BAB 38

26 0 0
                                    

"Hye precious."Haiqal menegur Dayang yang sedang membasuh pinggan di dapur.

"Apa yang you nak ni?It has been 3 years Naufal."Kata Dayang.Dia tidak memandang langsung ke arah Naufal.Dia hanya meneruskan basuhannya.Dia masih tidak faham apa yang Naufal mahukan darinya.Tiga tahun dah berlalu.Sekarang dia berada di rumah Amanda dan Haiqal sempena ulang tahun si kembar.Selama tiga tahun juga Naufal makin kerap menganggunya.

"Nothing.I just love teasing you."Hampir terlepas pinggan yang Dayang pegang bila Nuafal tiba-tiba berbisik ditelinganya.Entah bila lelaki itu merapat dia sendiri tidak perasan kerana terlalu fokus membasuh.

"Careful precious.You gonna get hurt."Bisik Naufal lagi sambil memegang pinggan yang hampir terlepas dari peganggan Dayang.Dayang menyelesaikan basuhan terakhirnya lalu berpusing menghadap Naufal.Merah wajahnya sebaik saja berpusing, wajah Naufal begitu dekat dengan wajahnya.Tangannya naik menutup mulut sendiri.Jarak mereka begitu dekat tapi masih tidak bersentuhan.Tangan Naufal memerangkap tubuhnya di sink.Serta merta dia teringat kembali apa yang Naufal bisikkan padanya tiga tahun lalu.

"You risau orang nampak atau you risau sebab jantung you tak tentu arah sekarang?U nak tahu something tak?Sekarang ni mata i nampak bibir you begitu menyelerakan.Lagi-lagi bila you bercakap i rasa macam...."Saja Naufal menggantungkan ayatnya.Wajah Dayang semakin merah mendengar kata-kata Naufal.Apa yang Naufal katakan itu benar.Entah kenapa jantungnya tak tentu arah bila berdekatan dengan jejaka itu.Kakinya tiba-tiba terasa lemah mendengar ayat terakhir Naufal.Dia hampir jatuh melorot ke bawah namun Naufal pantas memaut pinggang Dayang untuk mengelakkan gadis itu dari jatuh.

"Opps..Gotcha."Kata Naufal.


"Got weak leg precious?"Bisik Naufal kemudian mengenyitkan mata sebaik saja Dayang dapat mengimbangkan dirinya kembali.

"Jangan nak merepek.Tepi.I nak bawa air ke depan."Ucap Dayang dengan suara yang sedikit bergetar.Melihat tiada balasan dari Naufal, Dayang tiada pilihan terpaksa menolak dada Naufal hingga dia bebas dari kurungan Naufal pada kabinet itu.Kemudian dia terus mengangkat dulang dan berjalan ke ruang tamu dengan wajah yang masih merah.

"Tolong belakang sikit Naufal."Kata Dayang dengan mulut yang masih ditutup sebaik saja tersedar dari lamunannya.

"Kenapa you tutup mulut you?You fikir i nak buat apa?Apa yang ada dalam fikiran you precious?"Tanya Naufal bersama senyuman nakal.

"Tak..Tak ada apa-apa."Jawab Dayang.Matanya meliar ke sekeliling.Bimbang ada yang masuk dan salah faham bila lihat posisi mereka sekarang.Otaknya ligat berfikir bagaimana hendak membuatkan Naufal jauh sedikit darinya.

"Really?Then kenapa you tutup mulut.You fikir i akan kiss you ke?"Tanya Naufal lagi.Hilang segala cara untuk membuatkan Naufal jauh sedikit darinya bila dengar kata-kata Naufal.Dayang menurunkan tangannya lalu memandang tajam pada Naufal.

"You ingat otak i ni kotor ke nak fikir macam tu.You tu yang otak kotor.Duduk dekat-dekat dengan i ni tak rasa mengundang setan ke?"Marah Dayang.Naufal hanya tersenyum.Memang benar dia ingin saja mengucup bibir comel Dayang.Tapi ditahan keinginannya.

"Tu mata tu tengok mana.Tengok mata i bila i cakap bukan tengok mulut i."Habis saja Dayang berkata Naufal terus memandang tepat mata Dayang.Dayang terkedu dan terus terdiam.Dayang melilaukan pandangannya.Berdebar saat bertentang mata dengan Naufal.

