Hungaroring: újra a nyeregben 3.

14 1 0
                                    


A pénteki és szombati edzések egész tűrhetőek voltak, de nem azt az eredményt hozták, amit Nora várt. Jacob szerint túl magasra rakta magának a lécet, Günther is végig azt mondogatta neki, hogy csak épségben szelje át a célvonalat. Az időmérőn sem remekeltek igazán, a 11. és 12. helyet szerezték meg.

Ilyen aggodalmakkal száll ki a kocsiból vasárnap reggel Nora. A fotósok most is miden mozdulatát lesik, de újra a sötét szemüvege mögé rejtőzik. Kezében ott a szokásos hatalmas bögre kávé. Míg erőltetett mosollyal végigmennek a pedockon, az M4 riporterei kielemzik a hétvége eseményeit.

- Üdvözlünk mindenkit innen, a mogyoródi Hungaroring pályáról. – kezdik el az élőközvetítést – Érdekes napunk lesz, mert nagyon szoros az élmezőny. De magyarokként mindenkit a nap főhőse érdekel, vagyis Ábel Nóra, a Haas pilótája, aki többhétnyi kihagyás után ezen a hétvégén tér vissza a kormánykerék mögé. Dani szerinted milyen hétvégéje van eddig?

- Hú, az interjúiból azt vettem ki, hogy nagyon sokat készült a visszatérésére és mindent bele fog adni a mai napba, hogy szép eredményt érjen el. Szerintem most mindenki azt szeretné a csapatánál, hogy nagyobb gond nélkül végigvigyék a versenyt.

- Én tegnap tudtam vele pár szót váltani és nem túl elégedett az eredményeivel – teszi hozzá Wéber Gábor – Ő is érzi, hogy talán túl sokat vár el magától, de meg akarja mutatni, hogy az a monacói baleset nem írhatja le őt. Sokszor láttuk már a Forma 1-ben, hogy egy komolyabb baleset az egész jövőjét eltörölte az illetőnek. Szerintem nagyon fél ettől és most a legjobbat akarja nyújtani.

- Szerintetek meg tud majd lepni minket?

- Lehet. A tavaszi hétvégék során nem mutatott meg mindent, nagy benne a potenciál, nem véletlenül van itt.

- Igen, és ezen a pályán nőtt fel, hisz nem messze lakik innen, szóval hatalmas előnnyel indít a többi versenyzőhöz képest.

- Még Hamiltonnál és Alonsonál is többet tud?

- Ami ezt a pályát illeti, igen – mondja határozottan Dani – Ezek a pilóták csak évente egyszer vannak itt. Nora az egész gyerekkorát itt töltötte, ismeri a környezetet, az aszfaltot, a szelet és a többi környezeti tényezőt. És ő pont egy olyan versenyző, aki meg fogja ragadni a lehetőséget, hogy ezt az előnyt kihasználja.

Miközben a pitlane-en beszélget a stáb, Nora az öltözőjében fekszik a kanapén anyja biztató szavait hallgatja. Nem is inkább bíztatás, hanem inkább nyaggatás, hogy vigyázzon magára, ne vigye túlzásba, figyeljen oda miden fontos dologra. A lány csak bólogat, tudja, nem szabad félbe szakítania a hegyibeszédet, mert akkor sose lesz vége. Most egy rég várt ismerős menti meg, mert Maquez tűnik fel az ajtóban. Nora azonnal felpattan és faképnél hagyja az anyját.

Marckal kimennek a tetőteraszra, hogy beszélgessenek egy kicsit. A korlátva dőlve figyelik az alattuk elhúzó F2-es autókat.

- Hogy bírod?

- Tudod, a fejemben már egy bad bitch playlist zeng, hogy a megfelelő hangulatba kerüljek.

- Akkor egész jól... - dönti oldalra a fejét a motorversenyző. – Nem gond, ha a Red Bull garázsából figyelem majd a versenyt?

- Nem. Tudom, hogy elvárják tőled – vonja meg a vállát a lány.

Pár percig csendben vannak, Marc nem tudja, mit mondjon neki. Majd megfogja a vállát, maga felé fordítja és mélyen a szemébe néz.

- Tudod mit szoktam mondani. Egy szörnyeteg vagy, mert enélkül nem jutottál volna el idáig. Tökéletes nap van egy meglepetésre, szóval nem kell aggódnod. És aki felcseszi az agyad, azt egyszerűen kiütöd. – erre mind a ketten felnevetnek.


