BAB 9

18 3 0
                                    

Malam itu Haiqal dan ibu bapanya bermalam di rumah keluarga Amanda.Jam sudah menunjukkan pukul 1 pagi.Dia tidak dapat melelapkan mata pada malam itu kemudian dia keluar dari biliknya untuk duduk di luar rumah mengambil udara malam.Setelah beberapa minit duduk di luar Haiqal berjalan untuk masuk ke rumah semula.Saat berjalan matanya meliar lihat sekeliling sepanjang perjalanan kemudian matanya menangkap susuk tubuh Amanda ditingkat dua sedang duduk termenung memandang langit.

Haiqal masuk ke dalam rumah kemudian dengan perlahan naik ke tingkat atas di mana Amanda berada.Haiqal mendekati Amanda ingin menegur gadis itu.Bila sudah hampir dengan gadis itu langkah kaku saat terdengar esakan halus terbit dari bibir gadis itu.Dia lihat gadis itu mengesat air mata yang mengalir.Haiqal hanya diam membiarkan gadis itu menangis melepaskan apa yang terbuku walaupun dia sendiri tidak tahu apa yang membuat gadis itu menangis.

"Arghmmpppp..."Terjerit Amanda saat dia bangun dan berpusing ingin kembali ke biliknya dan lihat Haiqal berada dibelakangnya.Namun pantas Haiqal menarik pinggang Amanda lalu menekup mulut gadis itu dengan tangannya supaya jeritan gadis itu tidak didengari sesiapa.Setelah yakin gadis itu sudah bertenang dari rasa terkejut Haiqal melepaskan pinggang dan tekupan tangannya pada mulut gadis itu.

"Aa..Apa you buat dekat sini?"Tanya Amanda tergagap sedikit.Amanda menjauh sedikit dari Haiqal.Hatinya sudah terbakar bila Haiqal memeluk pinggangnya tadi.

"I nampak you duduk sini masa i ambil angin dekat luar tadi.So i naik lah sini."Jawab Haiqal.

"Oh..I masuk bilik dulu.You nak duduk sini, duduklah."Kata Amanda lalu terus bergerak ingin kembali ke biliknya.Namun Haiqal menghalang laluannya.Haiqal menarik tangan Amanda untuk duduk di situ bersamanya.

"Eh apa main pegang-pegang tangan orang ni?"Marah Amanda sambil menepis kuat tangan Haiqal yang memegang tangannya.

"Kenapa you menangis?"Tanya Haiqal sambil duduk di kerusi tidak peduli dengan amarah Amanda.

"I tak rasa you berhak tahu."Jawab Amanda lalu kembali berjalan untuk pergi dari situ.Haiqal menarik tangan Amanda sedikit kuat hingga gadis itu terduduk di atas pangkuannya kemudian tangannya naik menutup mulut Amanda kerana dia tahu gadis itu akan menjerit.Dapat dia lihat betapa bulatnya mata gadis itu seolah-olah mahu terkeluar dari soket matanya.Haiqal mendekatkan bibirnya ke telinga Amanda.

"Sit here or i kiss you here."Bisik Haiqal di telinga Amanda sambil matanya turun memandang bahagian bibir Amanda yang masih ditutup dengan tangannya.Walaupun cahaya tidak begitu terang namun dia dapat lihat wajah gadis itu sudah kemerahan.

"Hmmp..hmp..hmpph!"Amanda cuba bercakap walaupun mulutnya masih ditutup tangan Haiqal.

"Ops..sorry..Do not scream.If you scream i won't think twice about kiss you until you're out of breath."Ucap Haiqal lalu melepaskan tangannya dari menutup mulut Amanda.Amanda cuba bangun dari duduk di atas pangkuan Haiqal namun tangan Haiqal menahan dengan memeluk pinggangnya.

"Let me sit on the chair not on your lap!"Ucap Amanda perlahan dengan suara yang bergetar kerana menahan marah pada Haiqal yang sesuka hati menyentuhnya.

"Okay."Balas Haiqal lalu melepaskan pelukkan pada pinggang Amanda.Senyuman sinis terbit dari bibir Amanda.

'Huh ingat aku nak dengar cakap kau?Ni rumah keluarga aku dan kau tak akan boleh buat apa-apa pada aku.'Hati Amanda berkata-kata.

Sebaik saja pelukkan pada pinggangnya dilepaskan Amanda terus membuka langkah untuk lari dari Haiqal.Namun nasib tidak menyebelahinya bila Haiqal dapat membaca fikirannya.Belum sempat Amanda melepasi pintu balkoni, Haiqal lebih dahulu menarik Amanda ke sudut balkoni lalu mengangkat gadis itu dan diletakkan di atas tembok balkoni itu.Ketinggian Haiqal yang tinggi membuatkan paras tinggi mereka sama bila Amanda didudukkan di atas tembok itu.

Haiqal memegang tengkuk Amanda lalu dengan pantas dia menarik kepala Amanda supaya semakin dekat dengan wajahnya.Amanda terkedu dengan tindakkan pantas Haiqal hingga tidak sempat berbuat apa-apa untuk menghalang Haiqal.Dia hanya mampu memejamkan matanya saat melihat bibir Haiqal hampir menyentuh bibirnya sambil mengenggam kuat baju Haiqal di bahagian dada jejaka itu.Tidak sanggup melihat bibirnya dicemari bibir Haiqal.

"Berani you cabar i kan?You ingat kita ada dekat rumah family you, i tak berani buat ke?Kalau i nak buat you kahwin dengan i malam ni pun i boleh buat tau."Kata Haiqal separa berbisik.Kalau ikutkan bisikkan syaitan ditelinganya memang sudah lama bibir gadis itu dilumat.Namun dia masih mampu mengawal dirinya walaupun dadanya hampir pecah dengan paluan jantungnya yang begitu kuat.Gadis ini benar-benar buat imannya goyah.

Sebaik mendengar kata-kata Haiqal, Amanda membuka matanya dengan perlahan.Kalau tadi dia masih boleh bernafas dengan normal.Namun bila buka saja mata nafasnya terhenti tanpa dia sedar kerana bibir Haiqal begitu dekat dengan bibirnya.Dia terus menolak kuat dada Haiqal untuk menjarakkan wajah mereka.Haiqal masih memegang kuat tengkuknya  dan membuatkan dia tidak dapat menjarakkan wajahnya.

"Le..lepaskan i."Kata Amanda dengan nafas yang tertahan.Haiqal tersenyum sinis bila lihat Amanda menahan nafasnya.

"Breath baby.Kalau you pengsan tahan nafas macam ni nanti i juga kena bagi cpr pada you sbb semua orang dah tidur."Mendengar kata-kata Haiqal baru Amanda menarik nafas dalam-dalam dan dilepaskan perlahan.Dia baru sedar dia berhenti bernafas tadi.

"Sit on the chair or may lap or i share my breath with you by doing cpr?There's no second change if you try to run again baby."Tanya Haiqal.Dia rasa gadis itu  sudah faham apa yang dia maksudkan.

"Chair."Balas Amanda dgn ringkas.Meremang bulu romanya mendengar Haiqal memanggilnya dengan panggilan baby.

"Good girl."Balas Haiqal sambil menggosok rambut Amanda hingga kusut masai.Haiqal mengangkat Amanda dan diturunkan dari tembok balkoni itu.

Amanda pantas berjalan dan duduk dikerusi.Jelingan tajam diberikan pada Haiqal.Haiqal hanya tersenyum melihat jelingan Amanda.Entah mengapa gadis ini seperti menarik dirinya untuk mendekati gadis itu.Dia cuba menolak perasaan yang hadir buat gadis ini, tapi setiap kali berdepan dengan gadis ini dia selalu hilang kawalan diri.

"So tell me why you cry?I rasa i ada hak nak tahu kenapa you menangis sebab i dah nampak you menangis."Kata Haiqal

"No..You tak ada hak untuk tahu kenapa i menangis and apa yang jadi hingga i menangis.I berterima kasih pada you selamatkan i masa tu.But that's it.Sampai situ je."Balas Amanda.

"Okay.But you can tell me anytime if you need someone untuk luahkan apa yang terbuku."Tawar Haiqal.

"Thank's.But it's okay.I don't need it."Balas Amanda.Tiba-tiba Amanda bangun dan kali ini Amanda pula yang menarik Haiqal ke hujung balkoni yang sedikit terhalang dari pandangan dari dalam kerana dia terdengar bunyi pintu bilik dibuka.Dia menghimpit rapat tubuh Haiqal hingga Haiqal dapat merasai seluruh lekuk tubuhnya.