"Eh kak Manda."Saja Dayang memanggil nama Amanda dengan harapan Naufal menjauh sedikit darinya.Tapi hampa bila Naufal hanya memusingkan kepalanya saja.Tangan Naufal masih setia memerangkap tubuhnya

"Are you try to trick me precious?Semua orang tengah sibuk tengok si kembar tiup lilin precious.You dengan i je yang ada dekat sini."Kata Naufal dengan senyuman nakal.

"Tolong jauh sikit Naufal."Pinta Dayang.Jantungnya benar-benar mahu meletup bila terlalu dekat dengan Naufal.Naufal semakin membuang jarak antara mereka.

"Na..Naufal."Hanya itu yang mampu Dayang ucapkan bila wajahnya dan wajah Naufal terlalu dekat hingga hidung mereka bersentuhan sambil memejam mata.Tangan digenggam kuat.Bergerak sedikit saja bibir mereka akan bercantum.Naufal tersenyum melihat reaksi Dayang.Dia melagakan hidungnya dan hidung Dayang sebelum menjarakkan diri dari Dayang kemudian berlalu pergi meninggalkan Dayang terpinga-pinga seorang diri.Amanda mengusap dadanya yang berdegup laju.

⁘⁘⁘⁂MRS ARJUNA⁂⁘⁘⁘

"Qaireen."Ucap Amanda perlahan namun masih dapat didengari oleh Haiqal.Amanda terpaku saat terpandang kelibat yang amat dikenali.Haiqal memandang ke arah yang Amanda pandang.Sebaik melihat Qaireen mula melangkah mendekati mereka dengan senyuman Haiqal menarik Amanda ke belakang tubuhnya.

"Manda..Qal.."Panggil Qaireen sebaik saja tiba di depan mereka.

"What do you want Reen?Tak cukup lagi ke dengan apa yang you dah buat tiga tahun lepas?"Tanya Haiqal dingin.Qaireen tersenyum pahit.Memang dulu dia  khilaf.Dia menyesal dengan apa yang dia buat tiga tahun lepas.

"Bie..let me talk with her."Pinta Amanda.Mata dia boleh lihat penyesalan di mata Qaireen.

"Tapi sayang..."

"Please..?5 minute is enough for you Reen?Or you need more time?"Tanya Amanda pada Qaireen dengan lembut.

"Baby...."Meleret suara Haiqal memanggil Amanda.Dia bimbang Qaireen datang hendak membalas dendam.Cukuplah sekali dia hampir kehilangan Amanda.Semua itu membuatkannya trauma.

"5 minutes should be enough.You can stay by Manda side if you afraid i do something to her Qal."Kata Qaireen.

"I'll stay with you baby?"Pinta Haiqal.

"Okay."Balas Amanda.Dia tahu Haiqal risau kerana itu dia membenarkan Haiqal menemaninya.

"Jom kita duduk dulu."Pelawa Amanda.Qaireen hanya mengangguk lalu mereka duduk di kerusi di halaman rumah Haiqal dan Amanda.

"I datang sini sebab i nak minta maaf pada both of you.I dah keluar dari penjara tiga bulan yang lepas.Hari ni baru i ada keberanian nak bersemuka dengan you dan Qal.Manda i'm so sorry about what happen.I menyesal sebab bersubahat dengan Baqhi.Pada awalnya i hanya berniat nak ganggu rumah tangga you je.Tapi bila Baqhi buat tawaran nak bantu i untuk dapatkan Qal, i terus jadi buta.Baik buruk semua i dah tak nampak.Yang i fikir masa tu adalah Qal.Tapi you jangan risau.I dah redha Qal bukan jodoh i.I just datang nak minta maaf dengan you berdua sebelum i pergi."Ucap Qaireen.

"You nak pergi mana Reen?"Tanya Amanda.

"Malam ni i akan naik flight merantau ke negara orang.Maybe i tak akan balik Malaysia lagi.I'm trying to change myself into the better person."Jawab Qaireen bersama senyuman.

"alone?"Tanya Amanda lagi.

"Yes.I hope both of you can forgive me so if anything happen in my flight,at least dosa i pada you dah dimaafkan."Balas Qaireen lagi.

"I ni memang muka tak malukan?Dah buat salah pada you tapi masih nak you maafkan i sedangkan i tak layak dapat kemaafan tu."Kata Qaireen lagi bila Amanda dan Haiqal masih diam.

"Jangan cakap macam tu.I doakan you sentiasa selamat dekat mana je you berada.Inn Shaa Allah,you akan sentiasa ada dalam lindungan-Nya and i dah maafkan you Reen.I doakan you bertemu jodoh yang baik."Kata Amanda.Amanda memandang Haiqal.Haiqal faham maksud pandangan Amanda itu.

