A lány mérnökei még utoljára ellenőrzik a felszerekést és a biztonsági öveket, majd a jelzésre elhagyják a pályát. Az óra elüti a 3-at és elindul a felvezetőkör. Mindenki megpróbálja megfelelően felmelegíteni a gumikat, de csak most tűnik fel a lánynak, hogy milyen viccesen néznek ki így az autók. Lassan beállnak a rajtrácsra és beállítja a rajt üzemmódot. Nora pulzusa az egekbe van és minden idegzetével a lámpákat figyeli. Mikor kialszanak rálép a gázra és megpróbál előrébb helyezkedni. Túléli az első kört és hatalmas sóhaj szakad ki belőle.
- Szép volt, csak így tovább! – bíztatja őt Ayato. – 4 tizedre van előtted Stroll, mögötted 1,2 másodperce jön Kevin.
- Vettem.
A lány megpróbálja elemezni Lance stílusát, hogy meg tudja előzni. A negyedik körbe rá is szánja magát, de az Aston Martin pilótája szabálytalanul ráhúzza a kormányt és emiatt Nora autójának bal kereke hozzáér a falhoz és defektet kap.
- Mit csinál! Rám húzta a kormányt és most defektem van. Boxba kell mennem! – rádiózik azonnal a lány és a hangja remeg a dühtől.
- Rendben, box, box.
Lassan begurul a kerékcserére a Haas, de szinte már a felnin jár. A mérnökök gyorsan megnézik a merevítőkarokat és a fékbetéteket, de mindent rendben találnak. A lány most már új gumikon kihajt a pályára.
- Megnéztük a kereket, és az új gumi nagyon nehezen ment fel. Valószínűleg az egyik rögzítő elferdült, de a kerék egyenes volt. Érzel valami változást?
- Kicsit nehezen fordul, de eddig minden rendben.
- Azonnal jelentsd, ha változást érzel!
A következő körökben inkább a felzárkózással foglalkozik és inkább nem keveredik ilyen bonyodalmakba. Megpróbál minden gond nélkül elmenni a verseny végéig. Emiatt a váratlan esemény miatt, a csapatnak új stratégiát kell gyártania és még egy kerékcserét beiktatnia, de azt az 50. kör környékére tervezik. Szerencsére lassan, de biztosan fogynak a körök és ez bátorságot ad a lánynak, hogy megelőzze Sargeantet, aki előtte autózik. Ezért jobban megnyomja a köreit, hogy utolérje és előzni tudjon.
Alig fél másodpercre van már a Williamstől, mikor a kijelzőjén megjelenik a figyelmeztetés a túlhevülő fékekről és gumiról. Mindegyik a bal elsőre vonatkozik.
- Nora, próbáld meg hűteni a gumikat és a fékeket, mert ebből gond is lehet.
A lány engedelmeskedik és a szélárnyék nélküli íveket autózza, de nem történik változás. Egyszer csak füst száll fel a baloldalról. Egy pillanat az egész, de Norát rossz érzés fogja el. Mert nem fékezett akkorát, hogy a gumik füstölögjenek, valami más lesz a gond.
- Valami nem jó az autóval! – jelzi azonnal.
Viszont már késő. Pár pillanattal később hatalmas durranás hangzik fel a bal első kerék felől. A gumi robbant fel, méghozzá olyan erősen, hogy eltörte az összekötő kart a kerék és a kormány között, így az autó irányíthatatlanná vált. A lehető legrosszabbkor, mert 250 száguld az egyenesben. A lány megpróbál minden megtenni, azonnal a fékre lép és füstölögve próbálja megállítani a tehetetlen testet. De hiába, egyenesen a jobboldali falnak csapódik. Akkor a lendülete, hogy lepattan és a szemközti falnak is nekimegy, majd felborulva csúszik több tíz métert. Mintha minden megállt volna. Azonnal kiadják a vörös zászlós jelzést. Viszont az egész mezőnynek el kell mennie a roncs mellett. Az első helyen autózó Verstappen jelent elsőként.
- Ez hatalmas baleset! Mindenhol törmelék van, nincsen tiszta nyom.
- Vettem. Látsz mozgást? Mert a csapat még nem erősítette meg...
- Nem, nem látok semmit. De jól van? Ki volt?
