BEN ACILAR DENİZİ OLMUŞUM, YAKLAŞMA
SULARIM TUZLU, SULARIM ZEHİR ZEMBEREK
BAKSANA; HERKES İÇİME DÖKMÜŞ ARTIKLARINI
ÜMİT YAŞAR OĞUZCAN
13.Bölüm: Özür Dilerim
"Berfin sıra sende." diyen Pamir'le düşünmeye başladım.
Ben hiç... Ben hiç salıncakta sallanmadım. Ben hiç kimseye nazlanamadım. Ben hiç şımaramadım. Ben hiç yaramazlık yapamadım. Ben hiç okula gidemedim. Ben hiç canım acıdığında ağlayamadım. Ben hiç çocuk olamadım...
"Ben hiç tatile gitmedim." dedim yapamadıklarımın arasındaki en basit şeyi söyleyerek.
Bu sefer diğerleri şaşkınlıkla bana bakıyorlardı. "Nasıl ya? Yazın köye bile gitmedin mi?"
"Köyüm yoktu ki."
"İmkanınız mı yoktu?" diye sordu Cihangir.
"Biz? İmkanımız diye bir şey yoktu Cihangir zaten ailem de yoktu." Bunu söylemek canımı acıtmıştı.
"Önceden 'Annenin bitirdiği hayatımı siz unutturursunuz sandım.' demiştin." dedi Asil yutkunarak. "O kadınla birlikte mi büyüdün?"
O kadının varlığını bile hatırlamak canımı öylesine yakıyordu ki... Geçmişi hatırladım. Yalvarışlarımı, bağırışlarımı, ağlayışlarımı... Çocuklar canı yandıklarında 'anne' diye ağlarlardı. Benim canımı yakan bizzat annemdi. Bu yüzden canım yandığında beni duysun, kurtarsın diye 'baba' diye ağlardım. Ağladığım için daha çok dayak yerdim. Sonra bir gün...
"Berfin! Abiciğim iyi misin?" Abimin endişeli sesi düşüncelerimi bölmüştü.
"İyiyim." dedim kısık bir sesle. Abim elini yanağıma götürünce ağladığımı yeni fark ediyordum. Yalandan öksürerek gözyaşlarımı sildim.
"Onunla mı büyüdün?" Merdan dehşete kapılmış gibi sormuştu. "Onun yetiştirdiği bir kız-"
"Kes sesini!" Beni ilk defa böylesine sinirli görüyor olacaklardı ki hepsi suspus olmuştu.
"Bana bak bir daha beni ona benzetirsen-"
"Ne yaparsın?!"
İkimiz de ayağa kalkmış birbirimize bağırıyorduk. "Senin benimle derdin ne lan! Ne yaptım ben sana?"
"İstemiyorum kızım seni evimde, yakınımda, çevremde! Sen niye yüzsüz gibi buradasın?!"
"Merdan haddini bil!" Pars'ın söylediklerine şaşırsam da odağımı ona çevirmedim.
"Merak etme kimse sana meraklı değil! Abim için geldim ben."
"Niye şimdi lan niye şimdi! Yirmi üç yıl geçmiş, koskoca yirmi üç yıl!"
"Hepinizin dilinde aynı cümle! İki kere DNA testi yaptırdım lan! Eğer merak ettiğin buysa paranızda gözüm yok!"
"Güldürme beni!" dedi alaylı bir tonda.
"Tamam, yeter bitirin kavgayı." diğerlerinin uyarması ikimizin de umurunda değildi.
"Senin karın ağrın başka değil mi Merdan?"
"Ne saçmalıyorsun sen?!"
"Tabii ya... Sen onu tanıyamadan, bir bebeği terk etmiş bir kadının senden sonra bir çocuğu olmasına dayanamıyorsun."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TEK ŞANS
РізнеMehru Berfin küçüklüğü harabede geçen bir kız... Onu yangından kurtaran Türk askerleri sayesinde hayatı değişti. Gerçek ailesiyle tanışan Mehru çocukluğunun katillerini de bulabilecek mi?