Vasárnap reggel tízkor megérkezik Nora a pályára, bármennyire is szeretett volna a hátsó bejáraton bejutni, a PR csapat nem engedte. Így egy nagyon sötét napszemüveg mögé rejtve a tekintetét és a sapkát a homlokába húzva vág át a rajongók és a riporterek tömegén. Meglepetésére rengetegen kérnek tőle közös képet és autogramot. Ettől sokkal magabiztosabbnak érzni magát és felemelet állal sétál végig a paddockban, egészen az utolsó előtti motorhomeig. A délelőtt egy igen hosszú meetinggel telik el, majd egy lightos ebéd után a lányak sikerül beszereznie egy hatalmas jegeskávét, így egész boldogan megy a pilótaparádéra. Alexszel együtt száll fel a megszokott kamionra és az egyik sarokba telepszenek le egy esernyő alá, hogy minél kevésbé melegedjen fel a testük.
- Na elég nagy a nyomás már rajtad? – kérdezi Alex Albon, miközben a rajongóknak integetnek, akik már lassan megsülnek a lelátókon.
- Annyit gyakoroltam az elmúlt tizenkét órában, hogy még álmomban is ezen a pályán vezettem -nevet fel kínosan a lány.
- Én is ilyen voltam. Nekünk sokkal nehezebb eredményt felmutatni, mint a nagy csapatoknak – bök a fejével a Hamiltonék felé – Kevesebb a pénz, a rajongó és az energia. De így sokkal meglepőbb, ha ilyen a teljesítményünk.
- És te milyennek érzed a ti teljesítményeteket?
- Eléggé jó autónk van, szóval figyelj oda a rajtnál, mert nem fogok kegyelmezni neked! – kacsint a lányra, mert Alexnek sikerült megszereznie a kilencedik helyet, így Nora mellől indulhat.
Mint egy végszóra megérkezik hozzájuk Nico Rosberg, az F1 hivatalos riportere és volt világbajnok pilóta és a szokásos semleges kérdéseket teszi fel a két versenyzőnek. Szerencsére a kamion elég hamar körbeér, így a húsz pilóta megszabadul a hőségtől és visszavonulnak a paddock mélyére.
Nora egy jeges törülközővel a nyakában sétál át a boxutcán, hogy felvegye az overálját és még egyszer beszéljen a csapattal. Fél órával a kezdés előtt kitolják az autókat a rajtpozíciókba és a csapatok még utoljára elvégzik az általános beállításokat. A lány az aszfalt mellett várakozik és nagyban szorongatja magához a jeges hűtőmellényt, hogy minél alacsonyabb legyen a hőmérséklete.
- Tudok majd közben inni? – kérdezi Jacobot, aki ott áll mellette és egy ernyőt tart a feje fölé.
- Igen, láttam, mikor beszerelték. Ideges vagy?
- Egy kicsit.
- Kezdj el koncentrálni és el fog múlni.
- Segít, ha majd végre a kocsiba ülhetek.
Nem is kell sokáig várnia a mérnökök segítenek neki beszállni az autóba, majd mielőtt bekötnék a kezébe nyomják a sisakot. Nora ügyetlenül bekapcsolja, majd hátra dől, hogy be tudják kötni a biztonsági öveket. Felveszi a kesztyűket, majd megropogtatja az ujjait benne. Minden versenyzőnek van egy technikája, ahogy a már emlegetett révületbe kerül, ahol a lehető legjobban tud vezetni. A lány ilyenkor elkezd számolni magában és ez a monotonitás hozza ki belőle ezt az állapotot. A szívverése lassúbbá válik és rettentően keveset pislogva bámul mag elé.
Pár perccel később megkezdődik a felvezetőkör, ahol a versenyzők felmelegítik a gumikat, majd lassan mindenki beáll a rajtpozíciójába. Nora beállítja a rajtmódot a kormányon, majd a balkezével lefogja a váltó egy részét, hogy ne tudjon véletlenül se lefelé váltani és meredten bámulja a vörös lámpákat. A fények hirtelen kialszanak és mindenki rálép a gázra. Alex jól rajtol el mellette, de a lányak sikerül megőriznie a tízedik helyet.
Ez egy ideig egészen jól megy, de nem számítottak arra a stratégák, hogy a ilyen gyorsan fognak kopni a gumik, így egyre jobban visszaesik a sebessége és sorra előzik meg a mögötte haladók. Végül két kerékcserével és hetven körrel később csak a 13. helyen tudja befejezni a versenyt.
- Szép volt Nora, P13. – rádiózza a Ayato, ahogy a lány átszáguld a célvonalon.
- Sajnálom, hogy rontottam a pozíción.
- Nem kell ezen aggódj, mi így is nagyon boldogok vagyunk! Egy újonctól igazán remek teljesítmény, Nora! – nyugtatja meg Günther.
- Köszönöm a csapatnak, hogy ma ezt el tudtuk érni és még egyszer sajnálom.
A boxutcában az egyik steward a megfelelő helyre irányítja a lány autóját, aki megáll és leállítja a kocsit. Azt gyorsan kiékelik, majd szólnak a lánynak, hogy kiszállhat. De ő pár pillanatig még mozdulatlanul üldögél bent. Nagyon dühös magára, mert nem sikerült elérnie, amit a futam elején kitűzött célul. Éppen morogva szidja magát, mikor egy árnyék jelenik meg előtte. Felnéz és Max Verstappen áll mellette. Meglepődik a lány és a lehető leggyorsabban mászik a kocsiból, hogy köszöntse a világbajnokot.
- Szép volt, Nora! – pacsiznak le, ami még jobban meglepi a lányt.
- Köszönöm, gratulálok a győzelemért!
- Köszi, te is büszke lehetsz az eredményedre.
Nora csak kerek szemekkel figyeli, ahogy a pihenőbe sétál Max és az előbbiek okán gondolkodik. Majd meglátja magát a kivetítőn és széles mosolyra húzza a száját. Ekkor megérkezik Jacob és Miranda, majd együtt mennek vissza a garázsba, ahol a csapat hatalmas ujjongassál fogadja az újonc lányt.
- Kibaszott jól nyomtátok ma! – öleli át őt és Kevint Günther a vállukon – Még huszonkét ilyen versenyt!
KAMU SEDANG MEMBACA
Száguldás
Fiksi RemajaMi történne az F1-es világgal, ha már nem csak a férfiak uralnák, hanem bekerülne közéjük egy női pilóta is? Vajon milyen nehézségekkel kellene megküzdenie? Nehezebb lenne neki, mint a többieknek? Van jövője ebben a sportágban? Ez a könyv egy ilyen...