- Nora Abel. Még mindig nincs visszajelzés róla.
Ahogy az autók visszatérnek a garázsba egyre nagyobb a feszültség. A Haas garázsába fejetlenség uralkodik. Mindenki egy válaszrádióra vár.
- Nora, Nora hallasz? Jól vagy? – kérdezi már kétségbeesetten Ayato, mert lassan két perce nem érkezik válasz.
Günther döntést hoz. Azonnal jelzi a toronynak, hogy gond van a pilótával és a lehető leggyorsabb mentésre van szükség. Az orvosi autó már elhagyta a boxutcát és a pályabírók is megérkeztek a helyszínre. A hatalmas kivetítőkön aggódó és szörnyülködő embereket mutatnak. De ami legjobban megrendíti a nézőket, az Nora szüleinek rettegő tekintete. Jacob összetörve öleli át őket, miközben a csapatrádiót hallgatják. Nora édesanyja zokog és a férje mellkasába rejti az arcát. Ő próbál erős lenni, de falfehér arca elárulja az állapotát.
Közben a pályabírók odafutnak a feje tetején álló autóhoz. Az egyik benéz a pilótafülkébe és azonnal rádiózik.
- Nincs eszméleténél! A sérüléseit nem látjuk!
A távolban felhangzik egy mentő szirénája. Miután az orvos engedélyt adott, óvatosan visszafordítják az autót, hogy ki tudják szedni az ájult lányt. Az üléssel együtt kiemelik, mire Nora egy pillanatra magához tér. Hiába kérdezi az orvos tőle, hogy hol fáj, ő visszaesik a sötétségbe. Felteszik a hordágyra és betolják a mentőbe. Az azonnal elindul a pályán és legközelebbi kórházba szállítja a lányt. Az orvosi autó is visszatér a boxutcába, de a szokásos helye helyett, megáll a Haas garázsa előtt. Günther azonnal odasiet hozzá, hogy személyesen beszéljenek.
- Egyszer tért csak magához és nem reagált semmire. Hatalmas ütést kapott a feje és a kezei. Az egyik könyöke biztos, hogy eltört, amit meg kell műteni. A bal lába a robbanás miatt súlyosan zúzódott, de szerencsére nem tört el. A fejsérülés mértékét most még nem lehetett megállapítani.
- Lehet ennél rosszabb? – kérdezi félve a csapatfőnök.
- Nem. Jó jel, hogy magához tért. Nemsokára ki fog tisztulni a feje és fel fog ébredni. De nem tudom, hogy lesznek-e utóhatásai. Az biztos, hogy többhetes terápiára lesz szüksége.
- Köszönöm. Most megyek, megnyugtatom a szülőket.
Miközben Günther ismerteti a csapattal az új információkat, a vezetés is kiad egy nyilatkozatott Nora állapotáról. Amint lehet Jacob a szülőkkel együtt a kórházba megy, ahova a lányt szállították. Mindannyian az üres betegszobába várakoznak, mert már műtik a könyökét. A nővérek próbálják megvigasztalni az édesanyát, de ő addig zokog, míg a lányát be nem tolják a szobába.
- Önök a szülei? – kérdezi az orvos, de meg kell várnia, míg Jacob fordít neki, mert nem tudnak a szülők angolul. – Jól ment a műtét. Két csavart kellett elhelyezni a könyökében és fizikoterápiára kell majd pár hétig járnia. A lábát begipszeltük, járógipszet kapott, de szerencsére nem tört el. Ezt egy hétig kell viselnie. A fején nem találtunk sérülést, de a mentőautóban, mikor magához tért, a nyakát fájlalta igazán. Az altató hatása nem sokára elmúlik és tudnak majd vele beszélni is.
- Anyuka! – kapja el az összerogyó nőt, Jacob. Szegény eddig tudta tartani magában a lelket, és most végre megkönnyebbülhet egy kicsit.
YOU ARE READING
Száguldás
Teen FictionMi történne az F1-es világgal, ha már nem csak a férfiak uralnák, hanem bekerülne közéjük egy női pilóta is? Vajon milyen nehézségekkel kellene megküzdenie? Nehezebb lenne neki, mint a többieknek? Van jövője ebben a sportágban? Ez a könyv egy ilyen...