Amanda merasa berat hendak pulang.Haiqal berkeras hendak balik kerana traumanya.Walaupun dia dah meyakinkan Haiqal dia sudah tidak trauma lagi,Haiqal tetap berkeras hendak pulang.Lambat-lambat Amanda turun ke bawah.Dia lihat Hajah Asmah dan Puan Roziah sudah menunggunya di bawah.
"Baby..Lain kali kita datang lagi.Bukannya kita tak datang terus."Pujuk Haiqal bila Amanda membuat wajah sedih.
"Tapi kita baru 3 hari dekat sini.Kita stay lagi 2 hari la eh?"Amanda cuba memujuk Haiqal lagi.
"No baby.Okay macam ni.Sekarang kita balik dulu.Lets heal your trauma first.Trauma baby dah hilang nanti kita ajak mummy dengan daddy balik sini sekali.lagi ramai kan lagi meriah."Pujuk Haiqal lagi.
"Yelah..."Jawab Amanda akhirnya mengalah.Hajah Asmah dan puan Roziah tersenyum melihat keletah Amanda yang merajuk dengan Haiqal.
"Nenda..Mak long.Sorry Manda kena balik awal.Manda nak stay lama sikit.Tapi Arjuna nak balik dulu.Nanti Kami datang lagi dengan mummy dan daddy okay?"Kata Manda pada Hajah Asmah dan Puan Roziah
"Tak apa Manda.Datang je bila-bila Manda nak.Pintu rumah ni sentiasa terbuka untuk Manda.Selagi hayat nenda ada,nenda akan sentiasa sambut kedatangan Manda."Kata-kata Hajah Asmah mengundang sebak pada hati Amanda.Layanan Hajah Asmah sedikit sebanyak menghilang rindu pada arwah tokwannya.
"Manda akan selalu call nenda tau."Kata Manda lalu memeluk tubuh tua itu.
"Mak long nanti Manda datang lagi, kita buat kuih sama-sama lagi ye."Kata Manda lalu salam dan cium tangan mak saudara Haiqal itu.
"Ye la sayang.Nanti jangan lupa call mak long tau.Kuih karipap frozen maklong dah bungkus.Kamu makanlah nanti."Balas Puan Roziah.
"Terima kasih maklong."Ucap Amanda.Puan Roziah hanya mengangguk sambil mengusap kepala Amanda.
"Sorry nenda..Mak long..sebab Qal balik awal."Kata Haiqal pula.
"Tak apa Qal.Kesihatan mental Manda lagi penting.Kamu boleh datang sini bila-bila masa je.Yang penting Manda dah sihat."Kata Hajah Asmah.Puan Roziah mengangguk mengiyakan kata-kata Hajah Asmah.
"Kami balik dulu ye."Kata Haiqal.Dia lega nenek serta mak longnya memahami keadaan Amanda.
"Elok-elok bawak kereta."Pesan Hajah Asmah.
"Baik nenda."Jawab Haiqal.
"Dah sampai nanti bagitahu."Pesan puan Roziah pula.
"Okay mak long."Balas Amanda.Haiqal membunyikan hon sebelum memandu kereta keluar meninggalkan perkarangan rumah Hajah Asmah.
⁘⁘⁘⁂MRS ARJUNA⁂⁘⁘⁘
"Sayang..Kita dah sampai."Haiqal mengejutkan Amanda yang tidur lena disebelahnya.
"Hm...Ngantuk..."Rengek Amanda.
"Okay tak apa.Baby sambung tidur.Bie angkat baby naik bilik terus."Terus segar mata Amanda sebaik mendengar kata-kata Haiqal.Dia masih malu lagi bila dia sudah stabil dan ingat kelakuannya yang merengek-rengek meminta Haiqal bila dia lihat Haiqal tiada di depan matanya.
"Eh tak apa.Mata i dah segar.Tiba-tiba hilang mengantuk."Laju Amanda berkata.
Cup!Bulat mata Amanda bila Haiqal tiba-tiba mengucupnya sekilas.
"Ke..kenapa you kiss i?"Tanya Amanda dengan mata terkebil-kebil.
Cupp!Satu lagi ciuman hinggap dibibir Amanda.
"Arjuna!"
Cupp!!
"Apa you buat ni?Sekarang dah malam.You kiss i pagi je.Mata you rosak ke?"Tanya Amanda lagi dengan mulutnya ditutup dengan tangan.Haiqal menarik tangan Amanda lalu mengucup bibir Amanda lama.Wajah Amanda sudah bertukar merah kerana malu dan hampir kehabisan nafas.
"Biee.."Rengek Amanda dengan nafas yang tercungap sebaik saja Haiqal meleraikan ciuman.
"That's how you supposed to call me."Bisik Haiqal.Amanda baru teringat panggilannya pada Haiqal tadi salah.
"I already remind you many time.Its not my fault."Bisik Haiqal lagi.Amanda terdiam
"Jom masuk.Banyak benda lagi bie nak buat dengan baby...IN PRIVATE."Kata Haiqal.Ayat terakhir sengaja ditekankan bersama senyuman nakal.Amanda rasa meremang mendengar ayat terakhir Haiqal.
"Baby masuk dulu."Ucap Amanda lalu kelam kabut buka pintu berlari masuk ke dalam rumah dan naik ke bilik terus.Haiqal ketawa besar melihat gelagat Amanda yang gelabah bila diusik begitu.
Amanda menutup pintu bilik dan terus mencapai tuala untuk mandi.Di dalam tandas dia mengusap dadanya yang berdebar hebat bila Haiqal berkelakuan seperti tadi.Setelah debarnya hilang Amanda membersihkan diri.Selesai mandi dia baru sedar dalam kelam kabut gara-gara Haiqal tadi Amanda lupa membawa bajunya sekali.
Amanda membuka sikit pintu bilik air lalu menjengahkan kepalanya keluar untuk melihat sama ada Haiqal ada di bilik atau tidak.Bila sudah yakin Haiqal tiada dibilik,Amanda keluar lalu terus berlari ke arah pintu dan mengunci pintu bilik supaya Haiqal tidak dapat masuk sementara dia memakai baju.Amanda mula melangkah ke arah bilik baju setelah merasa selamat.
"Jangan risau.Kalau baby tak kunci pintu pun tak ada orang akan masuk sebab dalam rumah ni hanya ada kita berdua je."Terhenti langkah Amanda bila mendengar suara Haiqal ada di bilik itu.Haiqal menelan liurnya melihat Amanda berkemban tuala separas peha dengan rambut panjang mengurai yang masih basah.Pemandangan sebegitu benar-benar mampu merobohkan imannya.Kali kedu dia melihat tubuh isterinya yang hampir separuh bogel itu.
Amanda memandang ke arah kiri, Haiqal berdiri disudut bilik yang sedikit malap pencahayaannya dengan tangan di dalam poket seluar.Haiqal mula mendekati Amanda dengan langkah perlahan.Butang baju kemejanya dibuka satu persatu sengaja ingin mengusik Amanda yang sudah pucat wajahnya.
Amanda yang lihat Haiqal sudah mula bertingkah nakal terus membuka langkah ingin lari masuk ke dalam tandas semula.Namun Haiqal lebih pantas menarik pinggang Amanda hingga melekap rapat tubuh mereka berdua.Wangian yang keluar dari tubuh Amanda membangkitkan keinginan lelakinya.
"Hmm..Baby nak goda bie lagi ke ni?"Tanya Haiqal.Dia membongkok sedikit lalu digeselkan hidungkan dari leher naik ke telinga Amanda.Amanda mengeliat kegelian bila Haiqal menyentuh tempat sensitifnya.Dada Amanda dilanda debar semula.Dia hampir terbuai dengan belaian Haiqal.
"Bu..bukan.Baby lu..lupa bawak baju lagi masa mandi ta..tadi."Balas Amanda tergagap.Tangannya menggengam kuat tualanya bimbang terlucut.Matanya terpaku melihat dada bidang Haiqal yang terdedah gara-gara Haiqal membuka separuh butang bajunya.
"Ye ke?Bie ingat baby nak goda bie."Haiqal mula mengucup leher Amanda hingga Amanda terdongak terbuai dibelai begitu.Leher Amanda yang terdedah itu Haiqal gigit perlahan hingga Amanda mendesis bila terasa sakit waktu Haiqal menggigit lehernya.Haiqal tersenyum kerana berjaya meninggalkan kesan merah pada leher Amanda.Kaki Amanda tiba-tiba terasa lemah untuk terus berdiri.Merasakan Amanda seperti tidak kuat berdiri,Haiqal mendudukkan Amanda dibirai katil.
"Pergi pakai baju cepat.Lepas bie siap mandi,baby tak siap pakai baju lagi,bie buat baby jadi dinner bie malam ni."Kata Haiqal sambil melepaskan pelukkan pada pinggang Amanda.Haiqal terus berlalu masuk ke tandas.Sementara Amanda menepuk kakinya yang tiba-tiba lemah hendak berdiri.Bila kakinya sudah kuat hendak berdiri terus dia berlari ke bilik baju untuk memakai baju sebelum Haiqal siap mandi.
⁘⁘⁘⁂MRS ARJUNA⁂⁘⁘⁘
"ladybos ada orang nak jumpa."Kata Syafiqah.
"Siapa?I rasa i tak ada janji dengan sesiapa pun."Tanya Amanda pelik.Setahunya hari ini dia tiada temujanji dengan sesiapa.
"Dia tak nak bagitahu nama dia."Jawab Syafiqah.
"Okay takpe.Bagi dia masuk,"Arah Amanda.Syafiqah mengangguk lalu keluar untuk memanggil tetamu misteri yang ingin berjumpa dengan Amanda.
"Qaireen?"Tanya Amanda.
"Yes.That's my name.So how's your life with my boyfriend?"Tanya Qaireen.
"Correction.Ex- boyfriend Miss Qaireen.He is my husband now."Tiba-tiba Amanda rasa hendak mengamuk bila bekas kekasih suaminya masih mengaku suaminya sebagai kekasihnya lagi.
"Well we never break off.He just angry with me.So he still my boyfriend."Kata Qaireen dengan angkuh.
"Even dia masih boyfriend you pun dia adalah suami i and dia tak akan kahwin dengan you.Meanwhile you masih gila bayang tak boleh move on dari dia.Memalukan diri sendiri dengan mengaku suami orang sebagai kekasih you ,sedangkan suami orang tak nak pun berkahwin dengan you."Balas Amanda panjang lebar.
"Wah depan Haiqal haritu tak nak pula you menjawab macam ni.Bila Haiqal tak ada berani pula you jawab macam ni.Dasar perempuan dua muka.Mesti you kahwin dengan dia sebab harta dia je kan?Sampai sanggup gadai body sendiri pada Haiqal."Balas Qaireen.
"I dua muka pun, i ada curi muka you ke?Kalau i kahwin dengan dia sebab harta, ada mengurangkan duit dalam akaun bank you tak?I gadai body pada suami i ada menganggu you ke?Sekurang-kurangnya i gadaikan body i pada SUAMI I YANG SAH DAN HALAL."Balas Amanda semula.
Mendengar kata-kata perli yang memang ditujukan padanya,Qaireen mengangkat tangan cuba menampar Amanda,namun Amanda lebih pantas menepis kuat tangan Qaireen lalu melayangkan penampar pada pipi Qaireen.
"Like Arjuna said.Only Arjuna can touch me.Well you know touch me with full of love and pleasure like this"Bisik Amanda dengan senyuman sinis sambil menyelak rambutnya ke belakang mendedahkan lehernya yang merah bekas gigitan Haiqal semalam pada Qaireen yang tergamam menerima tamparan dari Amanda.Hati Qaireen semakin sakit melihat tanda merah di leher Amanda.
"Baqhi tunjuk dekat dia jalan keluar please.Thank you."Arah Amanda pada Baqhi yang kebetulan lalu di depan pejabatnya.Qairen menghentakkan kaki lalu melangkah keluar diiringi Bahqi.Sebaik saja ditinggal bersendirian di bilik, Amanda duduk termenung mengingat kembali kata-kata Qaireen yang masih menganggap Haiqal sebagai kekasihnya.
YOU ARE READING
Mrs Arjuna
RomanceSetiap hari Amanda Kirana akan menerima kejutan dari seseorang yang misteri.Kecantikkannya membuatkan ramai jejaka tergilakan dirinya Kejadian hitam yang terpalit dalam hidup Amanda Kirana membuatkan gadis itu tidak mahu menerima mana-mana lelaki da...