4.4. Amy1806

34 5 3
                                    

Piep-piep-piep. Ik klik mijn wekker uit en stap mijn bed. Het is de eerste dag na de zomervakantie en ik ga naar het 4e. Ik zucht en trek mijn kleren aan die al klaar had gelegd. Het is een fel roze crop top met famous erop. Daaronder trek ik een kort spijkerbroekje aan en zwarte All-stars. Mijn blonde stijle haar kam ik goed door en laat het dan los over mijn schouders hangen. Er komen vandaag waarschijnlijk nieuwe kinderen in de klas dus ik moet mezelf wel een beetje laten zien. Beneden aangekomen ruik ik de geur van gebakken ei en toast. 'Goedemorgen iedereen' zeg ik. Mijn zusjes kijken me even aan maar Spongebob is belangrijker als mij. 'Goedemorgen Eva' zegt mijn moeder en ze geeft me een kus op mijn voorhoofd. Ik pak twee witte broodje en leg er een plakje kaas tussen daarna stop ik ze in mijn fel roze broodtrommel. Snel smeer ik nog een broodje voor mezelf en schenk wat sinaasappelsap in. Vlug drink ik het op en trek mijn witte leren jasje aan. 'Doei, mam'. Mijn moeder zwaait nog even en dan loop ik de deur uit, op weg naar weer een heel jaar school.Op school aangekomen parkeer ik mijn onstabiele fiets in het rek en loop dan de school binnen. ik zie allemaal nieuwe gezichten. Eerste jaartjes die net op school komen en eenzaam op de grond in een hoekje zitten of juist eerste jaars die meteen denken dat ze alles zijn maar, gelukkig zie ik ook bekende gezichten. Ik loop naar mijn vriendinnen toe en geef ze allemaal een dikke knuffel. Liz Sandra, Milou en ik zijn al onafscheidelijk sinds groep drie, Sandra is bij de groep gekomen in groep acht. 'Ik heb jullie gemist meiden' zeg ik vrolijk. 'En leuke vakantie gehad in Spanje?' vraagt Liz. Ik denk terug aan de vakantie, en wat was dat een hel. Er was niemand van mijn leeftijd alleen maar kinderen van mijn zusje haar leeftijd dus ik lag alleen maar op mijn bed in de caravan te lezen. 'Hallo Eva?' zegt Milou lachend. 'Ohh sorry maar, mijn vakantie was echt een hel' zeg ik met een zucht 'En hoe was jullie vakantie?'. Meteen beginnen de meiden door elkaar te praten. Milou zegt dat ze een nieuw vriendje heeft en Liz en Sandra hebben geshopt zijn naar het strand geweest en hebben leuke jongens ontmoet. Liz was namelijk met Sandra haar gezin mee op vakantie.Triiiiing. De bel gaat en met z'n vijven lopen we lachend naar het lokaal. Ik ga samen met Milou helemaal achteraan in de klas zitten en Liz en Sandra ploffen voor ons neer. nieuwe maar ook oude gezichten stromen de klas binnen. Er komt ook een meisje met lang bruin haar de klas binnen en een fel rode bril. Met grote ogen en open mond staar ik haar aan. Nee dit kan niet waar zijn. Niet in mijn klas. 'Waarom kijk je zo bang naar dat nieuwe meisje?' vraagt Milou grinnikend naast me. Dat meisje heeft me jaren lang gepest op de basisschool en niet zomaar gepest, ze behandelde me als slaafje, ze schold me uit en sloeg me soms wel eens. Ik zie dat Iris mij in het oog krijgt dus zet ik een gemene grijns op mijn gezicht. Het liefst storm ik nu op haar af en geef haar een stomp in haar gezicht. 'Ga je nog antwoordt geven?' vraagt Milou. 'Oja, sorry nou ik ken haar ergens van en ja... Lang verhaal'. 'Goeiemorgen klas 3A'begint mevrouw de wit. Een paar kinderen mompelen goeiemorgen terug en dan gaat ze weer verder. 'Zoals jullie zien zijn er een paar nieuwe leerlingen zouden die zo vriendelijk willen zijn en naar voren willen komen'. De niewe leerlingen komen naar voren en één voor één vertellen ze wat over zichzelf. Dan is de beurt aan Iris om iets over zichzelf te vertellen. 'Uhhm hoi, ik ben Iris en ik ben 14 jaar oud en mijn hobby's zijn badmintonnen en zingen' zegt ze er twijfelend achteraan. Meteen beginnen de jongens te schreeuwen dat ze moet gaan zingen. Iris kleurt rood aan en loopt snel weer naar haar plaats. Ik en Milou lachen en schreeuwen met de jongens mee. Iris krijgt tranen in haar ogen en rent de klas uit, mevrouw de Wit rent achter aan en de klas blijft over. Iris, Iris, Iris toch, je hebt de foute keus gemaakt om naar deze school te komen. Ik voel de kik die het gaf toen ik mee brulde met al geschreeuw. Ik grinnik dit wordt nog een leuk jaar.

leuk bedacht. 8,6

ik krijg hem nog ingeleverd van Sanne20072000

schrijf wedstrijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu