Kanada: A gyógyulás útján - 3.

27 3 0
                                    


Dr. Brown engedélyével már repülőre is szállhat Nora, így szerencsére el tud menni a Kanadai Nagydíjra. Egy éjszakai járattal megy, hogy szombaton már ott tudjon lenni. A kényelmetlen utazás ellenére jó kedvvel érkezik meg a villeneuvei reptérre, ahol legnagyobb meglepetésére a rajongók egy kis csoportja kifejezetten rá várt. Bár nagyon fáradt és valószínűleg kócos is, mégis nagyon boldogan megy oda hozzájuk, hogy pár szót váltson és autogramot is osszon.

- Mikor fogsz újra versenyezni? – kérdezi az egyik lány.

- A Magyar Nagydíjon térek vissza. Még nincs száz százalékos a karom, de három hét múlva tökéletes állapotban leszek – kacsint rá.

Jacob int, hogy menniük kell, így elköszön a rajongóktól és beszáll a taxiba. A hatalmas mosoly az arcán egész délelőtt kitart, egészen az első interjúig.

A szokásos kávéjával a kezében a paddock egyik csendes zugát választották a rengeteg interjú helyszínére. Ez fontos esemény, mert a baleset óta most ad először személyesen riportot. Így a csatornák és a különböző médiafelületek egymást ölték az időpontkért. Most Jack Millerrel ül szemben és eléggé idegesen rázza a lábát az asztal alatt. Sose bírta Jacket, mert leplezetlenül hímsoviniszta, de most rendesen felnyomta benne a pumpát.

- Nem gondolod úgy, hogy a baleset egy figyelmeztetés volt, hogy nem itt van a helyed? – kérdezi újra, apró mosollyal a szája sarkában.

- Pár éve, mikor Max és Lewis balesetet szenvedett és a Redbull kerék majdnem lefejezte Lewist, akkor vajon Maxtól is megkérdezted ezt a kérdést? – mondja Nora – Nem. Mivel ez egy baleset volt, így nincs okom itt hagyni azt, amiért eddig küzdöttem. Ideáig újonc létemre nagyon jól teljesítettem, ezért szerintem értelmetlen ez a kérdés.

Legszívesebben fogná a mellettem lévő széket és szétverné a férfi fején, de találkozik Jacobbal a pillantása és megzabolázza az indulatait és a nyelvét. Megropogtatja a nyakát és mosolyt erőltet magára.

- Nem gondolod, hogy a női mivoltod hátráltat a munkában?

Nagy levegőt vesz a lány, hogy visszafojtsa a mondandóját, de Miranda megelőzi.

- Ha nem képes tartani az előre megbeszélteket, akkor elmehetnek! Mégis mit képzel, hogy nyíltan rágalmazza Norát? – kiabálja le a fejét.

Jack Miller felháborodik és az operatőrével azonnal összepakol és elviharzik.

- És még neki áll feljebb! – dühöng még mindig Miranda, mire elneveti magát Nora, mert még sose látta ilyennek – Most szerintem mindenkire ráfér egy kis szünet...

Nevetve bólint a lány és a kávéját felkapva kimegy a szobából. Eléggé ramaty idő fogadja kint, lóg az eső lába. De így is a pálya felé veszi az irányt, mert van egy célja, méghozzá, hogy mormotát lásson!

- Már megint azt az izét keresed? – kiált utána Jacob.

- Aha, egy fél óra múlva jövök! – integet neki és elindul a lelátók irányába.

Persze nem mehet egyedül, így két biztonsági őr csatlakozik hozzá, de ők is szívesen látnák az állatokat. Annyira belemerül a keresgélésbe, hogy nem is követi a szabadedzés menetét, ezért meglepődik, mikor a pálya szélén találkozik Charlesszal. Éppen a törött autóját rakják fel egy szállítóra a fal túloldalán. Letörten bámulja, majd nagyot sóhajt.

- Ha magasabbra emelnék, akkor legalább az alját le tudnánk koppintani – áll mellé.

