A lány bólint egyet, majd leveszi a kesztyűjét, a hőálló ruhát és az overállját is a derekáig letolja.
- Mit akarsz most csinálni? Aludnál egyet? – társul hozzá Jacob.
- Még nem tudom... - fancsalodik el a lány, de egyből felvidul, mikor valaki kedvesen ráköszön.
- Halottam, hogy Marc is itt van, VIP-ként. Akarsz vele most találkozni?
- Ühüm – válaszol Nora, miközben nagyot kortyol a vizéből.
A két fiatal a motorhomehoz megy, de még mielőtt elérhetnék a Ferrari előtt belefutnak az emlegetett férfiba.
- Nora! – tárja szét a karjait Marc.
A lány széles mosollyal az arcán odakocog hozzá és megöleli. A körülöttük lévők megbámulják őket, de egyikőjük se egy szégyenlős típus. Nora a férfiba karolva felmegy a VIP részleg tetőteréhez, ahol Jacob társaságában leülnek egyet kávézni.
- Hogy vagy? – kérdezi Marc.
- Remekül, bár most akadt egy kis problémánk, de tudtam menni az autóval egy kört és egyáltalán nem rossz.
- Szuper.
- Te miért vagy itt? – kérdezi felvont szemöldökkel a lány.
- Az imázsomon javítok...
- Hát, akkor ez nem épp a legjobb időtöltés számodra – nevet fel hangosan a lány.
- Nem az én ötletem volt, de mostanában sok negatív cikk született rólam és a szezon előtt javítanom kéne rajtuk.
Mind a hárman elcsendesednek, mert tudják, hogy milyen nehéz ezt elviselni. Hiába próbálja az ember figyelmen kívül hagyni ezeket a véleményeket, akkor is megviseli, mikor megalázzák, szidják és hazugságokat terjesztenek róla.
A hűs kávé után úgy döntenek, hogy még egy kis időt együtt töltenek, hogy borsot törjenek a riporterek orra alá. Jacob kerít valahonnan egy labdát és nekiálnak röplabdázni a paddock kellős közepén. Régen nagyon sokat játszottak együtt, de mióta mind a ketten teljesen eltérő helyeken versenyeznek, ezek az alkalmak ritkaság számban mennek. Talán egy órát szórakoznak így, majd Marcot elkapja a menedzsere és tovább kell menniük. Nora is elfárad, így inkább visszavonul az öltözőjébe.
- Tudod, hogy vigasztalni jött ide? – kérdezi a kanapén fekvő lánytól.
- Igen, tudom. Rajtad kívül ő az egyetlen, aki megérti a problémáimat. Sokat segített ma, pedig nem is beszéltünk róla.
Jacob szomorú mosollyal nézi a lányt, akit évek óta támogat. Még emlékszik az első alkalomra, mikor találkoztak. Az egyetemi mentora megkérte, hogy a gyakorlat helyett vállaljon el egy fiatal tehetséget. A fiú kiment a gokart pályára, ahol megkereste a 25-ös számú versenyzőt és bemutatkozott neki. A pilóta levette a sisakját és meglepve vette észre, hogy ő egy lány! Jacob ekkor még nem volt biztos benne, hogy tényleg tehetséges lenne, de a hatalmas trófea, amit aznap Nora megnyert, biztosította ebben. Így a két kezdő egymást lökdösve és támogatva jutott el idáig. Már korábban felröppent a pletyka, hogy több van köztük, mint munkakapcsolat. Ezt Nora nem egyszer elismerte, mert olyanok egymásnak, mint a testvérek. Jóban, rosszban együtt.
- Ugye, tudod, hogy megint magyarázkodnod kell majd – dől a falnak Jacob.
- Ah, nem így akartam kezdeni az idei évet! – ül fel hirtelen Nora – De még javíthatok rajta! – kiáltja, felpattan és egyenesen a garázshoz megy.
A mérnökök gőzerővel próbálják megoldani a kocsi problémáját. Nora egy fejhallgatót vesz magához, hogy hallja a csapatrádiót, majd leül az egyik képernyő elé és árgus szemekkel figyeli Kevin Magnussen tesztelését. Próbálja tanulmányozni a vezetési stílusát és bizonyos technikákat megtanulni.
- Nora! – fogja meg a vezetőmérnök a lány vállát – Rájöttünk, hogy mi a gond és neki láttunk megjavítani.
A lány átmegy az ő garázsrészére és szemügyre veszi a paraván mögött lévő autóját. Bár nem igazán nevezhető autónak, mert szinte az egész eleje hiányzik és éppen egy mérnök lába lóg ki alóla.
- Ahogy mondtad, a szervokormánnyal volt gond, mert a nyomást szabályozó folyadék elfolyt. Sokat szenvedtünk, mire rájöttünk, hogy az egyik alkatrész sértette fel a csövet. Most lecsiszoltuk azt a részt és kicseréltük a csövet, újrakötöttük az egész rendszert, így holnap már mehetsz is vele.
- Nagyszerű! Biztos sokat dolgoztatok vele – mosolyodik el Nora, bátorítva őket.
Ahogy azt megígérték neki, másnap délelőtt már a pályán körözött a Haas második autója. A lány szinte a felhők között járt, mikor az autóban ült, de a megbeszéléseket is igazán élvezte, mert teljesen más információkra kérdeztek rá a mérnökök, mint a junior csapatoknál. Sokkal több mindenre kellett figyelnie, hogy megfelelő adatot tudjanak kinyerni a vezetéséből és sokkal többet kellett szimulátoroznia, hogy tisztában legyen az egyes pályák forma 1-es jellegzetességeivel.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Száguldás
Genç KurguMi történne az F1-es világgal, ha már nem csak a férfiak uralnák, hanem bekerülne közéjük egy női pilóta is? Vajon milyen nehézségekkel kellene megküzdenie? Nehezebb lenne neki, mint a többieknek? Van jövője ebben a sportágban? Ez a könyv egy ilyen...