Mielőtt tovább folytathatnák egymás ugratását, egy fiatal lány lép oda hozzájuk és telefonját Nora felé fordítja.
- Bocsánat feltehetek neked egy kérdést?
- Igen, persze – válaszolja Nora, de közben szemével a tömegben Mirandát keresi.
- A fiatal női sportolók csoportját képviselem és csak szeretném megköszönni, hogy ilyen jól képviselsz minket egy teljesen férfiakból álló közösségben. Hogyan nem roppansz össze a teher alatt?
Esteban érdeklődve hallgatja a beszélgetést.
- Hát lehet, hogy ez a ruha most nem mutatja, de egyáltalán nem vagyok egy nőies lány. Szeretek focizni, sokat enni, edzeni és minden versenyen az életemet kockáztatom. Szerintem kényelmetlenek a magassarkúak és sminket ritkán használok, mert úgyis leizzadom őket. Ez lehet az oka annak, hogy ilyen jól beleillek ebbe a világba. Gondolom, pontosan tudod, hogy mi a becenevem.
- Tomboy.
- Bizony, vagyis fiús lány. És én ezt nem szégyellem. Persze, néha én is szeretem magam csinosnak érezni, mint ahogy most is, de ezek igen ritka pillanatok. Az okát nem tudom, hogy a srácok miért fogadtak be ilyen gyorsan, inkább őket kellene erről megkérdezned – megfogja a lány vállait és az orra alatt nevető Esteban felé fordítja, akinek azonnal lehervad a mosoly az arcáról.
Nora győzelemittas mosolyt villant a fiú felé és magára hagyja a kislánnyal.
Miután túlélt egy igen zavaró pilótaparádét, teljesen semleges kérdésekkel, leveszi a ruhát és az overál kerül a helyére, persze egy adag jegesmellénnyel. Egy rövid megbeszélés után Ayato és Jacob társaságában kimegy a gridre és neki kezd a szokásos bemelegítésének. Amint végez ezzel a gumifal mellé telepszik, fülében szól a zene és az embertömeget figyeli. Jacob két jegestasakot szorít a nyakára, hogy minél később kelljen szenvednie a hőségtől. Lassan társasága is lesz, mert George és Alex is leül a fal mellé. Az átlagember ilyenkor kényszert érez a beszélgetésre, de ezek a pilóták már minden idegzetükkel a versenyre koncentrálnak és nem igen vesznek tudomást a többiekről.
Pár perccel később jön a bejelentés, hogy öt perc múlva indul a felvezető kör. Nora feláll és az autóhoz lép. Az egyik mérnök átnyújtja neki a balaclavát, majd a sisakot. A lány még iszik egy utolsót és a cipője letörlése után bemászik a kocsiba. Az egyik stábtag a szárazjeges hűtőt beteszi a pilótafülkébe, hogy addig is hűtsék. A jelzésre a szerelők és mérnökök elhagyják a gridet és Nora nagy levegőt véve megropogtatja az ujjait. Elindul a felvezető kör és a lány próbálja a megfelelő hőmérsékleten tartani a gumikat, de nagyon nehéz.
- Már most gondok lesznek a gumikkal! – jelzi a csapatnak.
- Kerüld a szélárnyékokat.
Amint mindenki felállt a rajhelyekre és elindítják a rajtprogramot, felvillannak a vörös lámpák. Feszült másodpercek, majd elsötétülnek és mindenki rálép a gázra. Az autó kerekei kipörögnek, lassabban rajtól és Zhou egyből meg is előzi őt. A lány próbálja megtartani a helyét, de nagyon gyorsan kopnak a gumik és semmi se úgy alakul, ahogy előre eltervezték.
Még az első kerékcseréig se jutnak, az egyik kanyarban egyszer csak megszűnik a motorhang és nincs nyomaték. Már csak gurul az aszfalton a kocsi.
- Gond van a motorral! – jelenti Nora, miközben megpróbálja újraindítani.
- Mindjárt visszaszólok, de addig húzódj le.
A lány az egyik bukótérre húzódik le, de amint megáll hatalmas lángok csapnak fel a légkiömlőn a feje felett. Pillanatok alatt kiszedi a kormányt és kimászik a kocsiból, de nincs kiékelve, ezért lassan gurulni kezd. A lány egyszerre kétfelé próbál figyelni. Az egyik kezével a pályabíróknak integet, hogy minél hamarabb észre vegyék, míg a másik kezével a mozgók kocsit próbálta a helyén tartani. Eközben a lángok egyre jobban törnek elő az autó hátuljából. Végre megérkeznek a tűzoltókészülékkel és az ékkel a pályabírók. Nora csak áll és figyeli, ahogy az autóból kicsapó lángok lassan abbamaradnak. Az egész járművet betölti a füst és a oltóhab, miközben a levegőben az égő műanyag, festék és fém szaga terjeng. Ahogy összetörve nézi a kocsit, a stáb a robogót várja, amivel visszaviszik a garázsba. A lány letörten és értetlenkedve bámulja a füstölgő autót, de nem maradhat tovább ott. Az egyik pályabíró a könyökénél támogatva kíséri át a betonfal túloldalára. Ott Nora lerogy a tövébe és a sisak rostélyán keresztül bámulja maga előtt a földet.
