A lámpák felvillannak, a lány vesz egy nagy levegőt, majd kialszanak és ő rálép a gázra. Az agya kiürül és csak a vezetésre koncentrál. Csodával határos módon ússza meg a körülötte lévő káoszt és a 10. helyen autózva kezdi meg versenyt.
- Szép volt. Már csak a maradék 68 kört kell így végigvezetni! – bíztatja őt Ayato. Nora, mintha vérszemet kapna, sorra előzi meg az autókat.
Közben fent a közvetítő állásban is hatalmas a hangulat. Gábor és Dani minden idegszálával Nora manőverei koncentrál.
- Most lehet észre venni, hogy Nora sokkal jobban ismeri ezt a pályát, mint a többiek. Olyan íveken autózik, amit a többiek nem használnak, mert nem érzik magukat biztosnak benne. Ez hatalmas előnyt ad a lánynak.
- Igen, fogalmam sincs, hogy a sok kávé, vagy a hosszú kihagyás okozza, de egymás után vadássza le az előtte haladókat.
Ekkor a közvetítésbe bevágják Nora és Ayato rádióbeszélgetését.
- Beragadt a rádió gomb – jelenti Nora.
- Vettem. Akkor mindent hallani fogunk – nevet fel Ayato.
- Oh, bumm – mondja Nora, ahogy éppen megelőzi Alonsot. – Ezt is elkaptam.
A stúdióban hangosan felnevetnek.
- Látszik, hogy Nora nagyon jól érzi magát az autóban.
- Ez nagyszerű! – ért egyet Gábor – Sokan féltek tőle, hogy az idegesség gondot fog okozni neki, de látszik, hogy ez az életeleme.
Miközben telnek a körök, a lánynak feltűnik, hogy egyre sötétebb a horizont. Már túlvannak egy kerékcserén és eddig azt tervezték, hogy nem lesz több.
- Már csak tíz kör – jelenti Ayato.
- Szerintem esni fog – gondolkodik Nora. Már az ötödik helyen van és nem akar itt leragadni.
- A radar nem jelzett semmit.
- Biztos, hogy esni fog – erősködik a lány.
- Jó, megbeszéljük. – Ayato és a többi mérnök pár percig egymás között kommunikál, majd visszatér a lányhoz – Miből gondolod?
- Itt nőttem fel. Tudom, hogyha a folyó felől jön a felhő, akkor abból eső lesz. És érzem az illatát a szélben. Higgyetek nekem, biztos, hogy esni fog. Jobb lenne, ha elővennétek az átmeneti gumikat.
Megint csend a rádióba, majd végül egyetértenek a lánnyal. Nora újabb autót előz meg. Alig telik el öt perc, máris elkezd cseperegni az eső. Az emberek bosszankodva próbálnak valamit találni a hideg cseppek ellen a lelátókon. A lány sisakján is egyre több vízcsepp jelenik meg. Az előtte haladó Sainz egyre többször csúszik meg, mert nem érzi már a száraz ívet. Az eső intenzitása erősödni kezd. Ekkor dönt úgy a Haas, hogy kihívja Norát a boxba, hogy gumit cseréljenek. Senki sem csatlakozik hozzájuk, de a lány megnyugtatja a csapatot, hogy jól döntöttek. Mikor visszatér a pályára, már alig tudják a többiek a jó íven tartani a kocsikat, és a gond nélkül megelőzi őket. Végül lassan a szenvedők is visszamennek a boxba új gumikért, de addigra már Nora a második helyen autózó Leclercet is megelőzte.
- hihetetlen, hogy mit csinál ez a lány! – ordít szinte Gábor – Ahogy beszéltük, tökéletesen használta ki a sok év hungaroringes tapasztalatát és a tökéletes időpontban cserélt kereket.
- Szerintem ő maga sem gondolta volna, hogy ilyen magasra fel fogja küzdeni magát. Ahogy ismerem, a pódium felső fokát is meg fogja próbálni megszerezni.
YOU ARE READING
Száguldás
Teen FictionMi történne az F1-es világgal, ha már nem csak a férfiak uralnák, hanem bekerülne közéjük egy női pilóta is? Vajon milyen nehézségekkel kellene megküzdenie? Nehezebb lenne neki, mint a többieknek? Van jövője ebben a sportágban? Ez a könyv egy ilyen...