Tanpa sedar tangan Haiqal bergerak naik memeluk pinggang gadis itu.Dia terbuai lagi dengan kecantikkan wajah gadis itu yang begitu dekat dengan wajahnya.Walaupun tanpa secalit mekap wajah itu tetap cantik.Hampir lima minit berkeadaan seperti itu.Haiqal yang merasa gadis itu seperti tiada tanda-tanda mahu menjarakkan diri mula tersenyum kerana gadis itu begitu marah saat dia memegangnya tadi.Tapi sekarang gadis ini yang menghimpitnya rapat hingga dia boleh merasai lekuk-lekuk yang ada pada tubuh kecil itu.Dia perlu menyedarkan gadis itu perbuatannya bahaya.Jika tidak mungkin dirinya yang akan hilang kawalan.

"Best sangat ke peluk i?"Bisik Haiqal tiba-tiba.Amanda yang baru tersedar terus menjarakkan diri.Dia tidak sedar dirinya menghimpit jejaka itu kerana terlalu sibuk memastikan tiada sesiapa melihat mereka berdua di situ.

"Sorry..I tak perasan..I dengar ada orang buka pintu bilik tadi.I tak nak orang nampak kita duduk berdua dekat sini.Nanti diorang salah faham pula."Amanda menjelaskan keadaan dengan wajah yang sudah merah.

"Tak nak orang salah faham tapi lama juga you peluk i.Tak takut i salah faham ke?atau tak takut i hilang kawalan?"Usik Haiqal.

"I..i masuk dulu.Dah lewat."Amanda tidak membalas usikkan Haiqal lalu terus masuk ke dalam sambil terhendap-hendap seperti seorang pencuri kerana bimbang jika ada yang melihatnya bersama Haiqal di situ.Haiqal tertawa kecil sambil menggelengkan kepalanya melihat gelagat gadis itu.

⁘⁘⁘⁂MRS ARJUNA⁂⁘⁘⁘

Haiqal merengus bila dia lihat Qaireen masih setia menunggunya.Apa yang Qaireen buat sedikit sebanyak menjejaskan imej syarikatnya.Para tetamu yang datang kerana ada temujanji dengannya seringkali bertanya siapa perempuan yang menunggu di depan syarikatnya.Dia menuju ke arah Qaireen dengan wajah yang tegang.

"Reen can you stop coming here?Just stop all this bullshit.You ruin my company reputation!"Marah Haiqal.

"Qal..I Minta maaf Qal.Please..Terima i balik.I sayang you Qal.I betul-betul menyesal."Rayu Qaireen.

"Aku dah ckp dengan kau Reen.Aku dah maafkan kau.Tapi aku tak boleh terima kau balik.Aku dah move on Reen.Aku dah ada pengganti kau.Kau cakap hari tu kau akan stop semua ni kalau aku dah ada pengganti kau kan?Now aku dah ada pengganti kau.So please stop coming here."Ucap Haiqal.Dia terpaksa cakap begitu supaya Qaireen akan berhenti datang ke syarikatnya.

"No!You tipu.Kalau betul you dah ada penganti i tunjuk dekat i sekarang.Bawa dia depan mata i sekarang!"Qaireen sudah mula berang bila Haiqal mengatakan sudah ada penggantinya.

"Apa yang kau dapat kalau aku tunjuk dia pada kau?Kau dapat sakit je Reen.So aku rasa lebih baik kau stop."Kata Haiqal.Hati sudah mula resah kerana dia fikir mana dia nak cari seorang perempuan untuk membuktikan pada Qaireen kata-katanya benar.

"Memang i akan dapat sakit.Tapi i tetap nak tahu juga.You saja cakap yang you ada pengganti i,tapi hakikatnya tak ada kan?Jangan ingat i ni bodoh Qal.Tunjukkan dia depan i sekarang juga!"Qaireen mula membentak.

Dalam masa Qaireen mendesaknya, matanya dari jauh menangkap satu susuk tubuh yang amat dia kenal.Gadis itu sedang leka melihat telefon sambil menyedut air ditangan dan berjalan ke arahnya.Bibir haiqal mengoyakkan senyum lebar.

"Kau cabar aku Reen?Aku nak Kau kotakan kata-kata kau kalau aku tunjuk dia depan mata kau.stop coming here!You are lucky she is here."Ucap Haiqal bersama senyuman sinis.

"Yes.Show me now.Mana dia?"Kata Qaireen.Haiqal tersenyum melihat gadis itu semakin dekat.Bila gadis itu sudah dekat, dia menarik tangan gadis itu supaya gadis itu berhenti.Dapat dia lihat riak marah dan terkejut pada gadis itu.Mungkin marah kerana ada yang memegang tangannya sesuka hati dan mungkin terkejut kerana gadis itu mengenalinya.

"I will marry her."

Mrs ArjunaWhere stories live. Discover now