STUPID LILY AMANI

158 7 0
                                    

Andrei's POV

Aku menggarukan kepala beberapa kali.Lily Amani mengamuk teruk pagi ini.Dia kata aku ambil kesempatan ke atas dia.Walhal dia yang minta aku temankan malam tadi.Benarlah emosi orang mengandung ini boleh buat hidup seorang suami haru biru .

Sepatutnya aku yang mengamuk kerana wanita itu senyap senyap memfailkan fasakh ke atas perkahwinan kami.Amarah aku semalam terus hilang tatkala melihat muka serabut Lily Amani di atas katil.Aku melihat dia menarik narik rambutnya.Bimbang tentang kesihatannya aku ketepikan amarah di dada.

"Baby.Calm down.Okaylah macam ni tell me apa perlu bie buat untuk puaskan hati sayang?"

Aku cuba untuk bertoleransi lagi.Mana tahu dia mahu aku memberikan lebih perhatian kepadanya.Percayalah itu yang aku lakukan semenjak insiden Lily Amani hampir menggugurkan kandungannya.

"Okay...sign this pettition Andi.Itu je aku minta"

Lily Amani mengambil sampul putih di tepi birai katil.Sampul putih ditolak kedada aku.

Aku mengeluh.Dalam hati aku berdoa agar kata kata aku tidak mengikut emosi lagi.

"No.I cant do that"

Aku mencampak sampul putih ke atas tilam.Nafas aku tarik sedalam yang mungkin.

"Why not?"

"You're pregnant.We're expecting baby very soon sayang.Mana boleh bie lepaskan sayang."

Lembut aku berkata.Berharap kedegilan Lily Amani terhenti setakat itu.

"I cant do this Andi.Berpura pura dihadapan keluarga.Sedangkan kita?? Look at us Andi.You dont want this marriage.In fact you dont want us.Jadi buat apa kau simpan aku?Lepaskan aku.Aku tak mahu pikul dosa jadi seorang isteri yang ingkar dengan suaminya."

Lily Amani berjalan ke arah pintu balkoni yang terbuka.Aku mengekori dirinya.Kami perlu berbicara dari hati ke hati tentang ini.

"Siapa cakap bie tak perlukan sayang??Sayang nyawa bie.Bie minta maaf tentang hal yang lepas.Bie memang tak patut cakap macam tu.Bie pentingkan diri bie.Bie tak belajar dari kesilapan bie yang lepas.Bie tak percayakan isteri bie.Bie minta sayang bagi bie peluang untuk baiki semua kesalahan bie.Bie tahu sayang susah nak percaya cakap bie kali ni tapi please bagi bie peluang untuk kali ni je.Bie tahu sayang masih cintakan bie kan?Jangan tipu.Sayang dah janji dengan nana bahagiakan bie"

Mungkin dengan mengaitkan nama Madam Rossa wanita itu berlembut hati.

"Aku tak pernah mungkir janji Andi.Kau.Kau yang musnahkan kepercayaan aku.Ya aku mengaku aku bersetuju untuk terima lamaran kau dulu sebab aku mahu balas dendam.Kau tak layak bahagia selepas apa yang terjadi pada aku dulu.Lama kelamaan aku rasakan kebencian aku mula goyah sebab aku nampak keikhlasan kau waktu itu.Aku beri kau peluang sebab aku mahu pupuk cinta kita kembali.Aku ingatkan kau benar benar berubah Andi.Malam itu kau buktikan aku salah.Kau takkan pernah berubah. Segala janji kau semua palsu Andi.Kau hanya tahu hati dan perasaan kau.Aku??Aku isteri kau Andi.Isteri yang kau lafaz akad.Isteri yang kau janji akan terima segala kekurangannya."

Aku meneliti segenap wajah sang isteri.Riak sugulnya membuat aku begitu terpukul.Sepatutnya waktu mengandung begini dia perlu kelihatan lebih ceria.Ini lain pula jadinya.

"You're perfect sayang.Sayang lengkapkan hidup bie."

Puji aku ikhlas.Memang kehadirannya semenjak dari dahulu melengkapkan hidup aku.

"Stop Andi.It wont change my mind.Take this.I cant do this"

Aku mengetap rahang melihat Lily Amani menyuakan kembali cincin perkahwinan kami.

Twisted Love (COMPLETE)Where stories live. Discover now