A nap hátralévő része villámgyorsan telik el a meetingekkel és bemelegítéssel. Végül elérkezik az ideje a himnusznak. Mindenki felsorakozik a célvonalnál. Nora érkezik utoljára, egy nagy lendülettel átugrik a kerítésen, majd beáll Yuki mellé. A fiú megigazítja az esernyőt, hogy mindkettőjüket takarja a nap elől. Még a baleset előtt szoktak rá erre a rituáléra. Rájöttek, hogy mivel szinte egymagasak, így a legkényelmesebb számukra és a többieknek sem kell aggódniuk, hogy kiszúrják a szemüket az ő esernyőikkel. Nora érzelemmentes arccal vár, testi megfeszül az idegességtől. A gyerekkórus elkezd énekelni és a lány is halkan csatlakozik hozzájuk. Apja hangját hallja a fejében: „Bárhol is legyen a magyar, megtiszteli a nemzetét azzal, hogy elénekli a himnuszát!". Szóval most Nora is a lehető leghalkabban, de énekli. Amint vége van, mindenki indul a maga dolgára. Jacob egy jeges törülközőt dob a nyakára, majd egy filcet nyom a kezébe, hogy a gyerekek pólóját alá tudja írni. A dedikálások után visszamegy a garázsba, felveszi a fejhallgatóját és a szokásos palylistjével kezd el ráhangolódni a félóra múlva kezdődő versenyre. Jacob megmasszírozza a vállait, majd odaadja a balaclavát. Nora nagy levegőt vesz és a fejére húzza, majd megigazítja a kezeslábasát. Az autókat már kitolták a rajtrácsra, így a lány kisétál oda. Még mindig rajta van a hűtő mellény, mert hihetetlenül meleg van. Emiatt a fal egyik árnyékos pontjára telepszik le Daniel mellé. Mind a ketten abba a típusba tartoznak, akik nem szeretnek beszélgetni a verseny előtt, csak elmélyednek a gondolataikban. Már egy jó párszor ültek így egymás mellett, némán a saját zenéjüket hallgatva. Néha Hamilton is csatlakozik hozzájuk. Most is így történik és most már hárman üldögélnek a keskeny árnyékba, miközben az edzőik mellettük állnak a jelre várva.

Jacob idegeskedve áll a napernyővel a kezében Nora előtt. A lány a falnak támasztott háttal ül, fejét hátra hajtja, szemeit becsukja. Egy ismeretlen teljesen nyugodtan látná, de Jacob tudja, hogy egyáltalán nem az. A testtartása merev, álkapcsa feszül, miközben a nyelvével a fogait piszkálja. Ilyenkor olyan dolgokon gondolkozik, amiket hangosan nem mondana ki soha. Jacob aggódott érte egész héten, mert félt, hogy nem bírja a terhelést, de eddig nagyon szépen kitartott. A legnagyobb falat majd a verseny lesz.

Az egyik mérnök szól Norának, hogy ideje beülni az autóba. A lány feláll, leveszi a fejhallgatóját és a jégmellényét, majd átveszi Jacobtól a sisakját. Odamegy az autóhoz, fellép a kis dobozra, hogy jobban be tudjon szállni. Gyorsan megtörlik a cipőjét, hogy a lehető legjobban tapadjon majd a pedálhoz. ekkor Günther lép oda és nyújt neki segítőkezet, miközben száll. Mielőtt leülne Nora felé dönti a fejét. Az istállófőnök elmosolyodik, majd felemeli kezét és rácsap a lány sisakjára, hogy az a hajgumin átcsúszva rendesen rajta legyen Nora fején. A lány bólint és beül az ülésre. A mellette álló mérnök szorosan beköti, majd az ölébe tesz egy ventilátort, hogy hűtse őt.

Az utolsó igazításokat is elvégzik az autókon, majd elindul a felvezető kör.

- Üdv Nora, újra a nyeregben! – köszönti a rádióban Ayato.

- I'm back! – mosolyodik el a lány.

- Jó, a gumik megfelelőek, már csak egy jó rajt kell nekünk. A lényeg, hogy ne érj hozzá senkihez. Legyen minden tiszta!

- Vettem.

SzáguldásHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin