Dzseddah: hullámvasút a kiismerés felé - 2.

30 2 0
                                    


De ahogy azt gondolták, másnap „reggel" (vagyis olyan 11 körül) Nora görcsökkel ébred. Falfehéren és görnyedten tántorog ki a fürdőbe, hogy bevegye fájdalomcsillapítót és megkeresse a melegítőzseléjét. Áttúrja a bőröndjét, majd eszébe jut, hogy az övébe már nem fért bele a tisztasági csomagja, ezért Jacob tette el. Nyöszörögve leül az ágyra és ír egy üzenetet Jacobnak, de nem válaszol rá. Nincs mit tennie, át kell mennie magának. Felvesz egy pulcsit és egy papucsot és elindul a folyosón. Mivel ez az új gyógyszer lassan hat, így szinte minden ajtónál megáll, hogy megpihenjen egy kicsit. A homlokán izzadság cseppek folynak le, de nem a melegtől. Tudja, hogyha ez így megy tovább, akkor a fájdalomtól el fog ájulni. Nagyot sóhajt, mikor eléri a liftet. Nekitámaszkodik a falnak, míg az ajtó nyílására vár. A szeme sarkából látja, hogy valaki megáll mellette.

- Nora? – halja Yuki hangját – Minden rendben?

- Oh, egyáltalán nincs. Muszáj feljutnom a menedzseremhez, de elég szarul érzem magam.

- Aha, látszik rajtad. Gyere, itt a lift. Melyik emelet kell? – kérdezi, miközben betámogatja a lányt a liftbe.

- 52-es.

Az ajtó becsukódik és csak ketten maradnak bent.

- Mitől vagy ilyen rosszul? – aggódik érte a japán.

- Menstruálok. – mondja nyögve a lány és a fejét a hideg falnak támasztja.

- Oh – jön zavarba Yuki.

- Ne aggódj, mindjárt hat a gyógyszer és sokkal jobban leszek, de most le kéne egy kicsit pihennem.

- Elkísérlek a szobáig.

A lány karját átemeli a feje felett és eltámogatja a megfelelő ajtóhoz. Már éppen bekopognának, mikor feltépik az ajtót és Jacob szinte beléjük ütközik.

- Ti vagytok azok! Gyertek be!

Jacob Nora kezébe nyomja a neszesszert és beküldi a fürdőszobába. A lány nem érti teljesen, hogy miről beszélnek kint, de a két férfi hang mellé társul egy női is. Nora még mindig fehéren, de már sokkal jobban kisétál és lefekszik az ágyra.

- Micsoda társaság gyűlt össze! – neveti el magát, ahogy körbenéz.

Yukin és Jacobon kívül már a szobán álldogál Yuki egyik női menedzsere, Miranda és Günther is. A férfiak idegesen néznek egymásra, végül az istállófőnök töri meg a kínos csendet.

- Nora, ööö, mit gondolsz, tudsz ma így vezetni?

- Persze, nem kell aggódnod.

- Én mondtam, hogy nem sokára teljesen jól lesz. Ez mindig így működik – néz rá mérgesen Miranda.

- Megkérdezhetem, hogy ön miért van itt? – kérdezi Nora Yuki menedzserét.

- Hát, az én sem tudom pontosan. Kaptam egy üzenetet, hogy szükség van itt rám. Attól tartottam, hogy Yukinak van valamilyen baja. De nem. Szóval, ha nem gond, mi mennénk is.

- Persze és köszönöm.

- Nora, szükséged van valamire? – kérdezi Günther aggódva.

- Csak nyugalomra és magányra. A reggelinél találkozunk. Amint hat a gyógyszer, már semmi bajom nem lesz!

- Akkor én szólok a vezetőségnek erről – szól közbe Jacob.

Negyedóra kínos beszélgetés után, Nora végre magára marad a melegítőzselével. A zselé segíti az erek kitágulását, így gyorsabban szívódik fel a gyógyszer és a meleg csillapítja a fájdalmat, enyhíti a görcsöket. A lány az egyik oldalán fekve bámul egy képet a falon. Mindig is ilyen erős görcsei voltak, de rég volt ennyire kínos. Persze, ez mindenkinek új és majd a következő már simábban fog menni, de a következő pár nap még ilyen kellemetlenül fog eltelni, mert mindenki zavarban lesz körülötte. Őt pedig ez nagyon idegesíteni fogja és, ha nem tud lecsillapodni, akkor olyan lesz, mint egy időzített bomba, ami bármikor felrobbanhat. Húsz perc magány után, Nora megkönnyebbülve és teljesen fájdalommentesen sétál le az étkezőbe, ahol a csapat nagy része már reggelizik. A lány csatlakozik Jacobhoz, aki az egyik asztalnál eszik.

