Silverstone: küzdés a démonokkal

21 3 0
                                    



Bár szinte fizikailag tökéletes formában van Nora, de lelkileg és mentálisan még nem épült fel teljesen. Gyakran vannak rémálmai a balesettel kapcsolatban és ilyenkor mindig fáj a könyöke, de annyira, hogy egy poharat sem tud megemelni. Ezeket egyedül Jacobnak és a pszichológusának mondja el, mert fél, hogy a többiek gyengének és labilisnak tartanák.

Azt pontosan tudja, hogy a lehető leghamarabb túl kell lennie rajta, így drasztikus megoldást választ: elmegy a baleset helyszínére a kéthetes szünetben. Ehhez a srácok segítségét is megkapja. A sajtó tudta nélkül megszerveztek egy találkozót Monacóban, hogy Nora ne legyen egyedül.

A lányt egyedül Jacob kíséri el. Az egész repülőúton és a reptéren is kerülik a feltűnést, mind a ketten sötét ruhában és baseball sapkában vegyülnek el a tömegben. Olyan jól sikerül, hogy a kijáratnál Lewis szinte fel sem ismeri őket. Meglepődik, mikor Nora megáll előtte és a sapka alól rákacsint. Lewis is próbált elvegyülni, de ez neki mindig nehezére esett. Most is annyit ért el, hogy a minket megbámuló emberek észre vesznek minket, de nem biztosak benne, hogy minket látnak.

- Muszáj volt ezt a lila tréninget felvenned? – kérdezem tőle elfojtott hangon.

- Ez a legvisszafogottabb ruhám... Gyertek, kint vár a kocsi.

Jacob és Nora a bőröndjeikkel együtt követik a parkolóba Hamiltont, de majdnem eldobják az agyukat, amikor meglátják a kocsit. Egy lila Pagani lámpái villannak fel, mikor odaérnek hozzá.

- Most csak viccelsz? – nevet fel kínjában Jacob – Úgy néz ki, mint egy elcseszett úrhajó!

Nora meglepődik, mert Jacob nem szokott így beszélni, főleg nem Lewisszal, de már eleve nem díjazta ezt az ügyet és tiszta ideg tőle. A hétszeres világbajnok nem is törődik vele, csak beszáll.

- Ez nem is a tietek. Szerintetek hárman hogyan férnénk bele? – mutat rá az autó kétszemélyes voltára. – Az ott a tietek – int a mellettük lévő kocsi felé. – Itt muszáj ilyet vezetnek. Az átlagos kocsik kitűnnek ebből a közegből.

A lány nyomja a Ford Mustang kulcsát. Gyorsan bepakolnak és követik Lewist a városba. A megbeszéltek alapján egy étterem privát termében találkoznak a többiekkel, majd alkonyatkor kimennek az ominózus kanyarhoz. Mind a két kocsi leparkol a mélygarázsba, majd egy pincér kíséretében felmennek a VIP terembe.

Már a többiek ott vannak: Charles, Carlos, Lando, George, Zhou. Nagy mosollyal köszöntik egymást, majd leülnek és elkezdődik az ebéd. Mindenki jó hangulatban eszik és beszélget, kivéve Norát. Ő mosolyogva hallgatja a többieket, de pár falaton kívül nem eszik többet és inkább nem szól hozzá egyik témához sem. Sőt egy idő után elnézést kér és kimegy a tetőre levegőzni. A korlátnak nekidőlve bámulja a kikötőt és a benne lévő luxusjachtokat. De nem sokáig marad egyedül. Lent csak Zhou vette észre azt a grimaszt, amit próbált elrejteni. Most csatlakozik hozzá a tetőn. Pár percig csendben vannak.

- Nem kell vigasztalni. – szólal meg végül Nora.

- Nem is azért jöttem. Csak tudom, hogy mi jár most a fejedben. Én is átéltem, emlékszel?

- Uhum.

- Elmondjak egy titkot? – kérdezi Zhou, de nem néz rá Norára. A lány csak megvonja a vállát. – A mai napig félek visszamenni Silverstoneba.

- Tényleg? – döbben meg a Nora.

- Igen. Mintha az egyik rémálmomban sétálnék, mikor ott vagyok. Mindig az jut eszembe, ahogy ott lógok fejjel lefelé. A fejem iszonyatosan fájt és nehezen kaptam levegőt. Hallottam, ahogy a nézők sikítanak és a sportbírók a nevemet kiabálják, de nem tudtam megszólalni. Tudod, miközben ott pörögtem a pályán, azt gondoltam, hogy meg fogok halni. Egy örökkévalóság volt, mire ki tudtak szabadítani. Szóval pontosan tudom, hogy mit érzel most.

- El fog valamikor múlni?

- Erre még nem tudom a választ. Remélem, vagy egyszerűen csak hozzászokunk. Lehet, hogy a Nagyokat kéne erről megkérdezni... - gondol Lewisra, Fernandora vagy Sebastianra.

