BAB 30

17 1 0
                                    

Amanda mencelikkan matanya perlahan.Pandangan pertama yang dia nampak adalah dada bidang Haiqal yang tidak berbaju.Cepat saja dia ingin bangun namun pinggangnya ditahan dengan tangan  Haiqal.Amanda mendongak memandang Haiqal.Pandangan mata redup Haiqal menyapa matanya.

"Where do you think you going sugar?You still on leave today right?"Tanya Haiqal dengan suara baru bangun tidurnya yang serak basah.

"Baby nak buat breakfast."Jawab Amanda.

"Are you forget something?"Tanya Haiqal lagi.Amanda menelan liurnya sendiri.Semasa di kampung Amanda sedar lebih awal dan bangun perlahan-lahan untuk mengelakkan morning kiss Haiqal.Hari ini sepertinya dia tidak dapat mengelak lagi.

"Dekat kampung mungkin sayang dapat mengelak.But we at our home now baby.i wonder how will you avoid it hm?"Kata Haiqal lagi.Amanda menggigit bibirnya.

"Okay fine.I give your morning kiss back."Kata Amanda lalu dalam keadaan mengiring menghadap Haiqal, dia mendekatkan wajahnya dengan Haiqal.Dia melekapkan bibirnya pada bibir Haiqal.Haiqal tersenyum dalam ciuman bila Amanda hanya sekadar melekapkan bibir mereka tanpa ada apa-apa pergerakkan.

"What are you doing just now baby?"Tanya Haiqal.

"I'm giving you your morning kiss."Jawab Amanda.

"That's not how my morning kiss supposed to be.My morning kiss suppossed to be like this."Kata Haiqal.

Amanda baru saja hendak menjawab Haiqal tiba-tiba menekan bibirnya kembali hingga Amanda yang dalam keadaan mengiring hilang imbangan dan terbaring terlentang ke belakang.Haiqal menindih separuh badan Amanda.Tangan Haiqal memegang leher Amanda sambil mengucup bibir yang sudah menjadi kegilaanya.Amanda mengenggam kuat tangan Haiqal menandakan dia hampir kehabisan nafas.Haiqal yang faham dengan itu perlahan melepaskan bibir Amanda.Tercungap Amanda mengambil nafas.Hanya sebentar sajak, bibir Amanda kembali dilumat lembut sementara tangannya meramas lembut tepi pinggang Amanda.

"Hmm..Kali ni bertahan lebih lama sikit dari first time."Bisik Haiqal sambil menggeselkan hidungnya ditelinga Amanda.Wajah Amanda sudah merah menahan malu.

"Can i go making our breakfast now?"Tanya Amanda.Dia perlu keluar dari situasi ini.Dia hampir tergoda dengan Haiqal.Jika dia tidak keluar sekarang dia akan tergoda dengan apa yang Haiqal buat sekarang.Dia bimbang jika dia membenarkan Haiqal menyentuhnya sekarang bimbang dipertengahan jalan dia yang hentikan sendiri gara-gara kejadian itu.Dia tidak mahu menyeksa Haiqal.

"Not need.Go take a shower we eat at our cafe."Bisik Haiqal lagi.Kali ini Haiqal menggeselkan hidungnya di leher Amanda pula.Tegang segala urat di leher Amanda.Haiqal tersenyum kelakar bila dengar Amanda menelan liurnya berkali-kali.

"Ou..Our ca..Cafe?"Tanya Amanda dengan nafas yang tertahan.

"You will know once we get there."Kata Haiqal lagi sambil menyedut haruman pada leher Amanda.

"Okay.Baby mandi dulu."Kata Amanda perlahan.Haiqal melabuhkan satu ciuman pada leher Amanda sebelum melepaskan gadis itu.Amanda terus bangun mandi dan bersiap untuk keluar makan pagi bersama Haiqal.

⁘⁘⁘⁂MRS ARJUNA⁂⁘⁘⁘

"This is our cafe baby.Remember when we fighting here?"Kata Haiqal sebaik saja mereka duduk di tempat yang kosong dalam kafe itu.Amanda tersenyum mendengar kata-kata Haiqal.

"Yeah.I remember.I remember when i said you ruin my day.I'm sorry about that."Kata Amanda sambil ketawa perlahan.

"It's okay.That time we have a bad introduction.Kawan bie cakap jangan benci sangat nanti berjodoh and you know what?I really hate you that time and bie cakap kalau ada baby sorang je perempuan dalam dunia ni,bie sanggup tak kahwin.But Allah dah susun cantik takdir kita sayang.You are my fate baby.Bie tak sangka bie akan sayang dan cintakan baby sedalam ni."Kata Haiqal sambil mengenggam lembut tangan Amanda.Amanda tersenyum mendengar kata-kata Haiqal.

"kita ni memang berjodoh bie.Bie ingat tak masa kita jumpa dekat mall yang bie ambil jajan yang baby tengah cuba capai tapi tak dapat tu?"Tanya Amanda.

"Yeah.I remember that.Why?"Tanya Haiqal pula.

"I said what you just said.Ada staff baby nama Syafiqah.Dia kata jangan benci sangat.Nanti berjodoh.Baby pun cakaplah kalau bie sorang je lelaki yang wujud dalam dunia ni,baby sanggup jadi anak dara tua."Kata Amanda.Pecah tawa mereka berdua.

"Bie tahu apa yang jadi pada baby dulu buat baby tak percaya dan takut dengan lelaki.Tapi trust me.Tak semua lelaki macam tu.Bie betul-betul ikhlas jadikan baby sebagai penghuni hati bie.Peneman bie di syurga nanti.Bie bersyukur baby adalah jodoh bie."Kata Haiqal.Amanda hanya memberikan senyuman.Hatinya sudah lama mencintai Haiqal.Melihat kesungguhan jejaka itu, rasa cinta untuk Haiqal semakin mendalam.

"Sampai hati you curang dengan i fazli?"Tiba-tiba satu suara perempuan menjerit di dalam kafe itu.Haiqal dan Amanda tersentak dengan jeritan itu lalu menoleh.

"Liza please jangan buat hal dekat sini.Malu orang tengok.Kita balik."Pujuk lelaki yang bernama Fazli.Amanda lihat wajahnya nampak kusut sekali.Wanita yang menjadi orang ketiga juga sudah merah wajahnya.

"Oh malu.Eh betina kau tahu malu ke?Goda suami orang tu tak malu ke?"Perempuan yang bernama Liza itu menyoal wanita itu

"Stop it liza!"Marah Fazli.

"Stop you said?You rise your voice to me for this women?"Soal Liza

"I'm sorry okay But please stop.Do i have to tell you here why i do this?Infront everyone?"Tanya Fazli.

"Yess!Tell me now!"Jerit Liza.

"You always avoid when i try to touch you.We are husband and wife but we didn't sleep together even once.I lelaki Liza.Kalau kita belum kahwin, i masih boleh kawal nafsu i.Tapi bila kita dah kahwin macam mana i nak kawal diri i bila ada isteri yang sah untuk i sentuh depan mata i?You ask for it Liza.You yourself make me tell the whole world about this.I already said we talk at home,but you insist staying here."Luah lelaki itu.Amanda terkedu mendengar kata-kata lelaki itu.Dia mula berfikir adakah Haiqal akan buat begitu jika dia masih belum memberi jejaka itu haknya sebagai suami.Amanda lihat perempuan itu mengalirkan airmata.

"Really Fazli?Do you really have to do this just because we didn't sleep together?We're just married 3 month Fazli.You know the reason why we didn't sleep together yet.You didn't even make any effort to comfort me and yet you find another women as a place to release your lust?"Liza menghentikan kata-katanya.Fazli terkedu mendengar kata-kata Liza.Liza menarik nafas sebelum menyambung kata-katanya semula.

"Thanks Fazli.Thanks for this.I think we sholud get a divorce.Let me know when you are free.Lafaz kan cerai dekat mahkamah nanti."Usai berkata,Liza meninggalkan kafe itu.Fazli terus bangun mengejar isterinya.Amanda lihat wanita yang menjadi orang ketiga itu juga bangun meninggalkan kafe itu.Amanda memandang semula pada Haiqal lepas suasana kembali tenang.

"Don't worry sayang.Bie tak akan buat macam tu."Kata Haiqal bila lihat reaksi Amanda.Kalau Amanda terpukul mendengar kata-kata lelaki itu,dia pula terpukul dengan kata-kata wanita itu.Dia lega kerana dia tidak membuat tindakkan bodoh seperti lelaki itu.Dia hampir-hampir memaksa Amanda pada malam pertama mereka sah menjadi suami isteri.Mujur tangisan Amanda waktu itu menyedarkan dirinya.Jika dia buat begitu pasti dia akan menyesal seumur hidup.

"I'm sorry bie."Hanya itu saja yang mampu Amanda katakan.Haiqal hanya senyum lalu mengajak Amanda pulang setelah mereka selesai makan.

Malam itu Amanda sudah membulatkan keputusannya.Dia sudah lama rasa selesa bersama Haiqal.Hatinya yakin Haiqal mampu membuatnya melupakan kejadian yang menimpanya.Dia berlalu masuk ke dalam bilik baju mereka dan mengambil baju tidur yang Haiqal berikan padanya sebagai tanda dia bersedia menjadi isteri Haiqal yang sesungguhnya.Amanda menelan liurnya sebelum menyarungkan baju tidur itu ke tubuhnya.Dia duduk di sofa yang ada di bilik mereka sementara menunggu Haiqal masuk dengan jantung berdegup laju.

Haiqal yang menonton tv berseorangan di bawah mula tercari-cari Amanda.Dia lihat Amanda banyk termenung lepas balik dari kafe pagi tadi.lepas mengemas dapur tadi pun dia lihat Amanda terus naik ke bilik.Haiqal lihat jam sudah menunnjukkan sudah pukul 10 malam.Haiqal menutup tv dan suis lampu lalu terus naik ke bilik setelah memastikan semua pintu sudah rapi terkunci.Haiqal membuka pintu bilik kemudian dia terpaku dimuka pintu.


Mrs ArjunaWhere stories live. Discover now