Rá néz a lányra, de sisak rostélya még mindig le van engedve, ezért fogalma sincs Norának, hogy érti-e a viccet. Lassan feltolja és meglátja a édes-keserű pillantását.

- Köszi, hogy vigasztalni próbálsz, de most minden reménytelennek tűnik. – esik előrre a válla.

- Te jól vagy? – kérdezi tőle – Látott orvos?

- Aha, semmi bajom. Most a fuvart várom, aztán szembe kell néznem a csapattal. Ez most nagyon nem hiányzott nekünk. – ül le a fal tövébe.

Csatlakozik hozzá a lány és csak bámulnak magunk elé.

- De te miért vagy itt? – kérdezi pár perc csend után.

- Mormotát akarok látni – kortyol bele a már hideg kávéjába Nora.

- Ilyenkor?

- Hát, Jack Millerrel volt interjúm és fel kellett dobnom magam.

- Az a pasi egy seggfej! – hajít el egy darab követ.

Megint elcsendesednek.

- Ha jó, akkor az időmérő után megmutatom hol élnek a mormoták. Hátha előjönnek neked...

- Tényleg? – vidul fel.

Megérkezik a motor, így elköszön Charlestól és tovább megy az őrökkel. A fél óra leteltével sajnos vissza kell mennie a csendes szobába, de szerencsére több ilyen borzalmas interjún már nem kell részt vennie. Az időmére kezdetére végez is, szóval a csapattal együtt izgulva figyeli az eseményeket, de legbelül alig várja, hogy vége legyen és végre lássa az állatokat.

Már alkonyodik, mikor Charles rá ír, hogy a Ferrari homeja előtt vár rá. Egy adag zöldséggel és fényképezőgéppel felszerelkezve sietek oda. Meglepetésére Carlos is csatlakozik hozzájuk. Gyorsan átveszik a dobozt, hogy ne kelljen Norának a sérült kezével nehezet fognia és együtt indulnak el a pálya mellett élő mormotákat meglesni.

- Miért akarod látni őket? – kérdezi Carlos, miközben egy répát ropogtat.

- Mert iszonyatosan aranyosak. A gombszemeik és nagy fogaik – lelkesedik be a lány.

- Szerintem sose láttam még ezt az oldaladat – mélázik el Charles – Így már tényleg lány vagy.

- Kösz a bókot – böki oldalba játékosan – Szoktam nőies lenni, de nem illik hozzám.

- Szerintem elpirulni még sose láttalak.

- Nem is szoktam. Csak egyszer fordult elő, mikor Marc megkért, hogy járjak vele. Na, akkor fülig vörösödtem. De mivel általában magabiztos vagyok, így nincs olyan, ami zavarba hozna.

- Oh, ezt már a múltkor is meg akartam kérdezi – vesz elő most egy salátát Carlos – Láttam egy videót, ahol megversz valakit. Tényleg megtörtént?

- Hát... igen – sóhajt Nora – Az F2 első évében kétszer is büntetést kaptam, mert egyszer az egyik versenyzőt, másodszor, pedig egy irritáló riporter vágtam orrba. De azóta megtanultam kezelni a dühömet.

- Ez nem teljesen igaz, mert a reggeli kávéspoharadon hatalmas karmolás nyomok voltak. – nevet fel Charles.

- Csak azért mert, abból a lebomló habszivacsból volt.

Így folytatódott a beszélgetés, de mikor a mormoták odújához érnek elhallgatnak. Nora egy adag répát vesz a kezébe és óvatosan leül az üreg elé. Talán tíz percet várnak, mikor az egyik állat kijön és el kezdi enni a zöldséget. A srácok pontosan tudják mit kell tenni, előveszik a fényképezőt és azonnal fotózni kezdenek. Így az etetés végre vagy ezer kép készül róluk és a mormotákról. Nora szinte a fellegekben jár, miközben mennek vissza. 

SzáguldásWhere stories live. Discover now