- Már a gondolatától is remegni és izzadni kezd a kezem. Egy falat sem ment le a torkomon. Talán még sose voltam ennyire ideges. Minden porcikám ellenkezik az ellen, hogy este odamenjünk.

- De ezért vagyunk itt. Nem kell egyedül végig csinálnod.

Még tovább beszélgetnek egy kicsit, majd visszamennek a többiekhez. Bárhogy is próbálta meg nyugtatni Zhou Norát, nem sikerült. Továbbra is egy kővel a gyomrában ült a többiek között.

Végül elérkezett az idő, amitől a lány legszívesebben hazáig rohanna. A lehető legjobban kerülve a feltűnést, kimennek ahhoz a kanyarhoz, ahol mind ez a tortúra elkezdődött. Mindenki elhallgat és Nora reakcióit figyeli. A lány térdei remegnek, de nagy levegőt vesz és oda lép a gumifal helyéhez. Behunja a szemét, mert felvillan előtte az ütközés pillanata, fülében szinte hallja az acél csikorgását. Akaratlanul tovább fordul, a szemben lévő fal helyéhez, majd az izzadó tenyereit beletörli a nadrágjába. Nehezen kap levegőt és aggódva a többiek felé fordul. Ők rémülten figyelik őt, valószínűleg pocsékul festhet. Ez visszarázza a jelenbe, a nyelvébe harap, hogy össze tudja szedni magát. Végül odalép a fához, amit az ájulása előtt utoljára látott. Jacob ugrásra készen bámulja a lányt, mert tudja, hogy mit jelent neki ez a fa. Lassan újra feléjük fordul és az arcán semmijen érzelem nem tükröződik.

- Mi lenne, ha beszélnél róla... - kérdezi halkan Jacob.

- Szerinted, jobb lenne? – kérdez vissza a lány és a hangja megremeg.

- Igen. Könnyebben túllennél rajta.

- Jó. – válaszol és elindul az egyik közeli padhoz, mert fél, hogy a térdei feladják a szolgálatot.

A többiek követik és mint valami bizalomkör körbe állják, nehogy bármi is megzavarja. Továbbra is csendben hallgatják, csak néha vesznek egy-egy mélyebb levegőt a hallottakra reagálva. Nora a kezeit tördelve végül befejezi és tényleg sokkal jobban érzi magát. Az idegesség egy pillanat alatt elhagyja a testét és végre, hosszú idő után szabadnak érzni magát. Mikor újra felnéz a fiúkra meglepődik, hogy ők mennyire aggódva néznek vissza rá. De ők is kieresztenek, mikor rájuk mosolyog.

Még egy jó ideig együtt iszogatnak egy klub VIP részlegében, majd elköszönnek egymástól. Mivel egyedül Lewisnak nincs barátnője, így Nora az ő vendégszobáit választja éjszakára. Na, de nem azért, hogy szorosabbra fűzze a kapcsolatukat, hanem egyszerűen csak nem akar a barátnőkkel galibát. Jacobbal kiveszik a Musztángból a bőröndjeiket, majd Hamiltont követve felmennek egy egyik luxuslakásba. Olyan hatalmas, hogy az angliai lakása háromszor is beleférne. Megkapja az egyik erkélyes szobát és hirtelen extrém fáradtság lesz úrra rajta. Elterül az ágyon és csak bámulja a plafont. Az elmúlt hetek nyomasztó érzésétől végre megszabadult és helyét öröm, illetve izgatottság veszi át. Most már teljesen kiélvezheti a visszatérés örömét. Végül az álom elnyomja.

Másnap reggel egy bögre kávéval a kezében az erkélyről figyeli a gazdag monacóiak gondtalan életét. Lewis hangosan felnevet, mikor a köntösben ücsörgő lányt meglátja.

- Mintha a tegnapi és a mai éned egy teljesen más személy lenne. Két külön ember.

- Én is ezt érzem – bólint a lány.

Ekkor a szemben lévő épület egyik emeletén egy fotóst vesz észre.

- Nem gond, ha most egy kis bajt okozok neked? – néz a férfira Nora, aki csak megvonja a vállát. A lány elmosolyodik, majd a fotós felé fordul , feláll, hogy jobban látszódjon, majd kacsint egyet. Jacob ekkor csatlakozik hozzá egy cigivel a kezében.

- Ne már! Elrontod a szórakozásom! – mordul fel a lány játékosan.

- Ja, még szerencse! Csak most csengett le a verekedős incidensed, most újra közszájon akarsz forogni? – vonja fel a szemöldökét a menedzser.

Nora erre csak a szemét forgatja és visszamegy a szobába. Amellett, hogy Lewis szingli, volt egy másik oka is annak, hogy nála töltötték az éjszakát. Úgy beszélték meg, hogy együtt repülnek Silverstoneba, és így megspórolják repjegyet, mert a hétszeres világbajnoknak már telik egy magángépre. Így a többi pilótával együtt érkeznek meg a londoni repülőtérre. 

SzáguldásOù les histoires vivent. Découvrez maintenant