3.3. Amy1806

48 5 5
                                    

Nightingale



Tik, tik, tik. Langzaam open ik mijn ogen en kijk verward om me heen. Wat was dat? Na met half dichtgeknepen ogen mijn slaapkamer te hebben rondgekeken leg ik mijn hoofd weer op het kussen en probeer ik weer in slaap te komen. Tik, tik, tik. Weer dringt het geluid mijn oren binnen. Dit keer open ik mijn ogen helemaal en stap ik mijn bed uit. Ik stap in mijn paarse sloffen en kijk op mijn wekker. De groene cijfertjes geven aan dat het half één is. ik zucht en loop naar mijn raam toe. Ik maak de donker blauwe gordijnen langzaam open. Eerst zie ik het niet goed maar dan zie ik een nachtegaal zitten. 'Jij hebt me dus wakker gemaakt, kleine vriend' grinnik ik. De nachtegaal is warmbruin gekleurd en heeft een roodbruine staart. Ik open mijn raam en de nachtegaal vliegt gelijk naar binnen en gaat op mijn hand zitten. Ik kijk recht in zijn kleine zwarte oogjes. En dan vliegt hij het raam weer uit en gaat op het groene hekje zitten in de voortuin. Net als ik het raam weer dicht wil doen komt hij weer terug vliegen en gaat weer op mijn hand zitten. Het lijkt wel of hij wil zeggen dat ik mee moet komen. 'Wil je dat ik met je mee kom?' fluister ik. De nachtegaal tjirpt wat en vliegt dan het raam weer uit. snel doe ik het raam dicht en trek mijn schoenen aan. het klinkt misschien heel raar maar ik wil weten wat de vogel me wil laten zien als hij me wel wat wil laten zien. Zachtjes sluip ik naar beneden en open de deur naar buiten. ik stap de kou in en zie de vogel gelijk zitten op het groene hekje waar hij daarvoor ook al zat. Als ik dichter bij kom vliegt hij de weg. Ik ren de hem achterna en zo lijd hij me naar een andere plek.


De nachtegaal is op een tak in een boom gaan zitten midden in het bos. Hij heeft me naar een grote openvlakte in het bos geleid. Allemaal voor niks. Ik laat me op de grond zakken en denk na. Hoe dom kan ik ook zijn, ik volg een vogel naar een bos. En dan op het moment dat ik net op wil staan en weg wil lopen komt er iemand achter een boom vandaan. Het is een jongen met bruin haar van mijn leeftijd. Ik ben op één slag verliefd. Zijn mooie blauwe ogen kijken me vol passie aan. langzaam lopen we naar elkaar toen. Onze hoofden komen steeds dichter bij elkaar en dan... 'Elisa, wakker worden' schreeuwt mijn moeder van onder aan de trap. 'Nee, niet nu' kreun ik. ik rek me uit en open het gordijn. En wat zie ik daar zitten, een warbruingekleurde nachtegaal met een roodbruine staart en zwarte kraal oogjes

————————————————

Wauw, dit vind ik echt goed bedacht van je:)

9,0

schrijf wedstrijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu