

"Sayang...sayang cakap apa tadi?Sa...sayang dah ingat?Sayang ingat tentang Bad?"

Aku mengangguk perlahan.

"Badrul Ashraffy suami pertama I.Bad tinggalkan I dan anak anak kerana kemalangan jalanraya.Imani...dan Anaqi,anak anak I bersama Bad.I, Imani dan Anaqi tinggal bersama ibu dan ayah di kampung.Andi...I mahu berjumpa dengan anak anak.Pasti mereka bencikan I.I lupakan darah daging I sendiri.Mereka bencikan I tak? Ibu dan ayah? Mereka masih anggap I ni anak?I benar benar tidak sengaja Andrei.Sumpah I tidak teringat langsung!"

Bantal aku tekup pada muka. Aku menghamburkan tangisan pada bantal gebu.Pelbagai tanggapan negatif muncul dibenak fikiran.

"No..siapa kata?Ibu dan ayah maklum tentang sayang.In fact mereka akan tiba di Moscow esok malam bersama Imani dan Anaqi.Mereka mahu juga berjumpa sayang dan our new baby."

Mata yang tadi hilang cahaya kembali bersinar.Bibir tersungging senyum gembira.

"Baby , mind to share with me.Macam mana sayang boleh ingat tentang anak anak? Keluarga sayang?You went so many teraphy.Semuanya tak jalan.Apa yang menyebabkan ingatan you kembali?I mean ada benda yang triggered you?"

Aku mengetap bibir.Cuba mengingati apa yang berlaku pada diri.

" I think its Enrique.He knocked hard on the back of my head.The wire got connected and voilaaa I'm back!!!"

Rasanya Andrei patut menaikkan pangkat Enrique di atas jasanya.

"He did what??"

Bentak Andrei kuat.

"What?"

"I'm gonna kill that bastard for real tonight!He hurt you!!What is wrong with him??"

"Bie..calm down.Itu semua untuk mengaburi Romano.I perlu kelihatan seperti diculik oleh Enrique.Its combo deals bie.Romano believed with his plan and I gained my memories back.You should reward him bie."

Twisted Love (COMPLETE)Where stories live. Discover now