"I pun dah maafkan you Reen.Semoga you jumpa lelaki yang akan jaga you dengan baik."Ucap Haiqal pula.Qaireen tersenyum memandang pasangan itu.

"Thanks sebab sudi maafkan i.Kalau macam tu i minta diri dulu."Kata Qaireen.

"Eh jomlah masuk dulu.Hari ni kami buat sambutan birthday anak kami si kembar tu."Pelawa Amanda.

"Eh tak apa Manda.I nak kena balik dah sebab nak packing baju.Petang ni dah kena ada dekat airport."Jawab Qaireen.

"Yeke?You tunggu kejap."Amanda masuk ke dalam sebentar dan diikuti Haiqal.Mereka kembali pada Qaireen dengan sebungkus makanan.

"Eat this sebelum naik flight okay?"Kata Amanda sambil menghulur bungkusan makanan.

"Buat susah je Manda.Oh ya.I almost forget.This is for the twins."Balas Qaireen sambil menghulurkan 1 beg kertas pada Amanda.

"Thanks Reen."Ucap Amanda.

"I balik dulu ye."Ucap Qaireen.Qaireen terkedu bila Amanda tiba-tiba memeluknya.

"Please take care of yourself okay.I dah maafkan you.You tak perlu terus hidup dengan rasa bersalah okay."Ucapa Amanda saat memeluk Qaireen.

"Thanks again Manda.I hope we can be friend from now on."Ucap Qaireen.

"Just call me kalau you ada nak cerita apa-apa okay?"Pesan Amanda.Haiqal hanya tersenyum bangga dengan sifat baik isterinya.

⁘⁘⁘⁂MRS ARJUNA⁂⁘⁘⁘

Hari lahir Dayang hampir tiba beberapa hari lagi.Dayang membuat keputusan untuk bercuti di negeri dibawah bayu.Sampai saja di hotel yang sudah ditempah dia terus memasuki bilik hotelnya.Tiada siapa yang tahu dia bercuti di situ.Dia hanya memberitahu akan pergi bercuti saja pada keluarganya.

Setelah berehat Dayang bersiap-siap hendak berjalan disekitar hotel.Mengikut jadual yang dia cari hari ini ada pasar malam berdekatan hotel.Jadi dia ingin turun untuk membeli makanan yang boleh dimakan malam nanti.Setelah puas berjalan dan dapat beli makanan yang hendak dimakan,Dayang kembali semula ke hotel.

Dalam perjalanan pulang ke hotel dia ternampak satu kafe.Dia masuk ke dalam kafe itu lalu memesan air kegemarannya.Tekaknya ingin merasa air perisa kegemarannya sama rasa dengan di semenanjung atau tidak.Setelah mendapatkan air yang dipesan Dayang berpusing untuk keluar.Terhenti langkahnya bila nampak seseorang yang amat dia kenal.Pada masa yang sama Naufal juga memandangnya dengan senyuman.

Senyuman Naufal beralih ke arah seorang gadis yang baru duduk disebelah jejaka itu.Dayang lihat gadis itu agak seksi.Dayang cepat-cepat keluar dari kafe tersebut.Dayang berjalan laju menuju ke hotelnya.Butang lif ditekan.Dayang terus masuk ke salah satu lif yang terbuka.Sebaik saja masuk ke dalam lif Dayang menekan butang tutup lif dengan cepat kerana dia nampak Naufal dari jauh sedang mengikutinya.

Nafas lega dilepas perlahan.Dayang terus masuk ke dalam biliknya.Makanan yang dibeli diletakkan atas meja.Entah kenapa hatinya sedih melihat Naufal bersama perempuan lain.Dia keliru dengan perasaannya sendiri.Malas hendak melayan perasaan Dayang bangun lalu makan makanan yang dibeli tadi.

Disisi Naufal pula,jejaka itu tersenyum melihat reaksi gadis itu.Nampaknya rancangannya berjaya.Dia semakin yakin Dayang mempunyai perasaan yang sama sepertinya.Dia memang mengikuti Dayang ke negeri dibawah bayu ini tanpa pengetahuan gadis itu.Sebaik saja Haiqal memberitahunya gadis itu akan pergi bercuti sendirian dia terus mengemas pakaiannya.Untung dia mempunyai kawan seperti Rais yang boleh dapatkan semua maklumat dalam sekelip mata.

Mrs ArjunaWhere stories live. Discover now