- Gábor, úgy látszik, hogy Nóra esélyei a mai versenyen az autójával együtt elfüstölt.
- Igen, Dani. Ez egyáltalán nem jött jól neki, de szerencsére még rengeteg hétvége és lehetőség áll előtte. Most a csapatnak kell, majd összekaparnia és motivációt öntenie belé.
- Szerinted ebben volt vezetői hiba?
- Egyáltalán nem. Az autók itt mindig küszködnek a száraz, meleg levegő miatt és nekem úgy tűnt, hogy egyszerűen túlmelegedett valami belül.
Miközben a piros zászlót lengetnek be, megérkezik Noráért a robogó, amire nagy nehezen felül és visszaviszik a garázsba. Még mindig rajta van a sisak, ahogy átvág a mérnökök rengetegén, akik már várják a megégett autót. Jacob rohan utána, mert tudja, hogy most nem maradhat magára. Csak a csukott ajtónál éri utol a lányt, de pillanatra megtorpan, mielőtt benyitna az öltözőbe. Hatalmas csattanás hallatszik, ami ráveszi, hogy belépjen. Nora a kis szoba közepén áll, körülötte pohárszilánkok, szemében tombolnak az indulatok. Majd nagy levegőt vesz és pókerarccal a menedzsere felé fordul.
- Jól vagyok. Mehetünk az interjúra.
Jacob még pár pillanatig próbálja megfejteni a lány arckifejezését, majd kitárja előtte az ajtót. Miközben a riporterek felé igyekeznek megpróbálják a lehető legjobban lehűteni, hogy minél nyugodtabban válaszoljon a kérdésekre. Borzalmas hangulatban van, így Miranda előre figyelmezteti a médiásokat, hogy fogják rövidre. Ahogy Nora belép a médiaringbe megfagy a levegő körülötte. Szegény riporter, már sok ideges pilótával volt már dolga, de ebből, mintha sugározna az utálat és a gúny. Ekkor jön rá, hogy hiába mondják, hogy nincsenek különbségek nők és férfiak között, ez a másodperc határozottan megdönti ezt. Az asszisztense halkan a fülébe súgja: „Sok szerencsét!; és magára hagyja az operatőrrel és Norával. A lány lerakja a jeges palackját a keskeny asztalra és felhúzott szemöldökkel néz a férfira.
- Oh, Nora, először is sajnálom, hogy ilyen korán kell találkoznunk.
- Én is. – válaszol röviden.
- Tudnál mesélni a történtekről.
- Elektronikai meghibásodás és tűz volt.
- És hogyan értékeled a következő versenyekre való tekintettel?
- Egyszeri hiba volt.
Ekkor a kivetítőn egy Ferrari áll félre és ismerősen szürke füst gomolyog a hátuljából.
- Úgy látszik, hogy egy Ferrari is félreállt. Lehet köze a te kiesésedhez.
- Nem.
Miranda apró kézintéssel jelzi a férfinak, hogy most ennyi lesz, mert a lány kezeiben lévő törülköző körül az ujjai ijesztően fehérekké váltak. Nora vállára teszi a kezét és kiirányítja a sajtóringből. Ahogy mennek vissza a motorhomehoz a lány megropogtatja a nyakát. Még szerencse, hogy a paddock végén vannak, mert van ideje lenyugodnia és értelemesen gondolkodnia.
- Figyelj, mostantól egészen keddig csak pihenni fogsz. Csak napi egy óra szimulátor engedélyezett és a reggeli edzésednél többet nem csinálhatsz.
- Mi? Miért?
Mert tiszta ideg vagy. Lehet, hogy mert megjött, de akkor is pihenned kell, mert ezt nem folytathatod így! – emeli fel a hangjátMiranda – Jacobnak és Günthernek is szólni fogok, mert a PR-osoknak most rengetegmunkát adtál ezzel az interjúval.
YOU ARE READING
Száguldás
Teen FictionMi történne az F1-es világgal, ha már nem csak a férfiak uralnák, hanem bekerülne közéjük egy női pilóta is? Vajon milyen nehézségekkel kellene megküzdenie? Nehezebb lenne neki, mint a többieknek? Van jövője ebben a sportágban? Ez a könyv egy ilyen...