7

4.2K 349 149
                                    

hoş geldiniz. Bölümü beğendiyseni oy vermeyi unutmayın lütfen. İyi okumalar 💗
————

"Anlamadım anlamadım. Siz neye geldiniz?"

Bekir hızla ayağa kalkıp misafirlere doğru meyledince kalkıp kolundan tuttum.

"Ay noluyo ya?" diye geri çekmeye çalıştım. Ayşe teyzeyle Talip amcaya döndüm ama herkes birbirine bakıyordu şu anda.

"Bekir! Otur yerine hele bi oğlum."

"Komutanım-"

"Bekir!"

Talip amcayla biraz daha bakışan Bekir beni arkasına çekip koltuğa geriledi ve beni de kendisiyle beraber oturttu. Deli gibi nefes alıp veriyor, gözlerini Ömer'den çekmiyordu.

"Biz sizi yanlış anladık galiba." diye söze girdi Talip amca. "Neye geldik, dediniz?"

Bense boynu ve suratı kıpkırmızı olmuş, öne doğru eğilip her an kalkabilecekmiş gibi oturan Bekir'e eğildim.

"Neye istiyorlarmış? Anlamadım." dedim.

Bekir'in gergin suratı bana dönüp tekrar Ömer'e döndü. Sonra sorumu yeni idrak etmiş gibi tekrardan bana döndü.

"Nasıl anlamadın?" dedi.

"Niye sinirlendin sen? Neye istiyorlarmış kızlarını?"

"Kızları derken, seni istemeye gelmişler."

"Haa," dedim kaşlarımı kaldırıp. "Kızları diye beni mi kastediyorlarmış?"

"Evet Defne." dedi gergin gergin. "Kız istemeye gelmişler işte. Neyini anlamadın anlamadım ki. Beni isteyecek değiller ya!"

"Kız isteme ne demek ki?"

Bekir'in gergin bakışları gitti. Yüzü gülmekle gülmemek arasında gelirken şaşkınlıkla baktı bana.

"Ne?" dedi sadece.

Hayır anlaşılmayacak ne vardı yani? Kız istemek de ne demekti ki? Neye istiyorlardı tam olarak?

"Neye isteyeceklerini anlamadım işte." dedim tuttuğum kolunu hafif sallarken.

Biz Bekir'le fısıldaşırken aralarında konuşan Talip amcayla Selami bey bir anda yükseldiler. Bekir bana olayı açıklayamadan Talip amca ayağa kalkıp Ömer'in üzerine yürümeye başlayınca hepimiz ayaklandık.

"Sen ne ara gördün kızımı da istiyorsun lan? Kız seni tanımaz etmez, tak diye buraya gelmek nereden esti aklınıza?" Sonra hızlıca bana döndü. "Gördün mü kızım sen bu adamı daha önce?" Parmağıyla Ömer'i işaret etti.

Kafamı Ömer'den çekip ona baktım. Hızlıca iki yana salladım. "Görmedim Talip amca."

"Bak!" diye bağırdı tekrardan. "Kız seni daha görmemiş bile. Hangi yılda yaşıyoruz lan görücü usulüne geldiniz?" Ortamda kimse Talip amcaya bir şey diyemezken o tekrar bana döndü. "İstiyor musun sen bu adamı tanımak?"

Ben niye durduk yere Ömer'i tanıyacaktım ki?

"İstemez komutanım. Niye istesin?"

"Bekir bi karışmasana oğlum sen?"

"Biz kapıda tanışmıştık aslında." dedim gerginlikle, ellerimle oynarken.

Bekir'in suratı yine bana döndü. Zaten ayağa kalktığımızdan beri beni sürekli arkasına çekiştiriyordu, çocuk gibi vücudumun yarısını onun arkasında saklıyordum.

"Neyi tanıştınız kızım? İstemiyorum desene." Bekir beni azarlayınca şaşkın gözlerimi onun üzerine çevirdim. E tanışmıştı ama yani!

Neriman teyze sinirle atladı. "Oğlum sen karışmasana. Kızım sen de bi şans ver. Melek gibidir benim oğlum."

SığınakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin