BAB 29

16 1 0
                                    

"Bie can we talk outside?"Tanya Amanda sebaik saja mendengar kata putus Haiqal tadi.

"Come."Ajak Haiqal lalu menarik lengan Amanda keluar dari wad Puan Roziah.

"Bie can you just let it go?"Tanya Amanda sebaik saja mereka berada jauh sedikit dari wad puan Roziah.

"No!"Jawab Haiqal dengan nada yang sedikit tinggi.Amanda tidak terkejut kerana dia tahu Haiqal dalam keadaan marah.

"Please bie?"Ucap Amanda lagi sambil mengusap lembut dada bidang Haiqal demi meredakan kemarahan Haiqal.

"What are you talking about baby?How can i let it go?She's trying to kill you.She is try to kill my wife!She is try to kill my life baby.What if maklong is not there?You are the one that will be lay in the bed.Just look at you now.Your precious hand got hurt.I don't want to lose you baby.I can't even imagine how's my life will be if you are no longer with me."Luah Haiqal.Airmata jejaka itu mengalir bila membayangkan jika Amanda yang ditikam tadi.Amanda menarik Haiqal masuk ke dalam pelukkannya.Ini kali kedua dia lihat Haiqal menangis seteruk ini.

"Please baby.Make a police report.Let her get her punishment and learn from her mistake.She even almost kill her own mother.I love you so much.I don't want to lose you."Ucap Haiqal perlahan dalam pelukkan Amanda.Airmata Amanda menitis terharu dengan kesungguhan Haiqal menyayanginya.Ketakutan kehilangannya yang Haiqal pamerkan banyak membuatkan Hatinya semakin menyayangi jejaka itu.Kelakuan Haiqal padanya selama ini makin meyakinkan Amanda,jejaka itu benar-benar ikhlas dengannya.

"Bie..Baby tahu apa yang dia buat tu salah and hampir meragut nyawa baby dan maklong.Tapi baby tengok tadi Dayang nampak menyesal sangat dengan apa yang dia buat.Kita bagi dia peluang boleh?Kalau bukan kita keluarga dia yang bagi dia peluang dan percaya pada dia semula,siapa lagi nak bagi semua tu pada dia?Lagi pun baby salah satu punca dia jadi macam tu."Pujuk Amanda dengan lembut.

"Kenapa baby pula yang jadi punca?"Tanya Haiqal hairan sambil melepaskan pelukkan dan memandang Amanda.

"Sebab dia rasa maklong lebih sayangkan baby dari dia.Sebab maklong rapat dengan baby.Dia pun rasa nenda lagi sayang baby dari dia.Sebab baby, dia fikir macam tu.Padahal apa yang dia fikirkan tu semua salah.Maklong dan nenda sayang semua sama rata.Tak ada pilih kasih."Jelas Amanda.Sambil mengesat sisa air mata Haiqal.

"Tapi kalau dia buat lagi macam mana?"Tanya Haiqal lagi.

"Inn Shaa Allah dia tak akan buat lagi.Kita percaya dia lagi sekali ye.Baby nak  percaya dengan dia sekali lagi.Lagipun baby tak sanggup tengok maklong sedih.Walaupun dia yang suruh baby buat police report, tapi baby boleh nampak kesedihan dari mata dia."Pujuk Amanda lagi.Haiqal mengeluh perlahan dengan kelembutan isterinya.Jika diikutkan amarahnya Dayang memang akan meringkuk dalam penjara.

"Okay.Bie cuba percaya dia lagi.Ada lagi ke sebab lain yang dia ckap sampai dia jadi macam tu?"Tanya Haiqal lagi.

"Ermm..Tak apa yang lain tu biar baby je yang tahu."Balas Amanda.

"Yela.Kalau benda tu tak memudaratkan baby tak apa.But please let me know if anything happen okay?And don't get close to her."Pesan Haiqal.

"Okay bie.Dah jom kita masuk jumpa diorang."Ajak Amanda.Haiqal mengangguk lalu memeluk bahu Amanda dan terus masuk semula ke wad Puan Roziah.

"Maklong..Dayang..Manda tak akan buat police report.Manda nak peluang pada Dayang lagi sekali."Ucap Amanda sebaik saja duduk dikerusi dalam wad itu.

"Kenapa Manda tak nak buat report sayang.Kalau anak maklong buat lagi macam mana?"Tanya Puan Roziah.

"Manda yakin Dayang tak sengaja buat macam tu.Kan Dayang?"Tanya Amanda pada Dayang.Dayang yang sedang berdiri disudut bilik wad itu terus meluru memeluk kaki Amanda dan menghamburkan tangisan penyesalannya.

"Dayang minta maaf kak Manda.Dayang tak tahu apa yang merasuk Dayang waktu tu."Dayang meminta maaf pada Amanda dengan memeluk kaki Amanda.Amanda, Haiqal, Irwansyah dan Puan Roziah agak terkejut dengan tindakkan Dayang.

"Dayang apa yang Dayang buat ni..Bangun dulu."Kata Amanda sambil menarik Dayang bangun dari memeluk kakinya.Amanda menarik Dayang masuk ke dalam pelukkannya.

"Tak apa Dayang.Kak Manda maafkan Dayang.Kak Manda tahu Dayang tak sedar apa yang Dayang buat waktu tu."Ucap Amanda.

"Terima kasih sebab tak laporkan Dayang pada polis."Ucap Dayang lepas tangisannya reda.

"Sama-sama Dayang.Lepas ni kita jangan lost contact tau.Kalau ada apa-apa Dayang boleh call Kak Manda okay?Anggap Kak Manda macam adik beradik Dayang.Boleh?"Tanya Amanda.Dayang Hanya mengangguk bersama sisa tangisannya.

"Mak..Dayang minta maaf sebab tertikam mak.Sebab Dayang mak terluka macam ni.Abang...adik minta maaf."Ucap Dayang pada Puan Roziah dan Irwansyah.Puan Roziah mendepakan tangannya memanggil Dayang masuk ke dalam pelukkannya.Dayang terus menyembamkan wajahnya ke dalam pelukkan puan Roziah.Irwansyah mendekati mereka lalu mengusap kepala adiknya.Amanda dan Haiqal berpandangan sesama sendiri bersama senyuman bahagia dan lega kerana semua berakhir dengan baik.

Dokter mengatakan Puan Roziah perlu ditahan selama seminggu untuk memantau luka tikaman itu.Dayang menemani Puan Roziah sementara Irwansyah sudah pulang terlebih dahulu kerana ada hal kerja yang perlu diuruskan.Setelah habis waktu melawat Amanda dan Haiqal pulang ke rumah.

Sampai di rumah Haiqal mengemas sedikit rumah yang bersepah sebab kejadian tadi.Darah Amanda dan Puan Roziah dibersihkan sementara Amanda ke dapur membuatkan air untuk Haiqal.

"Air bie."Pelawa Amanda.Haiqal menarik Amanda supaya duduk di sebelahnya lalu menambil cawan yang berisi air dan menghirup perlahan.

"Thanks sayang."Ucap Haiqal.Amanda hanya tersenyum.

"Kenapa ni sayang?Luka dekat tangan sakit ke."Tanya Haiqal bila lihat Amanda seperti gelisah dengan wajah yang sedikit memerah.

"Bie...Ermm..Macam mana nak cakap ek."Ucap Amanda serba salah dan malu.Sedari tadi dia memikirkan hal ini.Dia malu hendak mengatakan pada Haiqal.

"Cakap je lah sayang.Jangan buat bie risau macam ni.Sayang ada sakit dkt mana-mana ke dengan muka merah ni."Tanya Haiqal bimbang.

"Tak.Sayang tak sakit.Sayang nak minta tolong bie.Tangan sayang dua-dua berbalut tapi sayang nak mandi.Nak minta tolong bie erm..."Amanda tidak dapat meneruskan kata-katanya kerana terlalu malu bila lihat Haiqal tersenyum lebar.

"Sayang nak minta tolong bie mandikan sayang?"Haiqal yang sudah tahu apa Amanda mahu katakan bantu menyambung ayat yang tidak dapat dihabiskan Amanda.Amanda menganggukkan kepala kemudian menutup wajah dengan tangannya yang berbalut

"Arghhh!"Amanda menjerit bila Haiqal tiba-tiba mencempung tubuhnya.Hatinya berdebar melihat senyuman Haiqal.Sampai ditandas Haiqal mendudukkan tubuh Amanda di jamban duduk sementara dia memenuhkan tab mandi dengan air suam.

Setelah tab mandi penuh dia meletakkan sabun kemudian dia menghampiri Amanda semula.Haiqal menghulurkan kedua tangannya pada Amanda.Amanda menyambut tangan Haiqal.

"Bie akan pejam mata.Sayang guide tangan bie untuk buka baju sayang.Bie nak sayang selesa mandi nanti."Ucap Haiqal sambil memandang tepat ke dalam anak mata Amanda.Amanda terkejut kerana begitu sekali Haiqal ingin memberikan keselesaan padanya.Amanda mengenggam erat kedua tangan Haiqal.

"Kenapa bie nak pejam mata?Diri sayangkan hak bie.Jadi semua yang ada pada sayang, bie berhak untuk tengok.Sayang izinkan."Ucap Amanda.

"Betul ni sayang?"Tanya Haiqal.Amanda mengangguk sambil tersenyum walaupun dadanya seperti mahu meletup menahan debar.Haiqal mula membuka satu persatu per satu pakaian Amanda hingga tubuh Amanda hanya ditututpi pakaian dalam saja.Matanya terpaku melihat keindahan lekuk tubuh Amanda.Dadanya dipalu debaran yang kuat.Amanda pula semakin merah wajahnya bila Haiqal memandangnya begitu.

Haiqal mengangkat Amanda lalu diletakkan di dalam tab mandi yang sudah penuh tadi.Setelah tubuh Amanda tenggelam dalam air Haiqal duduk di tepi tab mandi lalu memasukkan tangannya ke dalam tab mandi yang dipenuhi Air.Kancing pakaian dalam Amanda dibuka.Amanda kini tiada seutas benang pun menutupi tubuhnya.

"Boleh bie mandi sekali?"Haiqal meminta izin pada Amanda.Amanda hanya mengangguk.Dia cuba membenarkan Haiqal menyentuhnya.Dia tidak mahu rasa bersalah menghantuinya kerana menolak Haiqal.

Haiqal membuka kemeja yang dipakai lalu masuk ke dalam tab mandi.Dia duduk berhadapan dengan Amanda.Tangannya mula melakukan kerja dengan menyapu sabun pada tubuh isterinya.Mata Haiqal tertumpu pada bibir Amanda yang basah.Dengan perlahan dia mengucup lembut bibir itu.Amanda hanya memejamkan mata menikmati ciuman Haiqal.

Haiqal mengangkat tubuh Amanda supaya duduk di atas pehanya lalu memeluk erat tubuh Amanda sambil meneruskan ciuman.Dapat dia rasa dadanya bertemu dada Amanda.Ciumannya beralih ke telinga dan leher Amanda.Amanda yang pada mulanya menikmati belaian Haiqal kembali terbayang saat dirinya dirogol.

Dia cuba membuang ingatan itu dengan memejamkan rapat matanya namun ketakutannya tidak dapat disembunyikan.Haiqal mula merasai gigilan pada tubuh Amanda yang ada dalam pelukannya.Dia mengangkat wajahnya untuk melihat wajah Amanda.Dapat dia lihat reaksi Amanda berlawan dengan ketakutannya.

"Baby...i will not do anything to you.Please calm down."Bisik Haiqal perlahan.Amanda membuka matanya kembali bersama Airmata yang mula menitis.

"I'm sorry..I'm sorry.Sayang ingat sayang mampu buang semua tu.Sayang dah betul-betul selesa dengan bie tapi..."Hanya itu saja yang terluah dari bibir Amanda.

"It's okay.I understand that baby.Lets finish this quickly okay."Balas Haiqal lalu terus memandikan Amanda.Senyuman tidak lepas dari bibirnya.Selesai Mandi Haiqal memakaikan baju pada Amanda.

"Thank you bie."Ucap Amanda.

"Don't say thank you.It's my job anda i'd love to do that everyday.By the way kalau sayang pakai baju pun bie tetap tergoda."Usik Haiqal.Wajah Amanda kembali bertukar merah.Haiqal memeluk Amanda lalu mereka hanyut di alam mimpi.

⁘⁘⁘⁂MRS ARJUNA⁂⁘⁘⁘

Setelah hampir seminggu Puan Roziah di hospital, akhirnya dia dibenarkan keluar.Amanda dan Haiqal juga sudah selesai mengemas rumah peninggalan Hajah Asmah.Amanda menyerahkan kunci rumah itu pada Dayang.Dia meminta Dayang tolong jaga rumah ini.

Kalau mereka sekeluarga mahu duduk di rumah itu pun dia tidak kisah.Tapi Dayang tidak mahu duduk di situ.Kerana dia ada perancangan untuk rumah itu.Dia akan bagitahu Amanda sebaik saja rangka rancangannya selesai.Amanda hanya bersetuju saja dengan kata-kata Dayang

Setelah menyerahkan kunci pada Dayang,Haiqal dan Amanda pulang ke rumah.Dalam perjalanan pulang, Haiqal tidak lepas dari mengenggam tangannya.Luka di tangannya juga sudah membaik.Amanda lega luka pada tangannya tidak dalam.

Sampai saja di rumah Haiqal membawa beg baju mereka ke bilik sementara Amanda membersihkan diri.Setelah Amanda selesai mandi, dia mengemas baju  yang ada dalam bag mereka.Setelah selesai mengemas Amanda turun ke dapur membuat air teh serta kopi untuk dirinya dan juga Haiqal.Jam baru menunjukkan pukul 9 malam.Masih terlalu awal untuk tidur.Jadi dia membuat keputusan untuk menonton tv.

"Buat apa tu sayang."Sedang leka menonton tiba-tiba Haiqal datang berbisik di telinganya dari belakang sekaligus mengucup sekilas lehernya.Berdebar jantung Amanda bila Haiqal buat begitu secara mengejut.

"Te..tengah tengok tv je."Jawab Amanda tergagap-gagap.Haiqal hanya tersenyum lalu duduk disebelah Amanda.Tangannya naik memeluk bahu Amanda.

"Baby ada buat kopi untuk bie."Kata Amanda lalu mengambil kopi di meja depan mereka dan dihulurkan pada Haiqal.

"Thanks sayang."Ucap Haiqal lalu mengambil dan menghirup kopi buatan Amanda kemudian diletakkan semula di atas meja.Tangannya kembali memeluk bahu Amanda.Tangannya mengusap lembut Bahu gadis itu.Amanda semakin berdebar bila Haiqal melakukan itu.

Haiqal menarik kepala Amanda supaya bersandar pada dadanya.Amanda hanya mengikut saja.Tangan Haiqal pula sudah beralih ke pinggang Amanda sebaik saja gadis itu melentokkan kepala ke dadanya.Tangan Haiqal masuk ke dalam baju Amanda dan mula mengusap sekitar  pinggang da perutnya.Pada awalnya Amanda berdebar.Tapi makin lama Amanda mula selesa dibelai begitu dan akhirnya terlelap.

Haiqal yang leka menonton hanya perasan Amanda sudah tertidur bila siaran tamat.Haiqal membaringkan Amanda disofa perlahan-lahan lalu menutup tv serta lampu.Setelah memastikan pintu rumah mereka sudah dikunci, Haiqal mengangkat Amanda dan dibawa naik ke bilik.

Tubuh Amanda diletakkan di atas katil dengan lembut kemudian dia turut baring disebelah Amanda.Tangannya diselukkan ke belakang kepala Amanda menjadikan lengannya sebagai bantal Amanda.Dia lihat Amanda mengeliat lalu berpusing ke arahnya dan memeluk tubuhnya seperti bantal peluk.Haiqal menolak rambut Amanda yang menutupi wajah gadis itu.Dia melabuhkan ciuman di dahi Amanda.

"Good night sayang.Dream of me tonight."Bisik Haiqal sambil mengeratkan lagi pelukkan.Akhirnya Haiqal terlena bersama Amanda.

Mrs ArjunaWhere stories live. Discover now