A világ első formula 1-es autóversenyzőnője feszülten hallgatta végig a pénteki meetingeket, itta meg a kávéit. Jacob az elején még próbálta nyugtatni a lányt, de végül felhagyott vele. Most az első szabadedzés kezdetére várnak. Nora felveszi az overállját, a nyakmerevítőt, majd a sisakot. Jacob azonnal a táskájába nyúl és előhúz belőle egy rózsaszín valamit. A szerelők elmosolyodnak, mikor meglátják a zoknimalacot. Persze az edzést közvetítő kamerák sem hagyják ki a lehetőséget és camera plánban mutatják meg a kis rituálét a nagyközönségnek. Amit végzett Nora, felveszi a kesztyűit, letörlik a cipőinek alját, majd beszáll az autóba. Az egyik szerelő beállítja és becsatolja a biztonsági öveket. Még az emelőkön van az autó, a kerékpaplanok még fent, de mindenki arra vár, hogy megkapják a szabad jelzést. A lány bedugja a rádió kábelét és belehallgat a csapatbeszélgetésbe.
- Nora, 2 perc a nyitásig! – jelzi neki Ayato. A lány megropogtatja az ujjait és mély levegőt vesz.
Az előtte álló mérnök int a paplanosoknak, akik lekapják a gumikról a melegítőket. Leemelik a kocsit, a pilóta megkapja a szabad jelzést és már ki is hajt a garázsból. Pontosan Magnussen mögé kerül, de már mögötte állnak a Williamsek. Kigurulnak a pályára és Norát átjárja az adrenalin.
- Figyelj, nem kell ma mindent megmutatnod, hagyd inkább szombatra. Most csak tesztelünk. Leginkább hosszú etapokat. Szóval erre készülj és csak élvezd! – kapja az utasítást.
Bár Kevin ritkán mutatja ki az érzelmeit, mégis a tükörből figyeli, ahogy mögötte autózik a társa. Nagyon örült, mikor kiderült, hogy Nora kapja a másik Haasos ülést, mert már régóta foglalkozik a tehetségével a sajtó. Tetszik neki ez a vad stílus, ami mögött megbújik egy jókora kedvesség. De már nincs ideje ezen mélázni, mert neki is tesztelnie kell, így leszakítja magáról a társát.
- Kedves nézőink, a mai nap leginkább várt eseménye volt, hogy Ábel Nóra beleült az idei forma 1-es autójába és a pályára hajtott a szezon első szabadedzésén – kezdi a közvetítést Wéber Gábor.
- Igen, elég sok figyelmet kapott a sajtótájékoztatón és a rajongók között a magyar pilóta – folytatja Kiss Norbert – Még a rendező is sokkal több képernyőidőt szánt rá, mint a többi pilótára. Újvári Máté beszélt Nóra menedzserével még az edzés előtt és azt mondta, hogy egy kicsit feszült volt a mai nap során, de természetesen ez teljesen elmúlt, amint beleült az autóba. Már csak a feladatára koncentrált. A csapat nem vár tőle nagy eredményeket ezen a hétvégén, csak azt szeretnék, ha élvezné, ismerkedne az autóval és épségben átlépné a célvonalat.
- Igen, a legtöbb újoncnál ezt várják el, de jól ismerjük Nóra személyiségét, és tudjuk, hogy mindent ki fog hozni magából, amit csak tud.
Ahogy azt a magyar kommentátorok megjósolták, Nora egész végig feszegeti a határait, különböző íveket autózik, előz és rendszeresen egyeztet a mérnökével, mert mindenről tudni akar.
- Nora, még egy gyors kör belefér az időbe. El akarsz menni? – kérdezi a rádióban Ayato.
- Igen, ha van elég üzemanyag.
- Akkor mehetsz, jelentem.
A lány eléri a mérőpontot, a rajtot és teljesen a padlóig nyomja a gázpedált. Minden idegszálával a tökéletes sebességre, ívre és kigyorsítára koncentrál. A többi autó lehúzódik előtte és szerencsére senki se tartja fel. Az utolsó kanyar után a célegyenesre fordul és meglepődve veszi észre, hogy a csapat néhány tagja onnan integet neki. Annyire ideges volt, hogy nem is figyelte a kormányon lévő idejét, ezért azonnal egy kivetítőt keres, hogy megnézze az eredményt. Éppen akkor pillantja meg, mikor Ayato visszajelez neki.
YOU ARE READING
Száguldás
Teen FictionMi történne az F1-es világgal, ha már nem csak a férfiak uralnák, hanem bekerülne közéjük egy női pilóta is? Vajon milyen nehézségekkel kellene megküzdenie? Nehezebb lenne neki, mint a többieknek? Van jövője ebben a sportágban? Ez a könyv egy ilyen...