Ik ben vandaag 4x aan iets begonnen, maar het lukte me steeds maar niet om het af te maken. Dus als je denkt, jeetje wat is dit matig... I'm just Ken heeft al mijn energie gekocht maar ik moest van mezelf wat schrijven xx
Milo POV:
Het beste woord om de huidige situatie te omschrijven is spanning. Spanning tussen mij Robbie, spanning over wat er gaat gebeuren, maar ook spanning of ik alles wel goed begrepen heb en geen signalen door elkaar heen haal. Er heerst al langere tijd iets tussen mij en Robbie. Eerder dacht ik dat het enkel van mijn kant kwam, dat ik wanhopig genoeg was dat ik dingen was gaan verbeelden. Maar toen zelfs Matthy vroeg of er iets tussen ons gebeurd was, wist ik zeker dat het niet enkel tussen mijn oren zat.
Uit de kast komen voor de jongens kostte weinig moeite. We zaten bij Raoul op de bank toen ik een melding van Grindr kreeg, wat Koen vervolgens pontificaal deelde met de rest van de groep. Daarmee was dat opgelost en was het gesprek er ook meteen over opgehouden. Ik was nog steeds van de vrouwen, maar hier en daar een man ertussen kon ook gebeuren.
In de jaren dat ik met Robbie bevriend ben geweest zijn er vaker momenten geweest waarin ik ging twijfelen aan onze vriendschap. Het eerste moment dat ik me kan herinneren was voordat Robbie überhaupt een relatie kreeg. De opnames van een video waren wat uit de hand gelopen en het aantal shotjes dat ik had moeten nemen viel dusdanig zwaar dat ik niet meer naar huis kon rijden. Ik bleef wel vaker slapen in Casa del Huts, maar het luchtbed waar ik normaal op sliep leek verdwenen te zijn. "Je kan wel bij mij komen slapen. Mijn bed is groot genoeg, als je die koude poten, maar bij je houdt." Had hij gegrapt. De volgende ochtend werd ik als grote lepel wakker, met Robbie in mijn armen. Toen ik weg wilde gaan, had hij me snel teruggetrokken aan mijn arm. "Nog heel even, je bent lekker warm."
En vanaf daar leek het steeds vaker te gebeuren. Grapjes, waarvan ik twijfelde of het wel grapjes zijn. In Vegas, toen hij me voor de grap kuste. Op de boot, waar het nogmaals gebeurde. Maar toen het de derde keer buiten de opnames op een feestje gebeurde, twijfelde ik of hij nog wel een grap maakte.
Het is niet alsof we iedere dag besteden met het naar elkaar staren en flirten, maar opmerkingen worden er zeker gemaakt. "Als ik op mannen zou vallen, weet ik wel wie mijn type zou zijn." "Het zou illegaal moeten zijn om er zo goed uit te zien en met niemand mee naar huis te gaan." Maar daar blijft het meestal naar. Wat over en weer flirten, maar nooit iemand die actie onderneemt.
Sinds het uit is met Robbie zijn vriendin is hij steeds vaker bij mij te vinden. "Ik heb echt geen zin om naar huis te rijden, kan ik niet met jou mee?" Was het vanmiddag weer. De hele avond is het alsof we samen zijn. We koken samen, we doen samen de afwas en na het eten liggen we samen op de bank een film te kijken. Maar nog steeds is er geen van ons die het gesprek begint. Zonder verder overleg, staat hij rond elf uur op van de bank. "Kom je mee naar bed? Ik ben echt kapot na gisteren."
En daarmee gaan we ook samen weer naar bed. De eerste keren lagen we allebei volledig in pyjama gekleed stijfjes naast elkaar. Maar met de nachten verliezen we kledingstukken en afstand van elkaar. In enkel mijn onderbroek lig ik op mijn rug in bed. Robbie ligt op mijn borst, een been over mij heen en een arm die stevig om me heen klemt. Even denk ik dat hij al slaapt, tot hij iets omhoog komt. "Trusten, Milo. Bedankt dat ik weer mag blijven slapen." In plaats van weer te gaan liggen, leunt hij iets naar boven en kust hij me. Voor de eerste keer geen kusje van een paar seconden, maar een echte zoen. Zonder iets te zeggen gaat hij weer liggen.
Spanning, omdat ik niet weet of hij hier ligt omdat hij mij wil, of omdat hij de leegte die zijn vriendin achter heeft gelaten probeert te vullen met iets anders.
JE LEEST
alternative universe // bankzitters one shots
FanfictionEen heel boek schrijven, vasthouden aan een plot en echt iets afmaken? Nee bedankt. Welkom bij Alternative Universe, een verzameling van mijn hersenspinsels in One Shots.