BAB 12

21 2 0
                                    

Sampai saja dilokasi yang diberikan Amanda terus memarkir kereta.Dia keluar dari kereta.Terdapat sebuah bangunan usang didepannya.Nampak seperti gudang yang sudah lama ditinggal.Amanda masuk perlahan-lahan ke dalam bangunan itu.

"Arjuna."Panggil Amanda.Dalam bangunan itu hanya ada kerusi dan meja kayu yang sudah rosak.Besi-besi yang berkarat bersepah di atas lantai.Dari jauh Amanda nampak seseorang duduk di atas kerusi.

"Arjuna?"Panggil Amanda lagi.Amanda mula mendekati sambil matanya liar memandang sekeliling.

"Arjuna!"Jerit Amanda bila yakin orang yang duduk di atas kerusi itu adalah Haiqal.Dia lihat kepala Haiqal berdarah.Wajahnya lebam sana sini.Bibir Haiqal yang berdarah diikat dengan kain.Terus dia mendekat lalu melepaskan ikatan pada tubuh Haiqal.

"Kenapa kau datang sini!"Marah Haiqal sebaik saja ikatan dimulutnya dilepaskan.Tanpa menunggu jawapan Amanda Haiqal terus bangun dan menarik tangan Amanda untuk keluar dari situ.Luka-luka pada tubuhnya diabaikan kerana padanya dipukul begitu tidak memberi kesan langsung padanya.

"Woo..woo..wooo..Laju-laju nak pergi mana?"Tiba-tiba satu suara berkata-kata.Serentak Haiqal dan Amanda berpaling ke belakang.Salah seorang lelaki yang cuba merogol Amanda berdiri tidak jauh dari mereka.Haiqal menarik tangan Amanda dan jalan mengundur.Namun muncul lagi 2 orang lelaki di belakang mereka.

"Pandai kau trick aku haritu kan?Konon nak join rasa perempuan ni.Kali ni aku tak akan percaya dengan kata-kata kau lagi.Aku akan tebuk perempuan ni depan mata kau.Kau tengoklah darah dara dia mengalir lepas aku yang tebuk."Kata lelaki itu sambil ketawa kuat.

"Tapi jangan risau.Lepas aku dan kawan-kawan aku dah puas ,aku akan buat kau rogol dia pula.Hahahaha.."Sambungnya lagi.Meremang segala bulu Amanda mendengar kata-kata lelaki itu hingga dia mengenggam kuat tangan Haiqal tanpa dia sedar.Haiqal tahu Amanda takut kerana tangan gadis itu sudah sejuk dan mengenggam kuat tangannya.

"Langkah mayat aku dulu kalau nak sentuh dia.Kau buatlah apa pun.Aku tak akan sentuh dia sebelum dia jadi isteri aku"Kata Haiqal bersama senyuman mengejek.Hati Amanda semakin tersentuh mendengar kata-kata Haiqal.

"Just try to avoid being caught by them.Kalau nampak peluang, lari keluar.Dekat luar nanti kau buat isyarat tangan minta pertolongan.Nanti ada orang selamatkan kau."Bisik Haiqal lalu menolak perlahan tubuh Amanda ke tepi.Dia bersedia untuk berlawan dengan mereka bertiga

"Well..macam mana kalau aku ugut akan bunuh seseorang yang kau dan perempuan ni sayang?Macam mak bapak korang?Haaa..Yess..mak bapak korang.Aku yakin dia sendiri akan suruh kau rogol dia."Kata lelaki itu lagi dan mereka terus ketawa lagi sambil membayangkan Amanda minta dirogol.

"Dalam mimpi korang pun benda tu tak akan terjadi."Jawab Haiqal.

Ketiga lelaki itu terus menyerang Haiqal.Haiqal lihat kayu dihayun dari depan menuju ke kepalanya.Pantas dia menunduk lalu berpusing melayangkan satu tendangan pada kepala seorang lagi lelaki yang menyerangnya dari belakang.Tapi tiba-tiba tubuhnya dipegang dari belakang.Tangannya terkunci.Lagi seorang ingin menyerangnya dari depan.Haiqal melompat lalu menendang dada lelaki itu dengan kedua kakinya hingga lelaki itu pengsan.Haiqal membongkokkan badannya ke bawah hingga tubuh lelaki yang memegangnya dari belakang tadi terhempas ke depan sekaligus terlepas pegangannya pada tubuh Haiqal.

Melihat seorang sudah tumbang manakala lagi dua orang sedang berhempas pulas melawan Haiqal,Amanda menggunakan kesempatan itu untuk lari keluar.Sampai saja diluar Amanda berdiri di tengah-tengah laman kemudian mengangkat tangannya lalu mengenggam ibu jarinya dengan 4 jari yang lainnya.Hanya beberapa saat saja semak di kiri dan kanannya bergoyang lalu keluar 10 orang lelaki tegap berpakaian serba hitam menghampirinya.

"Cik Amanda tak apa-apa ke?"Tanya salah seorang dari mereka.Amanda mengerutkan keningnya kerana tidak mengenal siapa mereka.

"Maaf.Kami pengawal yang diarahkan oleh Tuan Haiqal untuk menjaga Cik Amanda."Jelas lelaki itu.Amanda menarik nafas lega bila tahu mereka adalah orang-orang Haiqal.

"Tolong dia dekat dalam."Hanya itu saja yang mampu Amanda ucapkan.Ketakutannya masih belum hilang.

"5 orang stay sini jaga cik Amanda.Yang lain ikut aku masuk dalam."Arah lelaki itu lalu mereka terus masuk ke dalam.Sepuluh minit kemudian pintu gudang itu dibuka.Pengawal Haiqal mengheret ketiga-tiga tubuh lelaki itu.Haiqal dipapah oleh salah seorang pengawalnya.Amanda terus mendekati Haiqal.

"I bawa you pergi hospital Arjuna."Kata Amanda.

"Kau bawak tiga ekor tu pergi balai.Settlekan semua.Kalau polis nak jumpa aku, cakap aku dekat hospital."Arah Haiqal pada pengawal yang memapahnya.

"Baik Tuan."Balas pengawalnya.

"Kau termenung apa.Tak nak papah aku masuk kereta ke?"Tanya Haiqal.Amanda yang terpinga-pinga terus memapah Haiqal masuk ke keretanya.Sepanjang perjalanan Haiqal hanya diam namun matanya tidak lepas memandang Amanda.

"Ehem..Ke..kenapa you tengok i macam tu?"Tanya Amanda yang tak selesa ditenung begitu.

"Saja."Sepatah Haiqal jawab.Amanda terus diam malas hendak melayan Haiqal.Sampai saja di hospital Haiqal terus diberi rawatan memandangkan dia adalah pesakit VVIP.Setelah selesai menerima rawatan Amanda duduk di kerusi yang ada di sisi katil Haiqal.Dia perlu menemani Haiqal sementara menunggu ibu dan bapa mereka datang.

"I minta maaf sebab i you cedera lagi and terima kasih sebab dah selamatkan i lagi."Kata Amanda tunduk menekur lantai.

"Return the favor."Kata Haiqal dengan nada serius.Mata Haiqal tajam menatap Amanda yang masih menunduk

"I tak tahu nak balas macam mana budi you.I masih tak jumpa lagi cara nk balas pertolongan you."Balas Amanda sambil mengangkat kepala memandang Haiqal.Amanda terkedu bila Haiqal memandangnya tajam dengan wajah yang serius.

"I have already told your how to repay the favor."Kata Haiqal lagi.

"Tapi i..I can't."Jawab Amanda perlahan lalu menundukkan kepala kembali kerana takut dengan pandangan tajam yang Haiqal berikan.

"Okay macam ni.Kita kahwin dulu tiga bulan.Lepas tiga bulan kahwin kalau you nak i lepaskan you ,i akan lepaskan you.Macam kita kahwin kontrak."Pujuk Haiqal dengan nada yang dah bertukar lembut.Dari gaya gadis itu dia tahu gadis itu takut dengannya.Amanda hanya diam saja.

'Tapi i tak akan pernah lepaskan you Kirana.I akan buat you sayang dan cintakan i, macam mana i sayang dan cintakan you.'Kata-kata itu hanya terluah dalam hati Haiqal saja.

"This is the third time i save you and this is my second time get hurt for saving you.Also my third time ask you to be my wife.Kalau you masih menolak i, i tak akan terima maaf you and i tak akan terima ucapan terima kasih you."Kata Haiqal sedikit mengugut.Amanda yang terkejut dengan ugutan Haiqal terus mengangkat kepala memandang Haiqal semula.Mata bertentang mata.Tapi Amanda mengalihkan pandangan dulu.

"Bagi i masa untuk fikir dulu.Sekarang i masih serabut dengan apa yang jadi."Jawab Amanda.

"I give you 2 weeks to think about this.No more no less."Ucap Haiqal tegas.Amanda hanya mengangguk.setelah itu keadaan sunyi sepi antara mereka sehinggalah ibu bapa mereka sampai.

⁘⁘⁘⁂MRS ARJUNA⁂⁘⁘⁘

Sudah 2 minggu berlalu sejak Haiqal melamarnya.Hari ini dia perlu berjumpa dengan Haiqal untuk memberi jawapan kepada lelaki itu.Haiqal mengambilnya di rumah dan terus membawanya untuk makan malam setelah mendapat izin dari ibu dan bapanya.

"Come let's go."Kata Haiqal sebaik saja memarkir kereta.Amanda yang termenung terkejut mendengar suara Haiqal lalu dia mengangguk dan masuk ke restoran mewah bersama Haiqal.

"So apa jawapan you?I harapkan jawapan positif dari you."Tanya Haiqal sebaik saja mereka selesai makan.

"I..setuju kahwin dengan you."Jawab Amanda perlahan namun cukup jelas pada pendengaran Haiqal.Haiqal tersenyum mendengar jawapan Amanda.

"Tapi..."Mati senyuman Haiqal mendengar perkataan tapi itu.

"Tapi?"Tanya Haiqal.

"Tapi...ermm...Pasal hak you sebagai suami.I tak bersedia lagi."Kata Amanda perlahan.Pipinya merah malu kerana perlu berkata begitu sedangkan mereka belum berkahwin lagi.Haiqal ketawa mendengar kata-kata Amanda.

"Okay kalau i tak tuntut hak i, macam mana kalau benda tu terjadi juga?Maksud i kita berdua merelakan benda tu terjadi.I manusia dan you pun manusia.Kita berdua ada nafsu.Tak mustahil benda tu akan jadi."Tanya Haiqal.

"Kalau i rela takkan i nak marah you."Jawab Amanda.

"And i tak nak kahwin kontrak.Dalam islam tak ada istilah kahwin kontrak.i tak tahu sama ada pernikahan kita tu sah atau tak kalau kita tetapkan pernikahan kita dalam tempoh tertentu.Kalau tak sah i tak sanggup nak galas dosa berzina sepanjang tempoh pernikahan.Kita akan terus kekal sebagai suami isteri kecuali jika takdir Allah mengatakan jodoh kita hanya sampai situ saja.Waktu tu you boleh lepaskan i.I kahwin bukan untuk dapatkan gelaran janda dalam masa tiga bulan.I harap bila waktu berlalu Allah hadirkan perasaan sayang dan cinta dalam hati kita."sambung Amanda lagi.Haiqal kembali tersenyum.Tidak mungkin dia akan melepaskan Amanda kerana hatinya sudah semakin sayangkan gadis itu.Kalau Amanda bersetuju menjadi isterinya selama 3 bulan saja pun,dia akan berusaha memikat Amanda hingga gadis itu sudi menjadi isterinya selamanya.

"Okay.I setuju."Jawab Haiqal.

"I harap you tak menyesal dengan keputusan you nak berkahwin dengan i sebab you belum betul-betul kenal i Arjuna.Asal usul i mungkin you dah tahu.Tapi you tak tahu hidup i macam mana sebelum jumpa you.You tak tahu apa yang i hadap sebelum i kenal you."Kata Amanda lagi dengan senyum tawar.

"Apa pun jadi i tak akan menyesal dengan keputusan i kahwin dengan you dan i tak akan sesekali lepaskan you.Sekali you jadi isteri i, selamanya you jadi milik i Amanda Kirana"Balas Haiqal lagi.Mata mereka bertentangan untuk seketika sebelum Amanda mengalihkan pandangan ke arah lain.

"Memandangkan esok hari ahad.You pun cuti esok kan?So esok i akan bawa mummy and daddy datang rumah ibu and we tell them about us getting married.Are you okay with that?"Kata Haiqal lagi.Amanda hanya mengangguk setuju.

Mrs ArjunaWhere stories live. Discover now