6

69 7 0
                                    

  Ders matematikti. Her ne kadar öğle arasında olanları hatırlamak istemesemde ninni gibi olan bir derste anılara dalmamak imkansızdır. Gökhan her zamanki gibi uyuyor, hiçbir şeyi umursamıyor gibi gözüküyordu.

"Kerem."

Sesin geldiği yöne kafamı çevirdim.

"Efendim hocam."

"Sınıfa adapte olabildin mi?"

"Evet."

Tel gözlüğünü gözlerine doğru itti.

"Fazlasıyla adapte olmuşsun gibi. Ayfer hocanın önünde kavga etmek ne çocuğum. Eşkiya mısınız siz?"

Ayfer hoca bizi gören nöbetçi öğretmen olmalıydı.

"Kazım suçluydu hocam."

Konuşan Gamzeydi. İzin istemeden direkt araya dalmıştı. Gökhan kafasını sıradan kaldırıp arkasına yaslandı. Bu konu ilgisini çekmiş gibiydi.

"Konu her ne olursa olsun okuldasınız. Burası sizin babanızın çiftliği değil."

"İnsanlara zorbalık yapmak serbest mi?"

Gökhan kollarını bağlamış baya rahat bir biçimde söylemişti.

Hoca gömleğinden bir düğmeyi çözdü. Kolejden gelmiş olmama rağmen ilkkez 30lu yaşlarında fizik yapmış yakışıklı bir öğretmen görüyordum.

"Gamze, Kazımın suçu dediğine göre kavgaya şahit olmuşsun."

Gamze kafasını salladı.

"Anlat bakalım."

"Gökhan'ı biliyorsunuz hocam."

Göz ucuyla Gökhan'a bakıp tekrar Gamzeye baktı.

"Keremle arkadaş gibilerdi. Bende arkadaş mısınız diye sordum. Sonra Kerem niye soruyosun gibi bir şey söyledi galiba. Tam hatırlamıyorum dediğini."

"Sorma sebebine göre değişir dedim."

Hoca parmağını dudağına yapıştırdı.

"Araya girmesin kimse. Devam et Gamze."

"Gökhan'ın tercihleri konusunda sınıftaki tüm erkekler uzak duruyor. Bu sebeple arkadaş olmak istemeyeceğini düşündüm."

Araya gireceğim sırada Gökhan kolumu sıktı.

"Arkadaş olmak istememe sebebini sorunca ben uygun bi dille söylemeye çalışırken Kazım araya girip nonoş dedi. Keremde sizi ne ilgilendirir insanların tercihleri dedi. Kazım da dert etmediğine göre sende nonoşsun dedi."

"Hocam yalan söylüyor durduk yerde saldırdı Kerem."

"Araya girmeyin dedim!"

Hocanın sesi gür çıkmıştı.

"Kerem, Kazım nonoş dedi diye uyardı. Birbirlerinin üzerine yürüdüler. Sonra Ayfer hoca geldi gürültüye. Noluyor diye sorunca Kazım topoşlarla uğraşıyoruz hocam dedi sonra Keremde Kazımı dövdü."

"Tamam Gamze bu kadar yeterli."

Uzun bir sessizlik oldu. Kimse cevap vermiyordu.

"Bir daha konu ne olursa olsun kavga edilmeyecek. Benim yanıma gelinecek ve mevzuyu ben çözeceğim."

"Konu başka bir şey olsa tutumunuz çok farklı olurdu."

"Ne demek bu Gökhan?"

"Homofobik olabilirsiniz fakat ortada bir zorbalık varsa sessiz kalmamanız gerekir. Konuyu öylece kapatmak ne kadar doğru?"

AYLARDAN KASIM +18 (GAY)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin