BAB 8

19 2 0
                                    

Haiqal masuk kerja dengan hati yang masih terluka.Mujur kerjanya sudah siap semalam.Jika tidak pasti projek besar yang dia jalankan akan hancur gara-gara dia melayan perasaan kecewa terhadap Qaireen.Sedang dia duduk termenung dia terdengar bunyi bising di luar pejabatnya.Tiba-tiba-pintu biliknya dibuka dari luar.Wajah Qaireen terpampang di depan matanya.

"Maaf Tuan.Saya dah bagitahu Tuan tidak mahu diganggu oleh sesiapa termasuk Cik Qaireen.Tapi..."Terhenti kata-kata pembantu Haiqal bila Haiqal mengangkat tangan tanda tidak mengapa.Pembantu Haiqal keluar meninggalkan Haiqal dan Qaireen di dalam pejabat Haiqal.

"Sayang.I'm sorry sayang.I tak sempat buat apa-apa pun dengan dia."Ucap Qaireen dalam tangisannya.Haiqal tersenyum sinis.

"Tak sempat buat apa-apa?So kalau tak ada yang menganggu mesti kau sempat buatkan?Mesti kau sempat melepaskan nafsu kau."Balas Haiqal.Berubah wajah Qaireen saat mendengar panggilan Haiqal padanya sudah berubah.

"No sayang.Sebelum diorang datang i dah tolak dia.I cakap dengan dia apa yang i dengan dia nak buat ni salah.I baru nak buka pintu suruh dia balik.Tapi orang-orang tu dah ketuk dulu pintu rumah i."Jelas Qaireen.Haiqal memandang tajam wajah Qaireen.

"Enough with your lie Qaireen Azalea.He shouldn't be in your apartment at the first place.Unless if you wanna do it too.Why you didn't tell me if you are that horny so i can turn our engagement day into our wedding day Reen?I can satisfy you too if you are really that horny!You boleh buat dengan cara halal tapi you lebih memilihi cara haram.Why do you have to betray me Reen?WHY!!?"Jerkah Haiqal.Terangkat bahu Qaireen bila dijerkah begitu.

"Aku tak nak tengok muka kau lagi.Majlis pertunangan kita cancel.Kita putus.Aku tak nak hidup dengan perempuan macam kau.Hidup macam tak ada agama."Haiqal memberi kata putus.Dia masih sayang Qaireen.Tapi hatinya perit bila ingat apa yang Qaireen buat padanya.Dia tidak yakin dia boleh berlagak seperti tiada apa yang berlaku jika dia memaafkan perbuatan Qaireen dan menerima Qaireen semula.

"No sayang.No..Please don't leave me.I tak nak putus.Jangan tinggalkan i sayang."Rayu Qaireen.Haiqal memanggil pengawal untuk membawa Qaireen keluar dari syarikatnya.

"Bawa dia keluar.Lepas ni saya tak benarkan dia jejakkan kaki dia dalam syarikat ni.Ingat muka dia sampai bila-bila."Arah Haiqal pada pengawalnya.

"Baik tuan."Jawab pengawalnya.Pengawal itu meminta Qaireen keluar dari pejabat Haiqal tetapi gadis itu degil tidak mahu keluar.Pengawalnya terpaksa menarik tangan Qaireen dan memaksa gadis itu keluar.

"Please sayang.Jangan buat i macam ni.Jangan tinggalkan i please."Rayu Qaireen lagi.

"Just go Reen.I already threw you out from my heart as soon as you were caught red-handed.Your name is no longer in my heart.I pray that you find someone better than me."Ucap Haiqal lalu memberi pandangan dingin pada Qaireen.Haiqal memberi isyarat pada pengawalnya untuk membawa Qaireen keluar.Qairen di bawa keluar dengan paksa.Jeritan Qaireen tidak dihiraukan lagi oleh Haiqal.

⁘⁘⁘⁂MRS ARJUNA⁂⁘⁘⁘

Haiqal mengeluh kasar bila ternampak Qaireen bertunggu tangga di depan syarikatnya berminggu-minggu.Dia menghampiri Qaireen.Qaireen tersenyum lebar bila Haiqal menghampirinya.Sudah berminggu-minggu dia berlegar-legar di depan syarikat lelaki itu.

"Sayang.You marah i lagi ke?"Tanya Qaireen.Haiqal tersenyum sinis.

"Aku dah tak marah pada kau Reen sebab aku dah tak cintakan kau.Aku dah move on.Aku just simpati pada kau yang masih mengharap aku kembali pada kau.Move on lah Reen.Aku akan cari pengganti kau.So kau pun patut cari pengganti aku and stop coming here.Kau tak malu ke orang tengok kau hari-hari datang sini macam orang tak betul?"Ucap Haiqal.Dia sudah berjaya memadamkan nama Qaireen dari hatinya.Mungkin dia juga tidak benar-benar mencintai Qaireen kerana itulah dia boleh memadam nama Qaireen dari hatinya dengan mudah.

Mrs ArjunaWhere stories live. Discover now