- Itt a szobakulcs – adja át a kártyát Nora a menedzserének.

- Jobb már?

- Sokkal.

A szabadedzések rendben mennek, nincs semmi gond, viszont sokkal jobban kopnak a gumik, mint amire a csapat számított. Leginkább versenyszimulációkat teszteltek, így az edzés helyezéseit nem igen figyelték. A sajtó persze tudomást szerzett Nora helyzetéről és mindenhol erről érdeklődnek, ami az őrületbe kergeti. Nem érti, hogy miért nagy szám ez? Hisz ennél természetesebb dolog nincs is a világon. A másnapi szabadedzéses interjúkon is szinte csak erről kérdezték, így a lány már alig várta, hogy a kvalifikációval végre új témát hozzon fel az újságíróknak. Már nem is érdekelte, hogy talán a rossz eredményről fogják kérdezni, de muszáj volt végre témát váltani.

Morcosan sétál végig a paddockon Nora Jacobbal és Mirandával. A sapka szinte a szeméig le van húzva, a lehető legsötétebb napszemüveget vette fel és a kezében egy pohár kávé van. Ha valaki ránéz, kétszer is meggondolja, hogy zavarja őt. Bár Nora nem hallja, de otthon, Magyarországon, a kommentátorok is pont ezt ecsetelik.

- Dani, te elég közel állsz Nórához, úgy tudom, hogy jó barátok vagytok. Szerinted ez alapáján, milyen hangulatban lehet? – kérdezi Wéber Gábor Nagy Danit.

- Hát, Nora nem könnyű személyiség, könnyen fel lehet húzni és beleáll minden veszekedésbe, ha kell. A kávéja mértéből ítélve, egyáltalán nincs jó kedve. Tudtommal, csak akkor iszik ennyit, ha rosszul aludt, vagy valami nem úgy megy, ahogy ő eltervezte. Ha hiszünk a híreknek, akkor szerintem inkább egy hordónyit cipelne magával mindenhova.

- Milyen hírekről beszélsz?

- Péntek reggel felrobbant a sajtó az FIA bejelentésétől, ami engedélyezi Nórának a női görcsöket oldó gyógyszer használatát a versenyhétvége alatt. Innentől kezdve az összes interjú, amit megnéztem vele kapocslatban, csak a havi gondjával foglalkozott. Sőt, az utolsót még rövidebbre is zárta a csapat emiatt.

A kamera követi a lányt, ahogy a tömegben a garázsok felé tart. általában a pilóták nem szoktak ezzel törődni, de Norának ma egyáltalán nincs ehhez kedve. Így hirtelen megtorpan, lassan megfordul és miközben egyenesen a kamerába néz, nagyot kortyol a kávéjából és utána vág egy grimaszt. Az operatőr egyből megérti és inkább George Russel felé fordul. Nora alig várja, hogy a garázs menedékébe érjen, ahol részben nem zaklatják a sajtótól. Ayato már várja és egyből neki kezdnek a megbeszélésnek az időmérő stratégiájáról.

Pár perccel a kvalifikáció kezdete előtt a kamera újramegtalálja a lányt. Már az overáljában áll és az egyik mérnökkel beszél és nagygesztusokkal magyaráz. Jacob lép oda hozzájuk és jelzi neki, hogy ideje beülniaz autóba. Nora felveszi a sisakot és bemászik az autóba. A kép ráközelít ésegy pillanat alatt megváltozik a tekintete: addig eltökélt, magabiztos ésnyugodt volt, koncentrált az edzésre. De, amint meglátja magát a kivetítőn atekintete megfagy és düh köde ül ki rá. Összeszorítja a fogait és próbáljafigyelmen kívül hagyni a kamerát és szerencsére Miranda azonnal érzékeli ahelyzetet, majd elküldi az operatőrt. Egy mérnök átnyújtja Nora kesztyűit, amita lány ujjropogtatás után fel is húz és már a kiengedő jelzésre várva néz magaelé. 

SzáguldásDonde viven las historias. Descúbrelo ahora