4.BÖLÜM:ABİ-KARDEŞ GÜNÜ

1.9K 91 8
                                    

4.Bölüm: Abi-Kardeş Günü

Arkadan gelen korna sesiyle ayrıldık. 

"Imm... Arabaya geçelim mi?"

"Olur."

O sürücü koltuğuna oturduğunda ben de yanındaki koltuğa oturdum. "Nereye gidelim?" diye sorduğunda omuz silktim. "Burası senin memleketin sen daha iyi bilirsin gezilecek yerleri."

"Beyazsu'ya gidelim diyeceğim de oraya yazın gitmek güzel olur. Tarihi yerler sever misin?"

"Fazlasıyla."

"Süper! O zaman Kasımiye Mederesesi'ne gidiyoruz." Ben susmuştum ama o muhabbet etmeye çalışıyordu.

"Buraya gelmeden önce nerede yaşıyordun?"

"Ankara."

"Ne iş yapıyorsun?" MİT'te çalıştığımı söyleyemezdim.

"Bilgisayar mühendisiyim." Yalan değildi ODTÜ bilgisayar mühendisliği mezunuydum. Bilgisayar mühendisliği okuduğum ve çok sayıda dil öğrendiğim için MİT ajanı olabiliyordum. Tabii bunun üzerine eğitim de almıştım.

"Vay be! Hangi üniversite?"

"ODTÜ," dediğimde ağzı sonuna kadar açılmıştı. "Niye bu kadar şaşırdın?"

"Biz Merdan'la dalga geçiyorduk da işte 4 çocuktan sonra sana zeka kalmamış diye... Şuan lafımı yuttum."

Kafamı salladım. Kısa bir süre sonra da medreseye varmıştık.

"Bilgilendirmemi ister misin?" dediğinde kafamı salladım.

"Kasımiye Medresesi'nin yapımına Artuklu Dönemi'nde başlanmış ve Akkoyunlu Hükümdarı Cihangiroğlu Kasım Padişah döneminde, 1457-1502 yıllarında tamamlanmış. Rivayetlere göre Kasım Paşa burada katledilmiş. Yine aynı rivayete göre, Kasım Paşa'nın kız kardeşi, Kasım Paşa öldüğünde kanlı gömleğini ağıtlar eşliğinde bu eyvanın duvarlarına sürmüş ve günümüzde o duvarlara su döküldüğünde ortaya çıkan izlerin Kasım Paşa'nın kan izleri olduğuna inanılıyor."

"Deneyebiliyor muyuz?" dediğimde güldü ve yandan bir bakış attı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"Deneyebiliyor muyuz?" dediğimde güldü ve yandan bir bakış attı. "İstersen..." 

"Bir de havuz rivayeti var. Medresenin avlusundaki havuzda akan suyun akışı ile doğumdan ölüme kadar insan hayatı ve sonrası simgelenmiş: Çeşmeden çıkan su doğumu, döküldüğü yer gençliği, ince uzun oluk olgunluğu ve suların bir havuzda toplanması ölümü temsil ediyor."

TEK ŞANSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin